• Lizz

Fortsättningstråd för vi som började med pergo i höstas

Hjärtat längtar skrev 2010-01-16 17:08:14 följande:
    Jag förstår att det är trist när ingenting händer när ni vet att det inte några fel på er, men ni har ju kanske inte prickat in ÄL så många ggr än då. Så ni lyckas säkert snart.Efter första Pergokuren gjorde jag ett blodprov som visade att jag haft ÄL och på tredje kuren fick jag utslag på mitt ÄL-test, så jag borde ju haft äl dessa tre kurer.Nu blir det min första dubbelkur jag börjar med i morgon.Nej, vi har inte fått provsvar än! Hoppas verkligen vi får det snart.
    Ja kanske men på nåt sätt känns det som jag aldrig kommer bli graid. Känns helt avlägset..kanske inte bara jag som känner så men är en väldigt stark känsla iallafall;(((

Jag har iallafall BIM på söndag, haft ont i äggstockarna i helgen och molvärk men det är ju som vanligt en vecka efter äl. Så dessvärre inga banbrytande symtom här;D
  • Lizz
    Hjärtat längtar skrev 2010-01-21 13:08:18 följande:
    Jag känner precis likadant. Det känns som man aldrig kommer bli gravid!Innan när vi försökte på egen hand visste jag ju inte när/om jag hade ÄL. Då tänkte jag: Får jag bara ägglossningsstimulering så blir jag nog gravid. Men det verkar inte visst vara det enda som krävs....Har ni funderat på IVF eller adoption?
    Samma här;(( Men det funkar ju som sagt var inte heller verkar det som;(´
    Jag har fått spottings idag, 4-5 dagar innan mens..fick det förra pausen med pergo också;(
    Såå inget denna gång heller, dock helt väntat;(

Igår bokade jag tid på Sofiahemmet här i sthlm för IVF, de skall tydligen vara superbra. Fick tid i april vilket passar bra då vi ska på semester och sen tänkte jag prova pergo en gång till.
    Dock läst en massa om IVF nu och det är ju världens procedur, visste ju att det är bökigt medn sååå krångligt! Känner mig ju helt slut som det är! Sen den ekonomiska aspekten, usch va jobbigt om det inte tar sig eller ännu värre man får MF;(( Blöda ur sig 30.000:-;((((

Nä nu suger allt!

Adoption är inget alternativ för oss.

Hur många ggr tänker du äta pergo? Eller hur tänker ni framåt?
  • Lizz
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-01-22 09:34:23 följande:
    Vi fixar det nog ska ni se tjejer. Skönt med bokad tid i alla fall Lizz. Blir det en gång IVF eller kör ni ett paket?
    Bra att någon är positiv;D Hur går det för dig?

Iom att vi valde Sofiahemmet så blir det en gång. De har inte paketpris av "etiska skäl", vilket jag iofs tycker låter bra. Skulle kännas mycket snopet om det tar sig på första och så har man betalat massa pengar för 2 försök till;((
  • Lizz
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-01-22 16:23:54 följande:
    Spännande att fått en tid i alla fall. Är det till något info möte eller drar själva processen igång då? Hoppas på att vi får svar på våra prover i nästa vecka så vi också kan ta beslutet att gå vidare. Hoppas på snabb hjälp privat. Trevlig helg även om mensen kommer. Jag räknar med att min kommer måndag-onsdag någongång. Är inte regelbundast direkt men fick utslag på äl stickan på måndagen den 11:e. Tänker inte längre på att det ska ha funkat så det känns som att man har förlikat sig med allt och bara vill vidare.
    Känner samma här...man orkar knappt bryta ihop utan kör på som vanligt, kanske är lika bra:P

Njaa är väl ett infomöte, sen tid för självaste IVF tar en månad från det mötet.

Jag har dock bestämt att bli gravid i feb eller mars och avboka den tiden sen haha

Håller tummarna att din mens håller sig borta!
  • Lizz
    Hjärtat längtar skrev 2010-01-25 18:10:55 följande:
    Vi fick provsvar idag, det visade sig bli värsta tänkbara scenariot.Mannen har inga spermier!!!Så det blir ju ingen mer Pergo för mig. Lizz är ni oförklarligt barnlösa eller?
    Va? Neeeej;(((
    En jobbarkomis till mig, hennes bror har samma åkomma. Hade aldrig hört om det innan hon berättade om honom. Skall tudligen vara väldigt ovanligt;(( men frågar samma som "Lycklig vill ha mer", finns det inte en enda???

