• Seanna

pco-s fråga

Har alltid ätit p-pillret Mercilon för mina PCO-besvär bla akne, men nu efter en graviditet verkar det som om jag fått en hormonförändring och att Mercilon inte verkar på mig som den gjort förrut och min fråga är då: Vilka p-piller brukar passa bäst för kvinnor PCO-S?  

• Svar på tråden pco-s fråga
  • Seanna

Tack för tipset. Har också funderat på Diane men hört att man kan få mycket biverkningar. Men tror nog att jag ska testa dom

• Seanna

Tack Liselott! Tänk om man visste vilken som passade just en själv.. Alltid detta experimenterande. Jag som hade trott att jag skulle få mindre besvär efter en graviditet.. Och hoppats på att bli fri från PCOS, men så lätt är det ju inte. Graviditeten var den bästa tiden in my life, en massa östrogen, gjorde mitt liv så underbart på alla sätt o vis Vad jag var riktigt förundrar över var hur bra jag mådde psykiskt. Tror att vi med PCOS har lätt för att vara lite deprimerade, eller vad tror ni andra? Det är väl hormonerna..

• Seanna

Jag får ju också migrän av p-piller men det är ju det enda som kan hålla en lite normal iallafall äter det ju bara av anledningen att bli av med alla PCO-symptom. Metfromin fungerade inte på mig. Är det så att man har normla östrogen halter men för mycket testosteron ändå?

• Seanna

Liselotte: Det här med depressioner; har du hört ngt om att kvinnor med PCOS skulle drabbas mer av förlossningsdepression?

Svar på tråden pco-s fråga