• Teskedsmamman

    - Garnarbetarna -

    Här samlas vi som gillar att virka, sticka, spinna och tova! Välkommen in, gammal som ny, elit som rookie - Här har vi plats för alla med allvarliga garnmissbruk...

    här samlingstråden för våra bloggar!
    hemlistråden
    Förra tråden hittar du här - del 8
    Mönstertråden


    köpa garn på nätet, det kan du göra här
    www.helylle.se - garnharvan.se - www.garnkorgen.se
    www.stickbutiken.se - www.grunnebogarn.se - www.garntjanst.se
    www.sticka.nu - www.vartoftagarn.se - www.jarbo.se
    kickishobbysida.se - www.yllotyll.com - www.dustorealpakka.com
    www.nysta.se - www.madamelutuss.se

    Mönster hittar du bl a här:
    www.jarbo.se/ - Sticka.Nu - KnittingPatternCentral [eng]
    Berroco.com [eng] - Knitty.com [eng] - Garnstudio
    CrochetPatternCentral [eng]


    Mina bloggar: ☆ Virkaholic ☆ och tesked.blogspot.com/
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-16 18:25
    - TRÅDEN STÄNGD!!! -

    Aktuell tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m51780313.html
  • Svar på tråden - Garnarbetarna -
  • Jezamine

    Garnoholic? Nytt ord


    9 har kollat på min presentationssida.EN av dem vågade kolla
  • Jezamine

    Förresten varför  blir vartannat varv "liksom bubbligt/större" på rätsidan när jag stickar slätstickning?


    9 har kollat på min presentationssida.EN av dem vågade kolla
  • Teskedsmamman
    Jezamine skrev 2010-01-02 17:32:32 följande:
    Förresten varför  blir vartannat varv "liksom bubbligt/större" på rätsidan när jag stickar slätstickning?
    För att du stickar ojämt, byt till mindre sticka (börja med 0,5 mindre) på det räta varvet så ska det nog bli bättre, blir det inte helt bra fortsätter du ner i storleken.
    Mina bloggar: ☆ Virkaholic ☆ och tesked.blogspot.com/
  • Jezamine
    Teskedsmamman skrev 2010-01-02 17:35:58 följande:
    NEJ!!! Du ska ha mindre på det AVIGA varvet... tankemiss
    Oki då går jag ner ett halv strl på avigavarvet.Tack för tips.
    9 har kollat på min presentationssida.EN av dem vågade kolla öppet med sitt användarnamn,
  • skogsmor

    Jag har hittat hit till nya tråden. Gillar namnet.

    Var till garnbutiken här i Kalix och hon hade aldrig hört talas om lysande virknål. Så det blir nog att beställa en på nätet så får jag den när jag kommer hem. Hittade flera olika bloggar där folk kommenterade den lysande virknålen och jag tycker den verkar toppen. Tom sambon tyckte den verkade vettig när jag berättade vad folk skrivit så även han tyckte att det verkar värt pengarna. Orkar dock inte leta i olika butiker längre utan tar den via nätet nu.

    Nu skall jag göra mig iordning för en kväll utan barn med sambon på cafe/bar.

  • Asereht
    skogsmor skrev 2010-01-02 17:39:58 följande:
    Jag har hittat hit till nya tråden. Gillar namnet. Var till garnbutiken här i Kalix och hon hade aldrig hört talas om lysande virknål. Så det blir nog att beställa en på nätet så får jag den när jag kommer hem. Hittade flera olika bloggar där folk kommenterade den lysande virknålen och jag tycker den verkar toppen. Tom sambon tyckte den verkade vettig när jag berättade vad folk skrivit så även han tyckte att det verkar värt pengarna. Orkar dock inte leta i olika butiker längre utan tar den via nätet nu. Nu skall jag göra mig iordning för en kväll utan barn med sambon på cafe/bar.
    Eftersom jag vet iaf två webshops som säljer dem så länkar jag direkt ifall du inte orkar leta.

    www.garnkorgen.se/index.php

    staketshantverk.scorpionshops.com/
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & snart lilla Sladdens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • krypsyl

    Toppen med en ny tråd Tesked!

    Jag sitter just nu framför tvn (och datorn) och fryser. Det skulle vara hemskt skönt med någonting mjukt och gosigt runt halsen... Är det någon som har nåt bra tips på mönster? Jag vill helst inte ha en halsduk eller trekantssjal utan gärna något annat mysigt... Jag har letat lite men inte hittat rätt... Är det någon som har nån idé?

Svar på tråden - Garnarbetarna -