• 7 michelingodingar

    vi med många barn del 8

    Hej och varmt välkomna till en underbar tråd för oss med många barn

    nu har vi hängt ihop ett bra tag o fler medlemmar blir vi och fler vill vi gärna bli så ALLA gamla som nya välkomna hit{#lang_emotions_sunny}

    Vi som håller till här (man ska gärna ha 4 barn eller fler och även ni med bonusbarn är välkomna såklart!!)

    har pratar vi om det mesta vad det gäller familj, graviditet,syskonbråk,tätt mellan barnen, uppfostran, tonåringar, alla våra farhågor och förhoppningar, oro ja precis ALLT!!

    så ALLA gamla, nya, unga, glada pos mammor(o även pappor om det finns några vill säga ) VARMT VÄLKOMNA till ytterliggare en tråd för oss med många barn!!

    Här är en lista på oss som finns i tråden:

    camilla80,6 barn födda 98-01-02-05-07-09,gravid BF 20/2-10,bor i Norra/Dalarna

    Tindra02, 6 barn födda 95-00-02-05-07-08, Skåne

    barbamammans familj, 6 barn födda 96-99-00-06-07-08,väntar en liten till Bf maj-2010, bor i småland

    Trollmams, 7 barn födda 98,01,03,05,06,07,08, planerar en till, bor i Västra Götaland

    Bondfia, 3 pojkar födda 00, 03, 06, väntar tvillingar 21/8, Falköping, Västra Götaland

    plura, 4 barn födda 99, 02, 04, 08, bebis i magen bf runt slutet av jan, bor i Västernorrland

    Honeysuckle, 4 barn födda 92, 95, 98, 07, 5:an i magen BF 11/7, norra Östergötland

    Mirkamu, 9 barn (+3 bonus) 86, 92, 93, 97, 99, 02, 02, 04, 05, 06, 06, 08, planerar en till, bor norr om Stockholm

    Tidvis, 4 barn (varav 3 bonus) födda 96, 00, 00, 08

    MarieW, 5 barn (varav 1 bonus) 94-97-00-02-06, + en liten i magen med BF 27/8, bor i Västernorrland (utanför Sundsvall)

    Trazzlan, 3 barn och 2 bonusbarn, födda 91, 94. 95, 95 o 07 samt bebis i magen. Bor i Norrköping.

    trebarsmamma, 4 barn, 03,04,06,08
    Bor: I Eskilstuna

    Muskedalen, 4 barn och 1 bonusson, födda 91,97,99,05,06 och bebis i magen som är BF 6 juni, Bor i Norra Bohuslän Bullaren

    Ztampe, 5 barn, födda 88, 94, 98(d.07), 05, o7, jobbar på en till, bor i Motala, Östergötland.

    pgson, 8 barn, födda 91,95,96,00,03,04,06,08, bor i Skåne

    ifen, 5 barn , födda 93, 97,03, 06 och 07, bor på Orust.

    4 grabba4, födda 95, 97, 04, 06 - 5:e barnet bf 29 dec 09, norrköping född västervik

    lillronya, 6 barn varav 1 ängel, födda 93, 94, 97, 00, 05 och 07, bor i Skåne.

    Norrlandsulle 8 Barn födda; 1991, 94, 96, 00, 03, 05, 06, 08....jobbar på en till önskar några till....

    moeder, 4 barn: 95, 97, 02, 05, bor i Västra Götaland

    Asereht, 4 barn födda -92, -02, -04 och -05. Bor i Nyköping

    Kinderägg, 7 barn var av 2 bonusar, födda 95, 97, 03, 05, 05, 07, 09, vill gärna ha en till, bor i Gävle

    Emmyss, 6 barn varav 2 bonusar födda 94, 95, 99, 01,03,07 bor i Askersund, Närke

    MissUnderstood80, 3 barn o ett på väg: Miranda 1999, Linnéa 2005, Alwin 2007 o lill* Dexter eller Alva i magen 2009

    idaflisan 7 barn 91,95,98,98,02,07,08

    Och här är en namnlista på alla våra barn:

    4 grabbar - Adrian, Herman, Helmer, Aaron, i magen Caesar eller Teodora

    Tindra02 - Fredrika, Hugo, Tindra, Zack, Fijona och Goliat

    Ifen- Izabella, Felizia, Emrik, Neo och Trinity.

    lillronya - Emilia, Michaela, Alicia, NIkita, Anjelin och Emilio.

    Ztampe - Jimmy, Alexandra, Emil, Ida, Emma

    trebarsmamma- Sheila, Liam; Adriano, Emilio

    MarieW - Filip, Julia, Linus, Emma & Maya (bebisen i magen vet vi inte än)

    camilla80 - Cecilia,Mathias,Ebba,Cilinne,Erika,Mikaela

    trazzlan - Erik, Julia, Linus, Ellen, Signe och bebis i magen som vi inte vet...

    Bondfia - Anton, Nils, Carl + tvillingarna som inte kommit än. Vad ska de heta?

    pgson- Christopher, Robyn, Rasmus, Julius, Fredrik, Josefin, Patrik, Matilda.

