• Winka
    Äldre 28 Dec 22:20
    6449 visningar
    127 svar
    127
    6449
  • Svar på tråden Majmammor från 2006 pratar vidare 20.0
  • Winka
    Äldre 28 Dec 22:21
    #1

    Nytt år, ny tråd! Tänk att de blir hela fyra år i år, våra pluttar!

    Hoppas ni hittar hit!

  • Hansu
    Äldre 29 Dec 13:47
    #2

    Ja, fattar inte att Leo är så stor redan..menar, vad tusan har vi gjort de här 3,5åren, det har ju gått så fort..

  • Äldre 29 Dec 15:57
    #3

    Oj, har vi pratat för lite? Det var illa.. En som inte pratar för lite är definitivt Vendel. Han bubblar och babblar och pladdrar och tjatar dagarna i ända. Om man kan få skavsår i öronen så har vi det!

    Julen var lyckad iaf och Vendel gladdes åt alla sina paket som han fick av TOMTEN.

    God fortsättning!


    Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Vemund 091111
  • Winka
    Äldre 29 Dec 23:18
    #4

    Skavsår i öronen har vi här med. Och så snackar han inte så väldans rent heller så det blir ett himlans va va va från vår sida. Så snacka om tjatigt.

    Annars har vi det lugnt och skönt hela lilla familjen. Långledigt är inte så dumt!

  • väntar­4an 2010
    Äldre 30 Dec 00:01
    #5

    lägger till i favvo...

    i morgon e det inskrivning på gyn/förlossningen samtala med läkare narkosläkare bm mm ang snittet den 4:e januari på storbrors Max 7år dag..
    inte vad vi ville man fanns ingen annan dag ledig så det va bara att köra på med det datumet.

    ja bebis sitter i sätes vet inte om jag meddelade er det i förra tråden.
    var till bm i dag och fick samtala med hemma och sambon om min oro inför detta det kändes skönt efter råt så i morgon kanske det kommer flera funderingar o sådant som vi ska ta upp med läkarna där.

    så nästa vecka har vi bebis (39+0) = 5 dagar kvar..
    Du är i vecka 39.
    Du har gått 38 fulla veckor och 2 full dag (v38+2).

  • Äldre 30 Dec 00:36
    #6

    väntar4an 2010 skrev 2009-12-30 00:01:46 följande:


    lägger till i favvo...i morgon e det inskrivning på gyn/förlossningen samtala med läkare narkosläkare bm mm ang snittet den 4:e januari på storbrors Max 7år dag.. inte vad vi ville man fanns ingen annan dag ledig så det va bara att köra på med det datumet.ja bebis sitter i sätes vet inte om jag meddelade er det i förra tråden.var till bm i dag och fick samtala med hemma och sambon om min oro inför detta det kändes skönt efter råt så i morgon kanske det kommer flera funderingar o sådant som vi ska ta upp med läkarna där. så nästa vecka har vi bebis (39+0) = 5 dagar kvar..Du är i vecka 39.Du har gått 38 fulla veckor och 2 full dag (v38+2).
    Ojoj, vad fort det gått denna gången.. Tyckte nyss du berättade
    Men o andra sidan så borde man ju förstå att tiden går fort när lillebror här fyllt ett år redan!
    Men han verkar tro att han är äldre eller ngt.. haha. Bla så springer han runt här för fullt o babblar mkt!.
    Tom bvc sa att han nog inte fattat att han är så liten som han är egentligen då vi var där när han var 8mån, då han tjatade om pannkaka.. Haha..
    Måste dit snart igen, så man får veta hur "stor" min lilla plutt är.. Sist var han iaf ca 73cm o 8,7kg för typ 1mån sen när vi var till barnastmaläkaren.. Verkar följa Ebbisens fotspår i storlek iaf, och äldsta tjejens tidiga utveckling, då hon gick fort..
    Men hittar då inga vettiga skor i stl17.. Han började nog gå förtidigt..
    Någon som vet vart det finns miniskor?
    Han blir så arg o ledsen när jag inte släpper ner han så mkt ute nu, men det går ju inte med tossor på fötterna att traska omkring ute nu, blir ju iskallt o blött..
    Hoppas ni haft en bra jul!
  • chamar
    Äldre 30 Dec 10:15
    #7

    Hoppas alla haft en skön julhelg!

    Här pratas det för fullt också! Maja babblar oavbrutet från morgon till kväll, men det har hon gjort länge. Det är roligt att Simon (1½ har han hunnit bli nu) börjar prata riktigt "bra" också. Han har mest gått runt och låtit, men nu kommer det ord som man förstår, härligt! Han blir ju så glad också när man fattar vad han vill.
    Minsta lillebror, Emil, är 7 veckor gammal och hur go som helst. Jag passar på att gosa så mycket det bara går, snart är han också stor och vill inte kramas med mamma längre...

    GOTT NYTT ÅR!!

  • väntar­4an 2010
    Äldre 30 Dec 10:37
    #8

    hoppas alla får ett fint och minnesvärt nyårsafton i morgon sj ska vi käka lite gått och bara umgås med familjen =)

  • Äldre 30 Dec 14:31
    #9

    lägger in i favoriter!

  • Äldre 30 Dec 14:45
    #10

    kikar in också!

Svar på tråden Majmammor från 2006 pratar vidare 20.0