• JagOchJohan

    Endo Som Väntar På IVF

    Endo Som Väntar På IVF Hejsan
    Har Endometrios och nu väntar på IVF
    E super glad att det e äntligen på G
    Någon annan i 22 åldern som jag som oxå väntar på IVF?


    Endo
  • Svar på tråden Endo Som Väntar På IVF
  • CarolineV

    Hur länge fick ni "försöka" på egen hand innan ni fick denna tiden till IVF?
    Jag är också 22, har för någon månad sedan fått diagnosen endometrios. Hur länge har du vetat om din endo?

  • JagOchJohan
    CarolineV skrev 2010-01-05 19:59:46 följande:
    Hur länge fick ni "försöka" på egen hand innan ni fick denna tiden till IVF? Jag är också 22, har för någon månad sedan fått diagnosen endometrios. Hur länge har du vetat om din endo?
    Jag fick smärtor efter förlossningen & det gick aldrig över, så det tog ett år innan dom kom på varför jag hade så ont.
    E opererad för endometriosen & pga operations historien så var det ingen snack om saken att vi ska få göra IVF.
    Men allt som allt så har det tagit över två år :(
    Hur fick du reda på att du har endometrios?
    Några barn?
    Kram
     
  • CarolineV

    Okej. Det var ju inte så kul. Har du tagit p-piller dessa två åren då?
    Jag fick j*vliga buksmärtor en dag som bara blev värre och värre så jag åkte tillslut in på akuten där de opererade mig akut och såg det.
    Nej tyvärr så har vi inga barn. Men vi lever på hoppet om att det ska gå på den naturliga vägen. Men jag vet inte riktigt hur länge man ska försöka innan vi ska ta kontakt med någon. Det tar så på psyket av att veta att det är svårt att få barn. Har alltid velat ha barn tidigt.. Och nu skiter allt sig =(

  • JagOchJohan
    CarolineV skrev 2010-01-05 20:41:14 följande:
    Okej. Det var ju inte så kul. Har du tagit p-piller dessa två åren då? Jag fick j*vliga buksmärtor en dag som bara blev värre och värre så jag åkte tillslut in på akuten där de opererade mig akut och såg det. Nej tyvärr så har vi inga barn. Men vi lever på hoppet om att det ska gå på den naturliga vägen. Men jag vet inte riktigt hur länge man ska försöka innan vi ska ta kontakt med någon. Det tar så på psyket av att veta att det är svårt att få barn. Har alltid velat ha barn tidigt.. Och nu skiter allt sig =(
    Hejsan !
    Efter oprerationen så fick jag p-piller men det hjälpte inte ett skit.
    Gick sedan på spruta som stänger ner allt i ett halvår men mådde inte bra av den.
    Sedan har jag ätit pregotime nu ett tag, men inget resultat.
    Så vi pratade me våran doktor på k-kliniken & sa att vi ger upp & det funkar inte.
    Så först var tanken att göra insemering (hur det nu stavas) men efter som min mens e så oregelbunden & man vet inte vart mina ägg hamnar någonstans så e det väldigt svårt att matcha.
    Så om tre veckor så ringer våran doktor & vi får reda på när det e dags :)

    Det bästa e att ta kontakt med någon så fort som möjligt!
    Har du någon du träffar på kontroller eller liknande?
    Vart i Sverige bor du?
    Kram
  • CarolineV

    Okej, jag har fått piller, men jag tog dem bara i en månad och nu försöker vi. Men om det inte blir något ganska snart måste jag börja med dem igen pga att min man jobbar på annan ort och sover borta.

    Jag trodde att läkaren som pratade med mig efter op skulle ringa, men har inte hört något alls. Nej jag har ingen som jag har gått till, så jag tänkte ringa nu efter alla helger till gyn i stan.

    Jag hoppas att det går bra med allt som har med IVF:en att göra!

    Vad är det för undersökning de har gjort då, när de inte ser vart äggen tar vägen? Vid min op så sa de bara att jag hade cystor och fina äggledare. Det var typ den infomationen jag fick.. Men som sagt så måste jag kontakta någon i nästa vecka! Har ju även en massa frågor!

    Jag bor utanför helsingborg i skåne, du då?