    Mirkamu - Kevin, Linnéa, Jennifer, Benny, Selina, Victor, Alice, Oliver, Thor och bonusbarnen Emmelie, Daniel, Mikaela

    barbamammans familj- Fredrik, Alexandra, Filippa, Albert, Freya , Alwin

    Tidvis - Oliver, Martina, Miranda och Emilia

    Muskedalen-Emilie, Eveline, Simon(bonusson), Sebastian, Tilda, och Samuel i magen som kommer på fredag!

    Norrlandsulle-Christoffer, Johannes, Linnéa, Alexander, Lovisa, Felicia, Ofelia, Filippa

    malin 79 7barn födda 93, 99, 01, 03, 05, 07, 09

    malin 79 Robin, Dennis, Emil, Emma, Rasmus, Max, Casper,

  • Svar på tråden vi med många barn del 8
  • 7 michelingodingar

    plura: finns ju såna soffor med konstgjort skinn som är billigare än dom med äkta

    här görs inte mycket märks att barnen behöver komma till skolan igen,dom klättrar på varandra o det är ett sjutusans liv emellanåt{#lang_emotions_yell}

    ena dottern fyller nu den 11 jan o frågan är VAD ska man ge henne nu när det precis varit jul o dom fått det dom velat ha{#lang_emotions_undecided} dessutom att det JÄMT tryter i plånboken så här efter jul o nyår gör ju inte saken bättre heller

  • Charlotte82
    7 michelingodingar skrev 2010-01-03 18:14:24 följande:
    plura: finns ju såna soffor med konstgjort skinn som är billigare än dom med äkta här görs inte mycket märks att barnen behöver komma till skolan igen,dom klättrar på varandra o det är ett sjutusans liv emellanåt ena dottern fyller nu den 11 jan o frågan är VAD ska man ge henne nu när det precis varit jul o dom fått det dom velat ha dessutom att det JÄMT tryter i plånboken så här efter jul o nyår gör ju inte saken bättre heller
    Ja mina barn klättrar med på vägarna här hemma =) Men här börjar allt bli normalt nu från och med i morgon, det svårar är väl hur man ska orka gå upp???

    Jag känner igen det där med att sitta i samma sitts som du, min son fyller år den 14 januari och jag har varje år haft samma problem som du. Dock detta året så har jag varit ute i god tid och planerat upp det så att han inte fick allt han önskade sig i julklapp. Eller ja han fick inte det han önskade sig i julklapp utan får det nu när han fyller år. Han fick ju en cykel i julklapp, inget han önskade sig utan som han behövde...

    Min son ska få ett Nitendo Ds med 2 spel, det är ju ganska dyrt så det är det enda han får hemma iallafall. Hur många år fyller din dotter? Så kanske vi kan komma med tips till dig?
  • Lizzyzz

    attans.. ja som hoppats på att få finnas med i TS denna gång :/

    haha

    hittat hit iaf


    Sandra 02, Lucas 03, Tor & Caroline 05, BF 091109
  • 7 michelingodingar
    Charlotte82 skrev 2010-01-03 22:33:45 följande:
    Ja mina barn klättrar med på vägarna här hemma =) Men här börjar allt bli normalt nu från och med i morgon, det svårar är väl hur man ska orka gå upp??? Jag känner igen det där med att sitta i samma sitts som du, min son fyller år den 14 januari och jag har varje år haft samma problem som du. Dock detta året så har jag varit ute i god tid och planerat upp det så att han inte fick allt han önskade sig i julklapp. Eller ja han fick inte det han önskade sig i julklapp utan får det nu när han fyller år. Han fick ju en cykel i julklapp, inget han önskade sig utan som han behövde... Min son ska få ett Nitendo Ds med 2 spel, det är ju ganska dyrt så det är det enda han får hemma iallafall. Hur många år fyller din dotter? Så kanske vi kan komma med tips till dig?
    börjar din barn i skolan idag redan?
    mina börjar den 12 jan så vi har ledigt en vecka till, rätt skönt
    dottern fyller 11 år, hon säger att hon vill ha pengar eller kläder fast kläder fick hon i julklapp o även presentkort på lindex så hon köpte mer kläder på rean, hon skulle visserligen behöva lite nya jeans då hon ändrat sin kroppsform så hon inte är så där pinnrak o smal längre utan börjat få lite höfter så hennes byxor kommer hon knappast i längre men samtdigt känns det inte så kul o köpa det igen{#lang_emotions_undecided}

    ja men ett nintendo DS o spel blir nog jättebra, som sagt dom är ju inte billiga precis o spelen till är oxå rätt bra dyra!!
    Lizzyzz skrev 2010-01-04 02:00:15 följande:
    attans.. ja som hoppats på att få finnas med i TS denna gång :/ haha hittat hit iaf
    jag satt o kollade på listan igår innan jag gjorde en ny tråd eftersom vissa inte ens hänger i tråden o vissa har fått barn o vissa väntar osv men insåg att jag skulle bara göra en massa fel om jag gav mig på o ens försökte göra om listan men om du skriver i dina uppgifter så kan jag lägga in dom i TS iaf o så kan vi alla kanske försöka komma ihåg o uppdatera o göra om listan till nästa TS
  • ifent

    Hej

    Äntligen vardag igen, barnen e på dagis och fritis och jag börjar skolan idag. Faktiskt lite skönt. Småbarnen sprang in på dagis idag och hade inte ens tid att säga hej då.

