• Eisa

36 fucking minusgrader i Lappland.

Jag ber för dem.

Vad gör man vid 36 minusgrader? Långkalsonger lär ju inte hjälpa. Kan man andas? Kan man åka till jobbet?

• Svar på tråden 36 fucking minusgrader i Lappland.
  • M C
    Eisa skrev 2009-12-17 21:17:17 följande:
    Hur är det egentligen, är det möjligt att frysa ihjäl vid 10 plusgrader?
    Ja för fan.
  • Eisa

MC: I förrigår var det snöstorm och några minusgrader här. Sonen sov utomhus på dagis utan byxor i en maffig mjuk sovsäck jag köpte åt honom för ett tag sen. Personalen sa att han var alldeles varm om benen efteråt.

Alltså måste den sovsäcken vara hyfsat varm...

*försöker trösta mig*

• M C
    Eisa skrev 2009-12-17 21:12:36 följande:
    Men vad ska det vara för fäll då? Långhårdig och vacker eller korthårig och jävligt ful? Har sett båda varianterna.Undrar fortfarande varför dagispers inte har detta som krav då de har jobbat i ca 25 år som dagisfröknar. Är mycket besviken på dem nu att de är beredda att låta min son få köldskador och därav framtida men.
    Jag har haft IKEAs. Men vill du ha bra kvalité rekommenderar jag lokala handlare på gotland eller i dalarna.
  • Eisa
    Pix Ladin skrev 2009-12-17 21:20:31 följande:
    Knulla
    Knulla är ju sååå 1985.
  • M C

Fröknarna är bara proffs; föräldrarna förutsätts vara proffs på sina barn.

Men det tycker inte jag, jag VET att det finns idioter även i den avdelningen.

• Eisa
    M C skrev 2009-12-17 21:20:58 följande:
    Jag har haft IKEAs. Men vill du ha bra kvalité rekommenderar jag lokala handlare på gotland eller i dalarna.
    tack för tipset men jag håller liksom på att skriva en magisteruppsats och har liksom inte tid att hålla på å åka till dalarna eller gotland
  • Lingling11
    Eisa skrev 2009-12-17 21:14:30 följande:
    Ja jag bor ju vid kusten och det blåser JÄMT! Det är så olidligt kallt bara det är 5 minus.Jag fryser inte där jag har kläder eftersom jag har kläder där, men jag fryser om KINDERNA!!!! Man kan inte täcka exakt hela ansiktet.
    Jo, bor själv också vid kusten och är glad att det inte blåste idag då vi hade -15.

Man kan visst täcka hela ansiktet, finns "rånarluvor" som bara har två hål för ögonen, eller så kan du försöka starta ett vinter-burka-mode med halsduk uppdragen för halva ansiktet och mössan nerdragen så knappt bara ögonen syns. Skulle du frysa om ögonen så finns skidglasögon, så allt går lösa även om det kanske inte är på det snyggaste sättet :p
  • Eisa
    M C skrev 2009-12-17 21:21:37 följande:
    Fröknarna är bara proffs; föräldrarna förutsätts vara proffs på sina barn.Men det tycker inte jag, jag VET att det finns idioter även i den avdelningen.
    *tar åt mig*
  • Eisa
    Pix Ladin skrev 2009-12-17 21:22:34 följande:
    Jaha. Jag tourettade mig i fel tråd.
    hahaha tack för garvet.
  • Eisa

Det är 4 minus här nu.

Det är en svår temp för om man stänger fönstret är det för varmt i sovrummet men om man öppnar det bara litegrann så blir det för kallt.

Svar på tråden 36 fucking minusgrader i Lappland.