• Äldre 1 Jan 10:46
    22607 visningar
    43 svar
    43
    22607

    Ni som har haft andningslarm på ert barn, hur länge använde ni det?

    Jag undrar hur länge ni som haft andningslarm på era barn använde det?

    Vår son är 1 år och 4 månader och ligger väldigt still på nättern och därför har jag det fortfarande på. Visst vet jag att det är de första året som är mest riskfyllt för PSD men jag är sorgligt nog beroende och har svårt att sluta använda det......
    (vår son är en överlevande tvilling och hans tvillingbror dog av PSD i min mage sent i graviditeten)

    Tack för era svar
    Mvh: godismamma

  • Svar på tråden Ni som har haft andningslarm på ert barn, hur länge använde ni det?
  • Äldre 1 Jan 10:49
    #1

    JAg tycker att du kan använda det tills han börjar flytta bort från det, alltså tills det börjar falsklarma för att han rör sig för mycket. JAg använde det så länge, minns inte hur länge det blev för oss... men ett år ungefär tror jag.


    Once you try menskopp you´ll never go back!
  • Äldre 1 Jan 10:52
    #2

    JA, använd så länge det funkar helt enkelt Vår dotter fyllde precis 2 år och sover hon i sin späjlsäng sätter vi på det eftersom det ändå finns där. Inte för att vi är så oroliga längre men varför inte liksom. Nu sover hon mer och mer i sin stora säng så det blir inte mycket larm. I vår/sommar kommer en lillebror å då får han iaf ta över larmet

  • Äldre 1 Jan 11:00
    #3

    Jag trodde jag var den enda som har använt det så länge...... :)
    Tack för era svar!

  • Äldre 1 Jan 11:07
    #4

    Till ca 18 månader på båda de små barnen. Sedan falsklarmade det då och då eftersom barnen flyttade på sig så mycket.


    Trebarnsmamma på heltid mamasnestmum.blogspot.com/
  • Äldre 1 Jan 14:50
    #5
    godismamma skrev 2010-01-01 11:00:20 följande:
    Jag trodde jag var den enda som har använt det så länge...... :)Tack för era svar!
    Det trodde jag oxå....hihi! Men eftersom larmet är där och ihopkopplat med vanlig babycom så kan vi lika gärna sätta på den när babycomen är på

    Jag tycker dessutom den har varit super när hon har varit dunder dundersjuk eller har slagit sig illa eller nåt sånt. Lugnare för oss föräldrar att sova då
  • Michas
    Äldre 1 Jan 15:27
    #6

    Vi använde sjukhuslarm med elektroder till dess tösen blev allergisk (från 9 och 1/2 veckas ålder då hennes tvillingbror dog till ca 6 månader) och sedan ett respisens från 6 månaders ålder till 1 år.

    Nu använder vi inget larm förutom när jag får en ångestkris och är övertygad om att hon kommer att dö. Då sätter jag på respisens sporadiskt igen.

  • silver­hjärta
    Äldre 1 Jan 19:25
    #7

    Vi hade respisense till Ebba och jag tror det var till åtta eller tio månader. Sedan lyckades hon pilla väck det själv lite för ofta.


    Don´t drink and derive!
  • Äldre 2 Jan 10:20
    #8

    Ja, utan larmet hade det inte blivit mycket sömn för den här mamman.... Man är ju sååå rädd om guldklimpen, ingenting får ju hända  barnet!

    TUR att larm finns för oss som behöver ha!

    Vi har larm av märket angel care från babyproffsen, det har funkat kanon och falsklarm har varit sällsynta.

    Trevlig helg alla mammor som svarat :)

  • Äldre 2 Jan 12:32
    #9

    vi har fortfarande larm på vår lilla,, idag nästan 11 månader,, tar bort den när hon byter säng typ

    Vårt (har en sån under madrassen) har inte falsklarmat en enda gång, jo mer än dom gånger vi lyft upp henne ur sängen och glömt stänga av det!

  • HäxanS­urtant­3
    Äldre 3 Jan 09:21
    #10

    till 1 års ålder. nu är min son 2 år och sover i egen växasäng.


    debattörer utan vettiga budskap undanbedes...
Svar på tråden Ni som har haft andningslarm på ert barn, hur länge använde ni det?