    Efter ledigt och jul, nyår och 3 födelsedagar så känns det helt ok att det blir lite rutiner igen..

    Kram
    Catta


    Mamma till Izabella-93, Felizia-97, Emrik-03, Neo-06, Trinity-07 och bebishunden Milou-08
  • delfinen80

    ÅÅ äntligen en tråd för mig..
    Therese heter jag har 4 barn födda, 02, 04, 06, 08 och en bonusdotter född 98...
    Hoppas jag får hänga med här och läsa hur fler stora familjer har det...  


    ♥Mina Ungar Är Mitt Liv♥
  • zezzan

    Här vill jag oxå vara med! Har tre barn födda augusti -04, augusti -05 och oktober -07, planerar för ett fjärde barn och har även 3st bonusbarn: 11år, 13år och 14år....

  • plura

    Barbamamman:
    Vad bra att du tog ansvar!

    Kommer nog aldrig bli nån ny soffa här.
    Barnens x-box tror vi har pajjat. 1 år och 2v efter att vi köpte det -grrrr!
    Antar att det bara är 1 års garanti på det. Maken skulle iallafall åka förbi "stugan" och "leta rätt" på kvitto och garanti. Tänkte nog ändå ringa och bråka lite -även om det inte leder till nåt.
    Visst man måste inte ha ett tv-spel, men det känns ändå som en ganska bra "barnvakt" nu när man snart ska ha barn. Maken kommer ju inte att bli hemma speciellt länge efter att bebis kommer så lite "avlastning" är ju inte fy skam.

    Det här är fjärde tv-spelet som lägger av i vår familj -handhavande fel?
    Nej det tror jag egentligen inte då de 3 tidigare var sådana som vi köpt beg. och ett hade vi fått väl beg.
    Men men vad är väl en bal på slottet (läs soffan)  
    Föresten så håller inte brandvarnarna! i det här hushållet heller.
    I förra huset pep de och larmade som de kände för. Här hann vi inte mer än flytta in så började brandvarnaren som satt härr surra konstigt. Köpte nya och de pep som att bat. var slut???
    Undrar om man är radioaktiv eller nåt? hmm!

    Börjar iallafall vara nojjig över att nåt ska vara fel med bebis. Vi har bekanta vars 5 månaders inte går upp i vikt. Hon sondmatas, men kräks ändå upp det mesta. Ingen vet egentligen vad det är för fel på henne. Man blir lite rädd över att hon inte ska klara sig.
    Jag vet att man inte ska fundera på sånt nu, men lite svårt att låta bli. Så å ena sidan vill jag att bebis ska komma NU, men samtidigt så väntar jag gärna tills lovet är slut och vi har vardag igen.
    Tror att det blir smidigast för hela familjen, även om den här mammakroppen börjar på att vara rätt sliten nu.

    Kan max sova en timme i taget nu, på sidan. Sen domnar den sidan och jag måste vända mig. -Hehe fatta viket projekt det är, när man har så ont mellan benen (fogar) att man inte vill dela knäna. Magen blir väldigt upprörd, ond och sammandragen när den ska vända 180 grader, dessutom så har ena sidan domnat
    Förstå vad jag stånkar och ordnar -tänk att se sig själv på film och skulle man bara höra ljuden kunde man lätt tro att det var nåt helt annat som pågick där i sängen

  • plura

    Oj glömde ju -delfinen och zezzan välkomna hit
    Har fyra barn mellan snart 2 och 10 och bebis i magen som borde komma när som helst.

  • Charlotte82

    Nej mina barn börjar också skolan nästa veckan men börjar på fritids och dagis idag. Var riktigt svårt att gå upp idag, det vill jag lova! Men barnen var glada och såg fram emot att gå idag!

    Ja vad man köper till en 11 åring är svårt... Är en bitt tills mina barn är där och det är ett tag sedan bonusbarnen var där med... Men jag tror att vi köpte kläder till henne när hon fyllde 11 år och sedan fick hon även en lavalampa som hon önskade sig plus lite pengar. När pojken fyllde 11 år fick han en cykel och en hjälm, inte så skoj och få men hellre det än att gå vart han än skulle så han blev glad... Men tjejen kunde man inte köpa någon cykel för hon glömde jämt att låsa den så till slut gav man upp efter att 3 cyklar hade blivit stulna på ett år...

    Ja det är trist när barnen fylller år så nära jul, vår son skulle först varit född i slutet av febuari så då hade det egentligen varit lättare men nu kom han när han kom och det var jag glad för då hehe =D

Svar på tråden vi med många barn del 8