Inlägg från: Mälaröbo |Visa alla inlägg
  • Mälaröbo

Dricka lättöl?

Öl är vuxendricka oavsett alkoholhalt enligt mig. Visst skulle de kanske kunna få smaka, just lättöl, men varför ge det som egen dricka liksom...
    Systemet säljer inte sina helt alkoholfria öl till minderåriga...

• Mälaröbo
    josfol skrev 2009-12-29 21:24:21 följande:
    Är det så? Att minderåriga inte får handla alkoholfria varor på Systemet? Det visste jag inte... Men hur är det med lättöl och cider i mataffären?
    Jag vet inte om de inte FÅR sälja eller om det är en intern regel. Här bestämdes det efter att ungar i 10-årsåldern hängde i centrum med alkoholfri öl och spelade fulla...
    Finns det cider med alkhol i längre? Jag har nog bara sett de alkoholfria sorterna sista tiden. Där tror jag också att det är lokala regler som gäller, precis som med energidryckerna, men öl är ju ÖL liksom och ingen unge skulle handla lättöl om det inte var för att låtsas att det är något annat.
  • Mälaröbo

längtar och väntar skrev 2009-12-30 01:14:27 följande:

Det finns också undersökningar gjorda som visar att om man blir bjuden hemma så dricker man mer ute bland kompisarna också!jeanette ros skrev 2009-12-30 01:11:53 följande:
    Precis!
    Här är inställningen att alkohol inte är ok förrän man kan köpa den själv.
    Sen förstår vi att det dricks både här och där, men den förståelsen behöver inte barnen veta om.
Svar på tråden Dricka lättöl?