• Mara

    Hur många år har du sammanlagt gått i skolan?

    Hur många år har du sammanlagt gått i skolan om du börjar räkna från första klass i grundskolan?

    Här räknar vi även studier på komvux, högskola och universitet som skola.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många år har du sammanlagt gått i skolan?
  • Proletariatet

    10,5 år.
    9 års grundskola.
    1 års gymnasiestudier.
    ½ år komvux.

    Blir säkerligen några år till, jag är tjugo år så jag har tid på mig ;)

  • bigmacoco

    9 år i grundskolan, 3 år på gymnasiet, 1 år på folkhögskola och 5,5 år på universitet.

    Totalt 18,5 år.

  • Parenthood

    Det beror på hur man räknar, men åtminstone 21 blir det i alla fall.

  • mindless

    Jag har aldrig räknat efter innan, men trodde nog inte att det var så många år som det var. Det blev faktiskt hela 21 år (då har jag inte räknat med sommarkurser, kvällskurser eller att jag periodvis har läst dubbla kurser), och jag är inte ens klar.

  • Willow

    18 år
    13 år grund och gymnasiet (bytte program på gymnasiet)
    1 år komvux
    4 år på universitetet (två halv utbildningar och kurser)

  • Meria

    17 år.

    9 år grundskola
    3 år gymnasium
    5 år universitet

    snart färdig...


    ♥ Loke -06 & Isak -08 ♥
  • Matillin

    Den här tråden måste ju vara missvisande?
    Jag tror inte på att över 80% har pluggat mer än gymnasiet på fl, eller kan det stämma?
    Jag är inne på mitt 13 år, läser upp behörighet nu i några ämnen.
    Ska söka civilekonomprogrammet till hösten.

  • HeddaBigBum
    Matillin skrev 2009-12-21 01:07:40 följande:
    Den här tråden måste ju vara missvisande? Jag tror inte på att över 80% har pluggat mer än gymnasiet på fl, eller kan det stämma? Jag är inne på mitt 13 år, läser upp behörighet nu i några ämnen. Ska söka civilekonomprogrammet till hösten.
    Det är väl de (vi) som svarar kan jag tänka mig.

    Om frågan hade gällt träning, då kanske inte soffpotatisen jag hade sprungit in och deklarerat att jag aldrig rör en fena!
    Eller hur ofta ger du dina barn halvfabrikat... Då kanske jag inte heller skyndat mig in för berätta att mina barn lever på nuggets.

    Har man lyckats ta sig igenom en del utbildning då är man väl ändå lite stolt över det, kan jag tänka?
  • Matillin
    HeddaBigBum skrev 2009-12-21 01:13:18 följande:
    Det är väl de (vi) som svarar kan jag tänka mig.Om frågan hade gällt träning, då kanske inte soffpotatisen jag hade sprungit in och deklarerat att jag aldrig rör en fena! Eller hur ofta ger du dina barn halvfabrikat... Då kanske jag inte heller skyndat mig in för berätta att mina barn lever på nuggets. Har man lyckats ta sig igenom en del utbildning då är man väl ändå lite stolt över det, kan jag tänka?
    Jo jag tror också det.
    Precis som att man lätt kan få uppfattningen att alla barn pratar flytande vid 1½ års ålder när man kollar fl-omröstningar.
    Eller att medelåldern när barn börjar gå ligger på 9 månader 
  • Butterscotch

    10 år i grundskolan (fick gå om en klass), gymnasium 2 år. Läste upp betyg och behörighet 1,5 år på Komvux. Har startat tre olika utbildningar och hoppat av alla efter 1 år eftersom det inte var nånting för mig. Så 16,5 år sammanlagt.

    Närå. Fast antal år stämmer. 9 år grundskola + 3 år gymnasium + 4,5 år universitet = 16,5 år

    Vad ska frågan mäta? Hur mycket kunskap man tillgodogjort sig ju beror på fler faktorer än bara antal års utbildning, t ex beroende på hur man utnyttjat de åren.

Svar på tråden Hur många år har du sammanlagt gått i skolan?