Inlägg från: cajsasmamma |Visa alla inlägg
  • cajsasmamma

Hästtråden v. 11

Mystic noblesse skrev 2010-06-04 14:21:58 följande:
    Här är allt fint i det fina vädret Noblesse har en liten vilopaus igen! Hon har några sårskorpor på ballarna i bakbenen som rivs bort dagligen och smörjs med skillingaryd salva. Så hon är lite stel så då låter jag henne vila. 

Hur går det med träningen av hästarna då?  
    Träningen går bra dom 3 som tränas nu säger min egna privat tränare(=min pappa)Rotterdam letar jag lopp åt :D, dom andra är på betet och mår gött. Ville och 2åringen kommer nog hem snart med. Ville är nu behandlad i framknät och han har fått vila i 4veckor nu.

Cajsas shettis är på tillridning ;)

Ikväll hade jag 2 hästar som tävla i Finland Livi Blanc kom 4a i ett montelopp och Borgen kom 5a i ett sulkylopp.

Headlight on ska debuttera i monte på torsdag ;)

Så på häst fronten ser det ljust ut, och jag haltar mig framåt och hopas att jag snart kan köra häst själv igen. Men min knäskada har blivit sämre, så hoppas på operation snabbt!!
  • cajsasmamma

Här det bra med hästarna. ponnyerna åker på bete imorgon, ska bli roligt för dom iaf!

Själv så va jag med om nåt relativt jobbigt i veckan ang ett hästköp. Men skriver för stunden inget mer om det nu iaf.

Och mitt knä tål inte nåt längre, väntar och väntar på dendära jäkla operationen :(

• cajsasmamma
    Mystic noblesse skrev 2010-06-12 07:56:20 följande:
    Usch då! Hoppas att operationen sker snart. Tråkigt när det bara krånglar och gör ont

Okej. Hoppas det löser sig vad det nu handlar om. Ang hästköpet alltså!

Om ni använder myggmedel vilket använder ni?
    Jag använder  Flugmedel Absorbine Ultrashield och det är jättebra enligt mig.
    Spraya hästen med medlet 2dgr i rad och sen en gång var 14dag. kör en extra spray-omgång och jag tex duschar hästen eller om dom har stått i hällregn länge.

Ja jag hoppas med att det ordnar sig med allt som strular till sig nu.

Och jag är jäkligt less på att ha ont!!
  • cajsasmamma
    Mystic noblesse skrev 2010-06-17 13:50:40 följande:
    När jag fick min häst så släppte vi bara ihop dom. Nu hade ju visserligen dom andra hästarna gått där länge innan men ändå. Vi släppte bara ihop dom och så fick man passa lite på dom. Men allt gick bra
    När jag släpper in så bruka den nya hästen först kolla runt i hagen och sen släpper jag in en och en.
  • cajsasmamma
    Familj Lo skrev 2010-06-18 22:16:25 följande:
    Ville bara säg att det gick jättebra! Stoet visade att hon bestämde och valacken fattade vinken direkt =)

Är så himla glad att det är samma underbara och vackra sto som när jag jobbade hos ägaren och med hästen för fem år sedan! =)
    va bra att det gick bra!!!
  • cajsasmamma
    cajsasmamma skrev 2010-06-23 16:39:22 följande:
    Kolla vilken missbildad öra min häst har ;)
  • cajsasmamma
    Mystic noblesse skrev 2010-06-24 12:46:53 följande:
    Cecese- Hur gick hästorienteringen?

Jag förbereder för flytt av min häst pga strul. Hoppas det blir bättre nu och slippa osämjor
    Tråkigt att behöva flytta sin häst pga osämjor :(
    vet inte vad det är med folk nuförtiden alla bara snackar skit om allt! vuxna människor är som småbarn och bråkar helatiden, eller är dte bara så bland hästfolk??
  • cajsasmamma
    drömmaromsmått skrev 2010-06-30 14:03:25 följande:

Min syster ringde och bad mig följa med och kolla på hästen i veckan, vad bör hon tänka på osv?

det viktigast i detta fall är att man skriver upp vem ska stå för föl kostnadera , ska fölet lämnas tillbaks eller ej?? Allt sånt är JÄTTEVIKTIGT!!!
Svar på tråden Hästtråden v. 11