    Kram 

  • JagOchJohan
    CarolineV skrev 2010-01-05 22:14:47 följande:
    Okej, jag har fått piller, men jag tog dem bara i en månad och nu försöker vi. Men om det inte blir något ganska snart måste jag börja med dem igen pga att min man jobbar på annan ort och sover borta. Jag trodde att läkaren som pratade med mig efter op skulle ringa, men har inte hört något alls. Nej jag har ingen som jag har gått till, så jag tänkte ringa nu efter alla helger till gyn i stan. Jag hoppas att det går bra med allt som har med IVF:en att göra! Vad är det för undersökning de har gjort då, när de inte ser vart äggen tar vägen? Vid min op så sa de bara att jag hade cystor och fina äggledare. Det var typ den infomationen jag fick.. Men som sagt så måste jag kontakta någon i nästa vecka! Har ju även en massa frågor! Jag bor utanför helsingborg i skåne, du då? Kram 
    Hejsan !
    Bor i Hässleholms trakterna i skåne :)
    Var på dom läkarna & säg som det e & att det inte funkar längre med tex erat samliv.
    Att du har ont & att ni har försökt tex ett år utan resultat.
    Så fråga om pregotime!
    Det e början & det kan ju redan plusa där.
    Pregotime förstorar äggblåsorna när det e dags för ägglossning.
    Så sperman hittar lättare, fick jag för mig.
    Men absolut fråga om det, även om ni senare ska göra insemering elr ivf så börjar man med detta steg först.
    Hoppas att du har fått bolla lite tankar.
    Kram
  • CarolineV

    Okej, det ska jag göra! Vi har ju faktiskt försökt ganska länge utan resultat fast det var ju innan jag fick diagnosen och inte visste mer.

    Men då bor vi ju ganska nära varann ;)

    Nu ska jag verkligen ringa på måndag!

    Men ni fick ert första barn på naturlig väg?

  • JagOchJohan
    CarolineV skrev 2010-01-06 09:57:31 följande:
    Okej, det ska jag göra! Vi har ju faktiskt försökt ganska länge utan resultat fast det var ju innan jag fick diagnosen och inte visste mer. Men då bor vi ju ganska nära varann ;) Nu ska jag verkligen ringa på måndag! Men ni fick ert första barn på naturlig väg?
    Jahp det fick vi, var tillsammans 4 månader så blev jag gravid :)
    E otroligt glad att vi inte gjorde abort . . .
  • JagOchJohan
    CarolineV skrev 2010-01-06 20:43:17 följande:
    ja det förstår jag!
    Hej!
    Hur går det för dig?
    Pratat me läkare än?
    Kram
  • CarolineV

    Hej! Jag ringde dem faktiskt idag, ska dit den 1/2. Kände faktiskt en liten lättnad när jag pratat med dem. Hur går det själv?

  • JagOchJohan
    CarolineV skrev 2010-01-14 18:32:22 följande:
    Hej! Jag ringde dem faktiskt idag, ska dit den 1/2. Kände faktiskt en liten lättnad när jag pratat med dem. Hur går det själv?
    Vad BRA !!
    Ska prata me doktorn den 26/1
    Då får jag veta när allt blir av :)
  • CarolineV

    Hej! Okej, det låter ju bra! Hoppas det blir snart då! Jag har en fråga. När du gick på p-piller, försvann din mens med en gång då? Jag tog första pillret i torsdags och idag har jag absolut ingen mens alls, jag vet inte om jag kankse började för tidigt??? Jag börjar bli lite nervös. Om jag skulle ta ett gravtest, skulle det bli missvisande svar pga pillerna? Jag hoppas verkligen du kan svara! 
    Kram 

  • JagOchJohan
    CarolineV skrev 2010-01-17 14:34:48 följande:
    Hej! Okej, det låter ju bra! Hoppas det blir snart då! Jag har en fråga. När du gick på p-piller, försvann din mens med en gång då? Jag tog första pillret i torsdags och idag har jag absolut ingen mens alls, jag vet inte om jag kankse började för tidigt??? Jag börjar bli lite nervös. Om jag skulle ta ett gravtest, skulle det bli missvisande svar pga pillerna? Jag hoppas verkligen du kan svara! Kram 
    Jag tog endsat p-piller för endo syftet, så jag kan ej svara på frågan :(
    Tagit test?
    Kram
  • CarolineV

    Hej! Det var ett tag sedan! Hur går det med IVF?
    Jag har fått börja med Synarela pga endometriosen.. Men vi har fått en remsiss till RMC så vi ska ta prover nu. Känns underbart att vara på gång!

Svar på tråden Endo Som Väntar På IVF