• Sandvargen

    Novembermammorna 2006!

    Välkomna in alla goa novembermammor som vill snacka vidare. Tråden gick visst ut strax innan jul och jag glömde helt bort att skapa en ny, sorry.

    Gamla trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m30718313.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m30718313.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27979428.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m24898283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m18422267.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m14500513.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m21818433.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m36075065.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m42088344.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m39091273.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m44823738.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m47426521.html

  • Svar på tråden Novembermammorna 2006!
  • karin november

    Igår överraskade tjejgänget mig med möhippa!
    Jag hade så kul hela dagen och det var så mysigt. Fick bl a vara utklädd till Carola och sjunga Fångad av en stormvind i studio. Är lite härligt seg idag.


    (¯`°?.¸ Emma ¸.?°´¯)
  • anna gottegris

    Ladynelle: Men ojsan. Vid såna tillfällen märker man hur bra man har det annars. Vatten använder man hela tiden, svårt att vara utan! 


    karin november: Så roligt med möhippa! Värt att vara lite seg efter en sådan tillställning. 
    Känner mig rätt nere idag. Är ganska trött på att ställa upp som vikarie när det passar. Jag vill ha ett jobb! Ett jobb där jag vet hur mycket jag jobbar och pengar som jag vet kommer varje månad. Jag vet att det kommer lösa sig, men när... Känner för en ensamdag med te och massa godis, men det går inte. 
  • Heli77
    Hej tjejer!
    Ber om ursäkt för min osynlighet på sistone. Inget speciellt har hänt - bara livet antar jag. 
    Har kikat in här lite då och då, men har för övrigt bara tagit en liten FL-timeout. Mycket att göra i vardagen, jultider, sjukdom i familjen, en VÄLDIGT trotsig Esther som gärna tar ut det på mamma, osv osv. Inte så mkt energi och ork.
    Ja, ni vet hur det kan vara...
    Har börjat blogga lite, vilket är rätt trevligt. Mest för min egen skull, då jag alltid har haft behov av att skriva. 
    www.whitegardenia.blogg.se - för den som är intresserad.
    Härligt med möhippor, omtapetseringar och bebissparkar (och en jättefin bild på pojkarna i förra tråden, Thinner)!
    Mindre kul att vara utan vatten och härliga trådtjejer som känner sig nere (en jättekram till er!{#lang_emotions_flower}).
    Sedan har jag länge tänkt på AnnamedAochJ.
    Är allt bra med dig? Du har varit osynlig så länge..men kanske livet har hunnit ifatt bara.
    Sigrid, Judith, Esther och Lillith - mina vackra och underbara döttrar. Mamma älskar Er så!
  • LadyBirden

    Heli 77 - hej igen. Kul att höra ifrån dig. Jo det där som kallas livet drabbar en ibland, och ibland lite för mycket.

    karin november - men vad roligt med möhippa. Var den som du "önskat"?

    anna gottegris - förstår din deppihet ang jobbsituationen. Hoppas att en lösning tittar fram snart. En ensamdag med vad man gillar kan verkligen göra underverk. Kan du inte få en liten stund iaf? Duka upp med godis, ljus och en bok i badrummet och ta ett bad?   

    Imorse ringde jag jobbet och sa helt frankt att jag kommer inte för jag orkar inte, jobbar hemma istället. Har varit lite för mycket på jobbet ett bra tag nu, konflikter och annat jobbigt. Kände att jag behövde en dags paus ifrån det stället. Har inte varit mycket ledig i jul och nu när alla kommer tillbaka efter ledigheten är det alltid hysteriskt...men det har jag inte här hemma

  • anna gottegris

    Heli: Så roligt att se dig igen! Förstår dig, ibland orkar man bara inte skriva här, jag brukar ofta läsa här i tråden men inte alltid skriva. Det kan vara skönt att få en paus ibland. 


    Ladynelle: Just nu vill jag bara gråta i min ensamhet och slippa ansvaret med barnen. Men jag kommer använda min mamma som barnvakt flera dagar denna vecka då jag hoppar in som vikarie och jag vill inte ge henne för mycket jobb... 
    Fick dessutom brev från a-kassan idag, snart är mina dagar slut och jag får inga mer... Jag bryter snart ihop på allvar... Emil frågade förut "Varför gråter du mamma, har du ont någonstans?" Inte så lätt eller roligt att höra och förklara. 
    Jag försöker tänka att det är som mörkast före gryningen. Snart lättar det och jag får jobb, inkomst och kan handla sånt vi behöver. Men när man är i mörkret är det inte alltid så lätt. 
    Inget positivt inlägg jag vet, men ibland blir det tyvärr så. Hoppas ni andra har det bättre. 
  • karin november

    Ladynelle, ja var perfekt. Lagom pinsamma saker och de var så måna om att jag skulle ha roligt. En mycket mysig dag.


    anna, jag vet hur du känner! Hoppas det ordnar sig för dig snart. Jag är i början av min arbetslöshet och har ännu inte fått klart allt med a-kassan. Det är en sådan seg process. Det är jobbigt med bröllopet nu också, det var visst inte gratis att gifta sig... Jag ser fram mot bröllopet mycket och tänker att det andra ordnar sig. 
    (¯`°?.¸ Emma ¸.?°´¯)
  • Nomad

    Hej tjejer! Ni är verkligen otroligt gulliga! Jag är faktiskt väldigt tacksam för den här tråden, den enda jag läser på FL nu för tiden, tänk att vi snart har hängt här i fyra år!
    Trist att det är fler än jag som känner sig hängiga. Annagottegris du har ju verkligen något att vara ledsen och stressad över. Vad är det som du söker arbete som? Det finns ingen chans till någon vidareutbildning eller så medan vi väntar på att situationen blir lite bättre?
    Själv har jag inga egentliga problem, är väl mest bara gnällig. Mina barn är hyfsat ohanterbara, det i sig är väl inte så jobbigt men att vara med dem 24 timmar om dygnet och hela tiden undra om man gör ett bra jobb eller inte är helt värdelöst. Jag känner mig som en häxa.
    Sömnbrist gör ju inte saken bättre.

