• Helen 1984

    Blekingskorna som fick april-juni 09

    Blekingskorna som nu fått våra småttingar, april-juni 09

    gänget lever vidare o här är tråd nr 5!

    Zandrasanna fick en flicka 22/4
    Emiiily fick en pojke 30/4
    Lehena fick en pojke 6/5
    Mammamiia88 fick en pojke 14/5
    CamillaS81 fick en flicka 24/5
    VWlife fick en pojke 10/5
    LinnTheOne fick en pojke 28/5
    Helper/Helen 1984 fick en flicka 30/5
    Josse K fick en pojke 12/6
    Zuffo fick en pojke 22/6

    Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-226/m39518677.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-263/m42548698.html
    Tredje tråden:www.familjeliv.se/Forum-11-303/m45057980.html
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47549000.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-11 21:49
    Sussey fick en flicka 23 juli (Tack ZandraSanna :) )

  • Svar på tråden Blekingskorna som fick april-juni 09
  • Josse K

    hej och tack för ny tråd!
    hur är det med er?? gott nytt år förresten!

    här är allt bra med oss. jag börjar tro att nils ska få sin första tand, han dreglar och bajsar ;) men jag ser inget i munnen... erfarenheter någon??

    idag har jag lite ångest, erik har varit ledg med mig i 2 eckor och imorgon ska han tillbaka till jobbet, suck! plus att jag sätter igång med att räkna points imorgon :/...

    KRAM

  • MammaMiia88

    hejsan hittade denna tråd i Zandrasannas GB

    här e allt bra med oss!
    melwin växer så det knakar!!, tänk, snart e han 8 månader :o, fattar inte vart tiden tar vägen!

    lillsnutt har precis lärt sig att sitta helt själv nu utan stöd, lite sen me de men nu kommer allt pang bom :P, han ställde sig oxå upp mot vårt soffbord häromdagen
    7 tänder har han oxå!, 4 uppe och 3 nere

    josse K:
    erfarenhet när tänderna kommer: ja, de börjar ju dregla, melwin blev extremt gnällig precis innan de kom upp, o lösare i magen, typ bajsade flera gånger om dagen gjorde han :P., men annars inget speciellt.
    om du tittar i munnen, ser du lite lite rött typ på tandköttet? kan då vara en tandsprickning :)
    ...
    sist vi var på bvc vägde melwin 9130g o var 73cm...de va på 7 mån kontrollen

    haft en bra jul o nyår alla?=)

  • Helen 1984

    Skrev till dig oxå Mia, fick du inte det?

    Här är allt också bra! Lova är 7 månader nu, tänkte ringa till BVC i dagarna och boka en tid för vägning och mätning. 2 tänder är uppe, de kom samtidigt och vi märkte inget speciellt med Lova. Hon sitter själv utan stöd och ålar sig fram på golvet. Hon ställer sig på alla fyra och gungar fram, men har inte kommit på hur hon ska ta sig fram. På annandagen lärde hon sig att vinka med, och sen dess vinkar hon hela tiden, räcker att man går på toa så vinkar hon när man kommer tillbaka, så gulligt :)

    Hur länge ska ni vara hemma?
    Jag ska vara hemma i 4 veckor till, sen är det dags för jobb igen 4 månader. Måste erkänna att jag har lite ångest, samtidigt som det ska bli jättekul! Efter det ska jag vara hemma i 4 månader igen (juni-sept), sen är det dags för dagis!

  • MammaMiia88
    Helen 1984 skrev 2010-01-03 19:29:07 följande:
    Skrev till dig oxå Mia, fick du inte det? Här är allt också bra! Lova är 7 månader nu, tänkte ringa till BVC i dagarna och boka en tid för vägning och mätning. 2 tänder är uppe, de kom samtidigt och vi märkte inget speciellt med Lova. Hon sitter själv utan stöd och ålar sig fram på golvet. Hon ställer sig på alla fyra och gungar fram, men har inte kommit på hur hon ska ta sig fram. På annandagen lärde hon sig att vinka med, och sen dess vinkar hon hela tiden, räcker att man går på toa så vinkar hon när man kommer tillbaka, så gulligt :) Hur länge ska ni vara hemma? Jag ska vara hemma i 4 veckor till, sen är det dags för jobb igen 4 månader. Måste erkänna att jag har lite ångest, samtidigt som det ska bli jättekul! Efter det ska jag vara hemma i 4 månader igen (juni-sept), sen är det dags för dagis!
    nej jag har inte fått nått gb, extrakollade tillomed nu ifall jag råkat titta i gbn utan att se..men nix där var inget :S, aja jag hittade ju hit iaf :) så de e lungt!