Vad är nästa steg för er nu då?
  • Lizz
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-01-26 08:14:04 följande:
    Green Gal: Inga spermier alls? Har hört att de kan gå in och dra ut spermier om det finns knappt någon men då gäller det ju att de hittar någon. Vad händer nu då?Vi fick tillbaka dåliga provresultat igår också. Första spermieprovet var ju inte toppen men ändå ganska ok. De som lämnades för två veckor sedan var väldigt få och hälften dåliga. Nu vill ändå läkaren att jag ska spola äggledarna och dessutom göra en titthålsoperation. Detta tycker jag känns överkurs för om spermierna är så dåliga är det inte bättre då att gå vidare till IVF direkt i stället för att vänta massa månader på ytterligare utredningar och så visar det ändå att vi inte klarar det utan ivf. Kämpa på gumman.
    Håller med, låter lite som överkurs...Bättre med IVF direkt så de väljer ut de som är pigga och raska direkt=)) Men gick ni på utredning via landstinget eller privat?
  • Lizz

Hur länge hade ni försökt, hur många försök??

Man tycker ju att det borde ta sig om man prickar äl några ggr..räknade igår att vi prickat äl 6 ggr egentligen på detta dryga år...

va kostar det där med IVF? Paket?

• Lizz
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-01-26 12:16:16 följande:
    Vi har försökt sedan januari 2008 och försökt prick äl det senaste året åtminstone. I början var man inte lika noga. De tre sista har varit pergostimularade cykler. Vet inget om priset än, hoppas på att få mer information från honom om hur vi går vidare. På deras hemsida står 5.000+17.000 som pris men på fertilitetcentrum egna hemsida står det 30.000 och paketpris för 3 st ivf 30.000
    Ahh ok, ja går inget vidare för oss;( Hoppas turen vänder snart=)

Ahh ok, ibland kan det ju vara så att det är billigare om man inte gör det på kliniken utan en av deras samarbetspartners..tex din gynekolog...

Ok men iom att det är privat så bestämmer ni ju själva när ni vill vidare till IVF=) Min gynekolog tyckte inte äggledarröntgen osv var nödvändig, för visar det att något är fel så blir det ju IVF iallafall:P
  • Lizz
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-01-26 16:10:56 följande:
    Åh nu är jag lite spänd. Beslutet är taget att gå vidare till IVF och undvika jobbiga undersökningar som äggledarspolning och titthålsoperation. Tror att det är det bästa. Enligt min läkare så kan vi köra igång i nästa cykel direkt och jag tyckte det verkade som att jag ska göra den korta behandlingsmetoden som "bara" innebär sprutor i ca 10 dagar i stället för den långa som håller på med sprayning först och sen sprutor. Hmm låter för bra för att vara sant. Nu finns det ju absolut inga garantier för att det här ska funka men snart så är vi igång. Är på dag 2 idag och om en månad så är det i så fall dags. Gaaahh spännande. Vi har dessutom blivit placerade i landstingskön.
    Åhh va roligt!!=)) Märker att jag verkligen är dåligt insatt i IVF, utgick från att jag kommer äta pergo sedan plocka ut moget ägg viss dag osv. Men sprutor och sprayning??? Trodde det var aktuellt om man är dålig på att producera ägg??

Skönt att släppa all stress kring pergo och sex de rätta dagarna och allt!! Hoppas allt går vägen  nu! Håller alla tummar jag har=)
  • Lizz
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-01-27 16:59:33 följande:
    Återkommer i morgon. Lyckades nämligen få till en tid till vårt informationsmöte redan i morgon. Diskutera hur vi går vidare, hur det går till samt hämta ut recept. Skönt att få veta lite mer.
    Lycka till=)

Hur långa väntetider har ni för IVF på erat landsting?
Svar på tråden Fortsättningstråd för vi som började med pergo i höstas