    Heli77, jag har faktiskt varit inne och smygläst din blogg lite tidigare. Jag tycker du är helt och hållet enastående! Jag är ett stort fan

  • Heli77
    Nomad skrev 2010-01-12 00:20:14 följande:
    Hej tjejer! Ni är verkligen otroligt gulliga! Jag är faktiskt väldigt tacksam för den här tråden, den enda jag läser på FL nu för tiden, tänk att vi snart har hängt här i fyra år! Trist att det är fler än jag som känner sig hängiga. Annagottegris du har ju verkligen något att vara ledsen och stressad över. Vad är det som du söker arbete som? Det finns ingen chans till någon vidareutbildning eller så medan vi väntar på att situationen blir lite bättre? Själv har jag inga egentliga problem, är väl mest bara gnällig. Mina barn är hyfsat ohanterbara, det i sig är väl inte så jobbigt men att vara med dem 24 timmar om dygnet och hela tiden undra om man gör ett bra jobb eller inte är helt värdelöst. Jag känner mig som en häxa. Sömnbrist gör ju inte saken bättre. Heli77, jag har faktiskt varit inne och smygläst din blogg lite tidigare. Jag tycker du är helt och hållet enastående! Jag är ett stort fan
    Hihihi, ett alldeles eget fan! Inte dåligt!
    Tack så oerhört mycket, snälla du. Dina ord gör mig alldeles varm inombords.
    Jag tror de flesta föräldrar hamnar i samma nedstämdhetsfälla emellanåt som du är i nu. Tror att de flesta känner igen sig. Det är jobbigt att känna så, men samtidigt är det nog rätt så naturligt. Inte för att dte gör det lättare precis, men kanske ändå en tröst att man inte är ensam som känner så.
    Hoppas att du snart mår bättre igen! Efter en nedgång, brukar det alltid komma en uppgång.{#lang_emotions_flower}
    Anna Gottegris, Usch så jobbigt du verkar ha det just nu!
    Jag förstår din deppighet och oro. Inte lätt att vara utan jobb i dessa dagar, och speciellt inte om man inte tycker att man får den hjälp och det stöd man behöver från Arbetsförmedlingen. Samtidigt har du en otroligt bra inställning. Visst är det så - efter mörker kommer det en ljusning förr eller senare. 
    Hoppas att det snart händer något på jobbfronten, och att du får må bättre!{#lang_emotions_flower}
    Själv har jag blivit varslad.
    Känner mig konstigt nog inte alls deppig för det - snarare ser jag möjligheter till följd av det. Dels börjar inte 5 mån-uppsägningstiden förrän min f-ledighet går ut (aug-10), dels känner jag mig inte lika bunden längre till att leta hus i närheten. Nu kan jag flytta på mig, leta nya möjligheter och nya miljöer. Känner starkt att jag har nått ett vägskäl i livet, och att jag nu har valmöjligheter till att starta om på nytt.
    Vi får se hur det går. Givetvis är det samtidigt trist att bli av med ett fast jobb, men själva jobbet i sig är inget jag sörjer.
    Sigrid, Judith, Esther och Lillith - mina vackra och underbara döttrar. Mamma älskar Er så!
  • LadyBirden

    Jodå jag känner helt klart igen känslan av att undra om jag verkligen gör ett bra föräldrarjobb emellanåt. Men som tur är brukar det vända och jag inser att jag nog gör det om inte annat så gott jag kan och bättre går ju inte. Och vem är egentligen domaren i den frågan?? Har äntligen fått köpt ett soffbord istället för det som bara brakade ihop som ett korthus..Letat länge men de jag gillar har varit så dyra, men hittade ett på blocket som jag tvingade med maken ner till Göteborg för att hämta. Blev väldigt bra Idag har vi en lugn morgon, lämnar William 9,15 istället för 6,30. Jag skall på begravning vilket inte är så kul så då skönt att slippa stressa en sådan dag.

  • anna gottegris

    Fina ord från er fina tjejer. Just nu är jag timvikarie på två olika bibliotek och ställer upp när de ropar. På det ena har jag varit i två år nu och är så trött på att bli behandlad så här. Sökte en tjänst de hade ute i somras men fick den inte för de ville ha någon med annan kompetens... I julas jobbade jag med tjejen som fick jobbet, hon blev nu fast anställd... Det var då jag kände att snart orkar jag inte mer! De tycker helt enkelt att det är så bekvämt att ha mig som vikarie, jag ställer alltid upp och de har ingen annan. 


    Men jag är i kontakt med ett tredje bibliotek som eventuellt har en tjänst åt mig. Vill inte skriva för mycket om det än. Men inget är säkert än. Denna väntan och ovisshet gör mig så frustrerad!!
    Heli: Jag kollade lite på din blogg, såg jättefint ut! Du skriver alltid så bra här inne, och likaså på din blogg. Jag är också ett fan. {#lang_emotions_laughing}
    Barnen är på dagis, kanske skulle göra någon nytta. 
Svar på tråden Novembermammorna 2006!