• pollux

    Vi som nyss har plussat!

    Vi är äntligen gravida, och trots att det är supernytt och inte alls säkert att det kommer gå hela vägen så är det ju så kul att äntligen få hänga i gravidforumet :)

    Fler som har plussat nyligen?? Hur mår ni? Har ni berättat för någon? Hur mycket vågar ni glädja er..? Och hur många tester har ni gjort åt med, he he.. :)

  • Svar på tråden Vi som nyss har plussat!
  • nynna01

    Vi har nyss "plussat", testade igen idag bara för att vara säker =)

    spännande är det, första graviditeten är det dock så vi får se hur det går =) hoppas på bra!!!

  • korrenochborren

    grattis till er båda!
    man är alltid orolig i början..men det brukar ju gå bra!:D
    lycka till och grattis igen!!

  • Apolline

    Åh, grattis pollux, vilken härlig nyhet! Det är verkligen underbart att äntligen få vara gravid. Hur mår ni? Känner du av IVF:en något?

    För oss räknas det kanske inte som nytt, plussade för två månader sedan. Vi har än så länge bara berättat för familjen, och vi vågar glädja oss fullt ut!

    Faktiskt så har vi inte gjort något traditionellt gravidtest den här gången, vi gjorde VUL och hcg-test redan i v.4+2 och fick reda på graviditeten då, så vi har egentligen inte plussat. Det saknar jag lite, kanske ska göra ett test bara för att få känna hur det är att se ett plus eller ett "gravid".

  • pollux

    Grattis nynna01!! Och tack korrenochborren och Apolline!!

    Ja känslan av att se ett plus är ju faktiskt ganska härlig! Så härlig att vi gjort av med fem tester på en vecka :) Men man vill ju försäkra sig om att det inte försvinner igen... Jag har inte känt några symptom heller så det har varit så overkligt. Nu börjar jag dock få en rejält svullen mage! Ska hem till mina föräldrar ikväll och det ser ut som att jag redan är jättegravid..! Får hitta på nån bra ursäkt...

    Hur mår ni då som gått lite längre!? Vilken vecka är ni i?

  • Apolline

    Jag hade också väldigt svullen mage runt v.5-7, glad att jag inte behövde jobba då. Sen blev den platt igen, och nu är den riktiga magen på gång istället!

    Vet era föräldrar om att ni försöker bli gravida? Har ni tänkt göra ett tidigt VUL? Erbjuds man det automatiskt på kliniken om man gör IVF i Sverige?

    Jag har inte haft några egentliga graviditetssymptom, bara problem pga överstimulering efter IVF. Var inlagd igen senast förra veckan för att en cysta sprack, *rys* vad ont det gjorde.

  • pollux

    Aj det låter inte kul Apolline :( Hoppas det blir bättre i fortsättningen!

    Jo vi kommer få göra ett tidigt VUL, det är standard på Sahlgrenska. Känns ju jättespännande! Jag ska ringa dom idag. Vi har egentligen inte TD förrän imorgon, men vi kan ju aldrig hålla oss med testerna så länge som Sahlgrenska säger..!! Dom gav oss RD 18 som TD, men vi plussade på RD 9 :) I alla fall så har dom ju stängt resten av veckan så jag tänker ringa i dag i vilket fall.

    Våra föräldrar vet om lite allmänt att vi försöker bli gravida, men vi berättar aldrig om när vi gör försöken, och dom vet inget om att vi gjort IVF. Jag har bett min nyfikna mamma om att inte fråga nåt heller.. Men jag tror att vi lyckades lura dom i måndags :) Jag tog lite alkoholglögg och "smuttade på", och sen lyckades frun byta våra muggar när ingen såg :)

  • Wolim

    Hej och stort grattis till er alla :)

    Den 28 dec gjorde jag ett positivt gravtest. Lyckan är total! Min fru och jag ska träffa gyn den 19 jan och få fastställt hur långt det har gått exakt.
    Sitter här med ömma och svullna bröst och magen är lätt svullen. Känner mig ganska trött och dricker en hel del vatten plötsligt.
    Bebben fäste vid Lucia och det söta i det är att vi vigdes den 12/12 {#lang_emotions_heart} 
    Vi hade inte kunnat få en bättre gåva.

    Hoppas att allt är som det ska. Längtar till första Ultraljudet!

    Mvh Petra

  • Regnbågsmammorna

    Hej alla och stort grattis till er alla!
    Vi har testat plus och är i vecka 8.
    Spännande och lite läskigt och en helt ny värld att börja uppleva.

  • pollux

    Va kul då är vi ju några stycken! GRATTIS allihopa!!!!!

    Hur mår ni?? Jag har börjat må lite illa men verkligen inte så farligt. Fortfarande väldigt uppsvälld mage dock, och TRÖTT! Skulle helst bara vara ledig och ligga och glo på film typ {#lang_emotions_tongue_out}

Svar på tråden Vi som nyss har plussat!