• coolch­ick
    Äldre 1 Jan 17:34
    11594 visningar
    21 svar
    21
    11594

    Gotland VS Öland?

    Sitter och kollar runt lite inför nästa sommars semester. Vi har pratat om Öland, fast jag är även lite sugen på att resa till Gotland. Det ser så himla fint ut där.

    Vi kommer ha två barn med oss, en 8 åring och en 1.5 åring. Åker väl i juli/aug tror jag.

    Så, lite för och nackdelar med öarna nu tack {#lang_emotions_smile}


  • Svar på tråden Gotland VS Öland?
  • coolch­ick
    Äldre 1 Jan 17:43
    #2
    Champagne skrev 2010-01-01 17:42:49 följande:
    Öland fullständigt sönderturistat (var där i somras och fy vilken trafik!) Gotland är ju min personliga favorit, det går att hitta små lugna badvikar. Plus att jag tycker att det är vackrare på Gotland än Öland .
    När på sommaren var ni där? Har det börjat lugna ner sig lite i mitten av aug typ?
  • coolch­ick
    Äldre 1 Jan 19:28
    #7
    wenger skrev 2010-01-01 18:05:00 följande:
    Gotland är ju så nära utomlands man kan komma i Sverige älskar det :). Sen om man som jag inte vill ligga på stranden hela tiden utan resa runt och göra saker så är ju gotland idealiskt. Finns hur mycket som helst att göra på gotland, det brukar snarare vara tidsbrist man hinner knappt med att göra allting som man vill :). Barnen älskar ju pippilandet och är helt klart bästa stället i sverige att turista på :)
    Gött! Den där utomlandskänslan vill jag gärna komma åt {#lang_emotions_smile} Och så kan det som du säger, vara kul att kunna se lite schyssta saker.

    Var bor man bäst då, och har ni kanske nåt boende att rekommendera? Gärna nära stranden, och det gör inget om det är lite avskilt så man får lite lugn och ro.
    Kollade lite annonser på Blocket, men vågar man boka privat så där?
  • coolch­ick
    Äldre 1 Jan 19:43
    #10
    en glad skrev 2010-01-01 19:39:38 följande:
    Absolut, vi har många ggr bokat privat - be dem sända foton via mail från alla vädersträck och inuti huset/lägenheten! Prata med uthyraren på telefon. Be ev löften bekräftas via mail... Var inte för snåla ... 
    Ok det låter ju bra!
    Vad är ett bra pris i mitten av aug då? Vad är dyrt och vad är billigare? Tycker det är en djungel att hitta nåt när man kollar runt...
  • coolch­ick
    Äldre 2 Jan 18:42
    #14

    Var bokar man båtbiljetten? Är det på Destination Gotland?? Ville kolla priserna där, men det kan man inte göra nu inför augusti verkar det som {#lang_emotions_frown}


  • coolch­ick
    Äldre 6 Jan 20:38
    #17

    Någon som har nåt boende att rekommendera för en barnfamilj?


  • coolch­ick
    Äldre 7 Jan 12:23
    #19

    Ni som har varit på Gotland, känns 3600 kr som ett bra pris för en vecka i aug? Lägenhet i hus med stor trädgård, 300 m till stranden och ca 3 mil från Visby.


Svar på tråden Gotland VS Öland?