    åhh vinkar redan!! vad sött :D

    haha ja precis så gör melwin oxå!, står på alla fyra o gungar..ser så roligt ut xD, ålar gör melwin oxå, snabbt som attan !!!, man hinner knappt blinka så är han i ett annat rum :P, tror han börjar krypa vilken dag som helst nu för han tar i med ena foten när han tar sig fram.

    eftersom jag inte har haft nått jobb sedan jag tog studenten så har jag fortfarande inget jobb att gå tillbaka till ( var gravid under min student o födde min första son på vintern efter, sen blev jag ju grav igen när sonen var 10 mån)
    så vi har planerat att jag ska vara hemma tills melwin kan skolas in på dagis. vilket blir i aug.
    sambon har ett välbetalt jobb så vi förlorar så himla mkt i inkomst om han är hemma när jag ändå inte har nått jobb...så de får bli såhär.
    fast jag känner att jag verkligen VILL komma ut då jag suttit hemma i 2 år nu...man blir ganska så trött av de kan jag lova :P., o ska ju sitta hemma i 8 mån till....kommer DÖÖÖÖ..haha
    men vad gör man. vi lever ju i sverige o här finns inga jobb....usch...

    men jag har bestämt iaf att så fort melwin kan skolas in ( aug) så ska jag jobba..OM jag fått nått då vill säga...annars hoppar jag in i skolan....orkar ju inte sitta hemma mer..:), ska börja plugga upp betygen så jag kommer in på sjuksköterksalinjen o sedan plugga till barnmorska...min högsta dröm!
  • Zuffo

    Hej på er!

    Hoppas alla haft bra jul och nyår!
    Dagen innan jul upptäckte vi Theos första tand (då 6 månader & 1 dag)! Men han har dreglat under en lång tid så jag hade väntat mig att den skulle komma tidigare. Men, det är en liten "bissing" nere...å den är så gullig!
    Sitter gör han jättefint, (sen han var 5½ månad) men kryper eller ålar vill han inte! Han avskyr att ligga på mage (fortfarande), så han kommer nog börja gå direkt istället. Han fick en tjusig läragåstol av morfar i julklapp =), den älskar han!

    Vad gulligt att Lova vinkar! Så mysigt att se vad dom lär sig, det går ju så fort!

    Jag har en fråga: Ni som lagar egen barnmat; hur gör ni med maten? Lagar ni så mycket så ni fryser in och VAD fryser ni det i i så fall? Jag har börjat lite med detta, men vet ej hur jag ska förvara maten...??? Väldigt tacksam för svar! =D

    Nu är Theo inne på sin andra förkylning på väldigt kort tid , så synd om honom! Han blev också väldigt sjuk när han tog 5-månadssprutan, han fick jättehög feber stackarn! Känner bara att det borde vara nog med sjukdom nu för en tid...så tråkigt

    Mia: Barnmorska har jag med alltid velat bli, och ännu mer ville jag bli det efter min förlossning

  • sussey

    Kul att fler här inne vill bli barnmorskor :) Det är min satsning, därför jag läser till ssk öht =)

    Meja har blivit över 5 månader nu, och hon sitter + att hon vill ta sig fram fast det går inte så bra :P haha. Hon har kommit en bit bakåt några gånger däremot. Jag njuter så länge hon ligger hyfsat stilla där man lägger henne ;) Sen har hon nästan börjat sträcka sig mot den hon ska till om ni förstår vad jag menar?! Hon gör det ibland, men oftast sitter hon bara och pillar på fingrarna om man sträcker fram dem ;)


    sussey.blogg.se ~ Meja 090723 ~
  • Helen 1984

    Är så roligt nu när det börjar hända lite mer med våra småttingar!

    Mia, hoppas att det löser sig med jobb till dig sen, kan tänka mig att det är jobbigt att vara hemma så länge! Tur du har något som håller dig sysselsatt!

    Sofie, jag brukar göra mat för en vecka framåt, kött/fisk/kyckling lägger jag små klickar på en bricka och sätter i frysen, när de är frysta så lägger jag dem i en burk. Isbitsfack funkar också! Sen brukar jag göra olika grönsakspureér som jag fryser in i små burkar jag köpte på maxi. Tror de heter geleburkar, helt perfekt till en portion! Finns bland burkarna på köksavdelningen! Fruktpuré håller sig i 3-4 dar i kylen så där gör jag en sats i taget (1 äpple, 1 päron och en banan).

    Lova fick också en gåvagn i julklapp men när jag skulle sätta ihop den innan idag så verkar den vara felmonterad. Ska se om mannen kan fixa det när han kommer hem.

  • MammaMiia88

    josse K:

    har för mig att du skrivit innan att nils kräktes mkt, gör han de fortfarande?

    melwin kräker mkt än, så varje gång efter han ätit måste han sitta i babysittern (fastspänd så han inte krälar ur ;), o smälta maten, annars e de kräk överallt!

  • Josse K

    Jag gör nästan bara egen mat till Nils, jag mixar allt och sen fryser jag i Nubyburkar som man kan köpa på leksakshuset, både mindre och större! Man kan även micra dessa så det är kanon!

    Nils är 6 1/2 måad, sitter kanon och kryper baklänges?!? än så länge, tror det kommer gå framåt snart =). Det är så roligt när det händer så mkt nu!!!{#lang_emotions_tongue_out}

  • Josse K

    förresten skulle höra med er..

    tvättar ni fortfarade nya kläder? hur länge gör man det?

Svar på tråden Blekingskorna som fick april-juni 09