• Fosie

Funkar ÄL-test om man tagit pergo?

Jag har skrivit en egen tråd om detta, men hittade hit och ser att ni diskuterar det här också. Jag testade och fick äl-stegring på dag 10 denna cykel men även på dag 17. Tycker det känns väldigt märkligt, för man kan väl ändå inte ha flera ägglossningar på en och samma månad? Tidigare har jag haft utslag på dag 16-18 men då har jag heller inte börjat testa så tidigt som på dag 10 så jag vet inte hur det har varit tidigare gånger.
    Man blir fundersam!!

• Fosie

Jag har testat med stickor, och billiga såna. Det kostar för mycket för mig att kosta på dyrare digitala. Men dom kan ju också ge utslag utan att man har någon ägglossning alls också. Det är inte så lätt att veta alls.

• Fosie

Nej men som jag har förstått så visar inte stickorna (eller några äl test tror jag) att man har ägglossning, utan dom visar bara att det där hormonvärdet är så pass högt att en ägglossning skulle kunna äga rum. Om det sen gör det eller inte kan man inte veta på annat sätt än att man blivit gravid eller via blodprov som kollar progesteron nivån. Så har jag förstått det i alla fall. Så det känns som man aldrig riktigt kan veta.

Svar på tråden Funkar ÄL-test om man tagit pergo?