• Emster
    Äldre 5 Jan 12:47
    22722 visningar
    22 svar
    22
    22722

    Hur mycket toapapper gör ni av med?

    Kanske en konstig fråga, men jag är nyfiken! Hur mycket toapapper går det åt hemma hos er, och hur många är ni i hushållet?

    Vi är tre personer (två vuxna och en 4-åring) och gör lätt av med en rulle om dan. Jag tycker det är jättemycket, men det kanske är för att det bara är jag som byter ut den där tomma rullen hela tiden.

    Det är ju iofs skillnad på olika "märken" också, vi har ICA's Bad och Toalett (för övrigt ett konstigt namn, hur ska man använda det i badet har de tänkt sig??).

    Så: hur många är ni, vilket märke använder ni och hur mycket går det åt?

  • Svar på tråden Hur mycket toapapper gör ni av med?
  • Titosm­om
    Äldre 5 Jan 15:43
    #11

    Lambi, för jag vill inte riva sönder rumpan =), och på tre pers går det minst en rulle om dagen. Inget konstigt tycker jag för jag har alltid använt mycket papper även vid nummer 1. =)

  • Äldre 5 Jan 22:46
    #12

    unefär varannan dag. 2 vuxna o en 3-åring. Lambis mjuka

  • EMO 979
    Äldre 6 Jan 10:13
    #13

    4-6 rullar i månaden...Köper Skonas extra kompakta rullar..oftast räcker ett 4-pack ..men ibland har jag fått köpt ett till innan månaden är slut.. 3 st boende heltid..men ganska mycket besökare, grannar och sånt.

  • Äldre 6 Jan 14:08
    #14
    EMO 979 skrev 2010-01-06 10:13:50 följande:
    4-6 rullar i månaden...Köper Skonas extra kompakta rullar..oftast räcker ett 4-pack ..men ibland har jag fått köpt ett till innan månaden är slut.. 3 st boende heltid..men ganska mycket besökare, grannar och sånt.
    Du har upptäckt dess dryghet ser jag
    Använder även jag och edet MAXI som vi kör nu med det är mjukt och DRYGT utav helvete.
  • EMO 979
    Äldre 6 Jan 14:53
    #15
    JAG är BÄST skrev 2010-01-06 14:08:33 följande:
    Du har upptäckt dess dryghet ser jag Använder även jag och edet MAXI som vi kör nu med det är mjukt och DRYGT utav helvete.
    Ohh..Yes...drygt som bara den..nästan så man blir förvånad hur lite toapapper det går åt...och det märks väl de ggr man inte köpt det utan snålat och köpt nå sånt där billigt löspackat nån gång..då går det ju typ minst en rulle om dan...så 8-pack Euroshoppers räcker ju knappt en vecka då...
  • Charlo­tta74
    Äldre 6 Jan 14:57
    #16

    Ungefär varannan dag. Två vuxna och en tonårstjej.

  • Lathun­darna
    Äldre 6 Jan 15:13
    #17

    Oj! Nu är vi ju iofs bara 2 vuxna här hemma och har inga direkta svängdörrar när det kommer till besökande (vi tar hellre den rollen själva). Vi gör nog av med en rulle på ca 1 vecka. Köper XXL på ÖoB {#lang_emotions_dreamer}

  • Wed 14 Sep 2022 22:27
    #18

    Oj! Vad mycket papper det går åt för alla. Rullar ni in hela händerna i det? Har bott i nya lägenheten nu i prick 2 veckor, och det har gått åt knappt en halv rulle ser jag. Så en rulle verkar räcka i en månad. Men då har jag inte varit hemma alla dagar. Så säg 3 veckor då

  • Thu 15 Sep 2022 17:01
    #19

    2. Det går åt säkert en och en halv hos oss. Fått mycket skit för det där 😁 men allt som allt. 2 om dagen...

  • Thu 15 Sep 2022 17:07
    #20

    Ett enkelt trick att spara toapapper är att raka sitt anus. Utan hår där så blir det rent med väldigt lite torkning.

  • Tue 20 Sep 2022 12:27
    #21

    duscha efter toabesök

  • Tue 20 Sep 2022 12:34
    #22

    1 rulle räcker i 5-6 dagar för oss, ibland 1 vecka beroende på hur jag jobbar(jobbar mycket skift och hemma fler dagar vissa veckor). Vi är då två vuxna och 2 barn på 7 och 9 år. 

Svar på tråden Hur mycket toapapper gör ni av med?