Inlägg från: Tinko |Visa alla inlägg
  • Tinko

Skulle du samtycka till gynundersökning av läkarstudenter under narkos?

Röstade ja!

Blir fundersam när folk skriver att dom inte heller i vaket tillstånd tillåter studenter. Gäller det bara vid gyn-undersökningar eller vid alla undersökningar?
    För mig är det en självklarhet att i den mån det går låta studenter göra undersökningar... Som sagt, hur ska dom annars lära sig?

• Tinko
    froppen skrev 2009-12-28 20:50:35 följande:
    Jag öppnar inte mitt armveck för vem som helst!
    Nä herregud, det förstår jag väl! Armvecket är heligt, men murven får vem som helst kika in i

Nä men seriöst, jobbar själv inom vården som undersköterska och när jag var ute på mina praktiker så hände det ibland att folk med skitsura när dom fick vet att det var jag som elev som skulle ta ett venprov. Då var det bara att stiga åt sidan och vänta på en "snäll patient".
  • Tinko

Bite me skrev 2009-12-28 21:23:05 följande:

Låter ingen student o helst ingen AT komma i närheten av mig eller mina barn, att lära sig för de göra på andra, när jag söker vård förväntar jag mig kompetent personal.
    Men hur ska studenterna kunna bli kompetenta om de inte får lära sig på levande människor? Det finns ju alltid minst en behörig bredvid som stoppar i god tid om eleven skulle råka göra något fel.
Svar på tråden Skulle du samtycka till gynundersökning av läkarstudenter under narkos?