Om du är folkbokförd hos din pappa så är det till honom som informationen skickas om inget annat är överenskommet. Har du nyligen flyttat så kan detta ha blivit fel.
Givetvis skulle din mentor ha pratat med dig först, innan något skickas hem. Detta under förutsättning att du varit i skolan eller åtminstone har svarat i telefon. Det händer att även vi skickar hem till våra elever utan att ha pratat med dem men det beror då på att vi inte har fått tag på den berörda eleven trots upprepade försök.
Om jag får komma med ett råd så tycker jag att du ska ta kontakt med en
studievägledare för att diskutera ev folkhögskolestudier. Det är ofta ett mycket bra alternativ när det inte fungerar särskilt bra i den vanliga skolan eller som i ditt fall gymnasiesärskolan. Det har funnits en folkhögskola med inriktning vård utanför Katrineholm (om jag minns rätt). Jag vet inte om den finns kvar ännu men du kan alltid fråga.
Se det positivt att soc blir inkopplat. De kan faktiskt hjälpa till så att det blir bättre för dig. Du har inte skrivit det rakt ut men jag tolkar dig som att det finns problem hemma som gör att du har svårt att fungera. Försök att se om du kan få hjälp med boende, kanske på en folkhögskola och att soc kan gå in och stötta ekonomiskt och kanske också med ex stödfamilj åtminstone under en övergångsperiod.
Har du någon hjälp för din ångest? Annars tror jag att du måste söka den hjälpen också eller be skolhälsovården att hjälpa till med den kontakten.
Lycka till!