• Smultr­onbull­en
    Äldre 31 Dec 14:19
    6097 visningar
    25 svar
    25
    6097

    Vilken storlek på kläder hade era små som nyfödda?

    Hallå!

    I början av februari kommer våra tvillingar som senast och idag har jag köpt lite kläder och två overaller. Overallerna är i 50/56, kläderna i storlek 50. Vår kille var för stor för 50 och hade 56 direkt. Men tvillingarna borde väl vara lite mindre?! Småskaer jag vet men jag har fixerat mig lite vid det här nu, någon sorts boagrej antagligen :)

    Så, hur stora var era små och vilken storlek hade de?

  • Svar på tråden Vilken storlek på kläder hade era små som nyfödda?
  • kaksmu­lan
    Äldre 31 Dec 14:39
    #1

    Mina tvillingar är idag fyra veckor gamla och de har kläder som är 50/56 även om de är lite stora. Anniesen och Algotten föddes i v 34+1...


    Felixens♥, Ellendellens♥ och Krumelurernas♥ stolta mamma!
  • Tuffen
    Äldre 31 Dec 14:43
    #2

    Mitt första barn hade storlek 40 (prematur). Mitt andra barn hade storlek 56. Viss skillnad....

  • mammam­utillt­re
    Äldre 31 Dec 17:04
    #3

    Jag gick tiden ut och mina vägde runt 3 kilo båda två och hade både 50 och 56.


    Ellemelle
  • Äldre 1 Jan 01:16
    #4

    Mina tvillingkillar är födda i v 37+0 och de vägde 2490 och 2450gr och var 46 långa så storlek 50 var alldeles för tokstora för dem. Jag fick blixtinhandla en del i storlek 44 och de hade de ungefär 1 månad sean kunde de ha 50 ett par månader. Jag har hela tiden kunnat ha varje storlek ganska länge.
    De blir 3 år i mars och den ena har fortfarande 86 i tröjor och en del byxor medans den andre har 92 och en del i 98.


    Stolt 5-barnsmorsa
  • Äldre 1 Jan 10:23
    #5

    Vi använde både 50 och 56 redan från början. Båda storlekarna var stora - men jag tyckte inte att det gjorde något när de var så små - fick vika upp ärmar o så lite bara :)

  • thelif­esavio­ur
    Äldre 1 Jan 10:26
    #6

    Stina vägde 2375 g och var 45 cm lång, hade storlek 44 i början. Som minipantern har hon kunnat ha en storlek väldigt länge, från 1,5 månad till 3 månader hade hon bara storlek 50. Nu har hon storlek 56, snart fyra månader gammal.


  • thelif­esavio­ur
    Äldre 1 Jan 10:27
    #7
    thelifesaviour skrev 2010-01-01 10:26:20 följande:
    Stina vägde 2375 g och var 45 cm lång, hade storlek 44 i början. Som minipantern har hon kunnat ha en storlek väldigt länge, från 1,5 månad till 3 månader hade hon bara storlek 50. Nu har hon storlek 56, snart fyra månader gammal.
    Oj, tvillingar, sorry. Jaja, Stina var ju stor som en tvilling iaf. ;D

    (ska lära mig läsa ordentligt - nyårslöfte!)
  • Äldre 1 Jan 10:44
    #8

    Mitt första hade storlek 50 från början och det växte han ur ganska snabbt. Han föddes dagen före bf och var 49 cm lång men ganska smal.

    Mitt andra hade 50 från början mest för att jag inte hade något annat. Hon föddes i vecka 36 och var 46 cm lång. Tyckte inte att det var någon idé att släpa mig iväg till affärerna och köpa mindre storlek så hon hade mycket uppvik i början.

    Min trea kom i vecka 29 och var 40 cm. Till honom hade vi storlek 44 -lääänge. Han växte ur det när han var fyra månader ungefär.

    Jag tror inte att du behöver oroa dig. Tvillingar blir sällan lika stora som enlingar.

  • Äldre 1 Jan 15:10
    #9

    pojken hade 44 och flickan 50. Han vart lite liten så jag blev igångsatt i v.39.
    Lycka till med dina kommande twins!

  • evani
    Äldre 1 Jan 15:12
    #10

    Linnéa hade strl 50 i flera veckor, var 48cm o vägde 3050gr, så overallen i str 56 drunknade hon i vi fick ut 1:a dagen vi kom hem o köpa en mindre :)


    Linnéa föddes 090127
Svar på tråden Vilken storlek på kläder hade era små som nyfödda?