Cecese skrev 2010-05-14 17:50:45 följande:
Hoppas det funkar bra att ha hästarna ihop. Men om det inte skulle gå bra borde det inte märkts direkt eller kan det hända något efter ett tag? En dum fråga kanske men frågar man lär man sig inget ;) Jag personligen tycker nog mest synd om hästarna med täcke. Min dam går på lösdrift året runt och inte ens på vintern har hon täcke på.
Inga frågor är för dumma!
Det borde ha ha hänt direkt, precis som du tror, skulle nåt hända nu så är det säkert "olycka" även om det kan vara lite oroligt ett par dagar.
För att göra en lång historia kort, så har dennna flockbildning haft sin start i Januari. då hämtade vi H, en unhghingståring, SENT född. Han var då 6 mån.
Vi var så säkra på att om vi gjorde en omsorgsfull inskolning i flocken så skulle allt vara frid o fröjd.
Nåväl, resan gick bra.
Det första som hände sen var att E sparkade/gav sig på honom.
G toksprang som en galning och ignorerde honom totalt.
B tog med honom på utflykt - de rymde, hittade dem här på järnvägsbron tack vare en uppmärksam granne.
(jag o alla hästarnma finns närmare beskrivna i prestråden)
H var skadad o alldeles för liten, o det snöade o snöade o snöade....
Så efter 4 dagar körde vi tillbaks honom till uppf o hans mamma! På tillväxt, för att senare hämta honom igen vilket vi gjorde i lördags 8/5.
OCH för att SNÖHELVETET skulle ge med sig...
Allt finns beskrivet tidigare i tråden, leta i skiftet jan/feb 2010 om du är nyfiken.
Finns beskrivet i tråd nr 9 el 10 om hur o när jag köpte honom, det var ett impulsköp, jag blev kär! Köpte honom slutet sept -09
Så nu är det bara lycka och lättnad och firande och jubel idag!!!! Sen kan en olycka hända i morgon eller i övermorgon...
Apropå täcken så var jag ironisk,
Vi har inte heller täcken om inte hästen är toksvettig osv.
Kul att läsa om dina framsteg, man passar bättre med vissa hästar.
O inte alls med vissa.
Så länge hästeriet är på hobbynivå och inte yrkesmässigt så ska man helt klart känna sig för. Det kostar tid o pengar - det måste ge mer än det kostar...