• Damirbala

    Hur kan du veta om din utländska partner menar allvar?

    Jag är en invandrar man som bott över 25 år i sverige. Jag har stor kännedom om mellan östen och dess folk och kulture. Detta inte bara för att jag själv kommer därifrån utan för min stora intresse om sociala och politiska frågor. Generellt kan en svenskt eller en europeisk tjej förstå hur EGENTLIGEN partnern tänker och tycker genom att lysna på honom och se hur han behandlar sina kvinnliga släkt främst sin syster och mor. Om han får vara ute och ragga tjejer(svenska eller utlänska spelar ingen roll) men hans syster får inte ha någon sexuell relation med en man, ja då har du en som bara spelar att han är försvenskats, han kan säga vad som helst eller göra vad som helst , för att få tjejen på fall för längre relation eller bara för en knull.
    Även om jag tycker inte om generaliseringar, speciellt att det drabbar ofta mig själv endå månste jag säga att kurdiska och arabiska män är dem som oftas behåller sin kulture i hemlighet och försvenskas bara på utan för att vara med sociala sammanhang utanför hemmet. Även vissa turkiska män med rötter från små byar är likadanna.
    Det är anledning varför dessa killar säger till utlänska killars tjejer att derras killar bara leker med dem, för att få hene själva eller bara för att knulla henne även om det är bara för en enda gång. 
    Dessa killar tänker så här:
    den här tjejen är ihop med en utläning som jag, det betyder att hon kan tycka om mig med och jag har chanse att få hene. Eftersom han är som jag(tror han) , mennar han inte allvar med förhållandet och bara leker med hene, så varför ska inte jag leka med hene själv? Det är väl inte så att jag förstör en riktigt förhållande eller en äktenskap, det är endå bara en massa knullande tills han gifter sig på riktigt med en riktig tjej från hemlandet, då kan jag också vara med knulla hene.
    Därför dessa killar ser på utlänska killars tjejer som lätt byte, och om tjejen är dum nog att lyssna på dessa killar och ge efter som han som skrev om sin tjejs otrohet , ja då är det bara synd om tjejen egentligen, för killen som blev bedragen slipper en idiot till tjej eller fru, och killen som knullat hene har fått vad han ville ha, det är bara tjejen som förlorat kanske en partner för livet. 

  • Svar på tråden Hur kan du veta om din utländska partner menar allvar?
  • Anonym (??)

    Vad är det du vill komma fram till egentligen ts?
    Att invandrar killar bara leker med svenska tjejer?
    Visst kan det stämma, men inte på alla.

    Jag har bekanta som har gift sig med svenskar kvinnor och skaffat barn, inte för att få papper utan helt seriöst giftemål.
    Sen har jag även bekanta som har varit på krogen 2-3års tid och bara lekt runt med svenska tjejer sedan när dom har trönnat åker dom till hemlandet och hämtar hit sin fru. Så det är både ja och nej i vad du skriver faktiskt.

    Jag själv är från mellans öst och ska gifta mig med en kurdisk kille och jag gifter mig med han för jag ser verkligen att han tar mig på allvar, så som att ha vårat brölopp i kurdistan framför hela släkten och familjen då kan man känna sig säker på killen.

    Jag har levt 20 år i sverige inte för att skryta men jag förstår då både invandrar killar och svenska killar.

  • Anonym (Väljer sällan)
    Anonym (??) skrev 2010-01-07 23:55:14 följande:

    Jag själv är från mellans öst och ska gifta mig med en kurdisk kille och jag gifter mig med han för jag ser verkligen att han tar mig på allvar, så som att ha vårat brölopp i kurdistan framför hela släkten och familjen då kan man känna sig säker på killen.

    Jag har levt 20 år i sverige inte för att skryta men jag förstår då både invandrar killar och svenska killar.


    Det är sällan mellanöstern brudar väljer en Svensk partner
  • Anonym (Väljer sällan)
    Anonym (Väljer sällan) skrev 2021-05-03 09:01:43 följande:
    Det är sällan mellanöstern brudar väljer en Svensk partner
     Har det ändrats på sistone?
  • Anonym (Fördomar)

    Snacka om fördomar. Döm inte andra invandrare efter dina kompisar!

  • Anonym (erg)

    Det hände mig efterca 40 års äktenskap.Han gifte sig med sin kusin i hemlandet.Jag är psykiskt knäckt.

  • Anonym (H)

    Det där är inga nyheter för svenska kvinnor. Det kom en avhandling för några år sedan om svenskars inställning till blandäktenskap och respondenterna var mest skeptiska till partners från Mellanöstern just på grund av dålig kvinnosyn.

    ?Den avgörande faktorn är vilken bakgrund den tilltänkta partnern har. Exempelvis kan fler svenskar tänka sig att ha ett förhållande med en latinamerikan (73 procent), än med en person från Asien (64 procent). Mest negativ var man till personer från Mellanöstern (55 procent).?

    www.gp.se/nyheter/sverige/kärleken-är-inte-färgblind-1.854778

    Det var alltså några år sedan och sannolikt är ännu fler negativa till partners från Mellanöstern idag med tanke på ännu fler uppmärksammade fall av hedersvåld och en ökande islamistisk extremism.

    Sedan finns det ett klassperspektiv av den här företeelsen också. Det är antagligen färre blandäktenskap med en manliga partner från Mellanöstern ju längre upp i samhällshierarkin man kommer.

    Jag var själv förälskad i en kristen man från Mellanöstern (syrian) som kom hit i vuxen ålder men valde att inte agera på det eftersom jag insåg att kulturskillnaderna var alldeles för stora. Jag har bott i Mellanöstern och mina erfarenheter därifrån gör att jag undviker män från den regionen, förutom möjligen högutbildade iranier som har vuxit upp i Sverige.

    Jag har själv barn med en östasiatisk man så det måste inte vara en pursvensk för min del men jag är realist. Alla kan bli förälskade men det är när vardagen och familjelivet börjar som de kulturella skillnaderna kan orsaka stora problem.

  • Anonym (A)
    Anonym (??) skrev 2010-01-07 23:55:14 följande:
    Vad är det du vill komma fram till egentligen ts?
    Att invandrar killar bara leker med svenska tjejer?
    Visst kan det stämma, men inte på alla.

    Jag har bekanta som har gift sig med svenskar kvinnor och skaffat barn, inte för att få papper utan helt seriöst giftemål.
    Sen har jag även bekanta som har varit på krogen 2-3års tid och bara lekt runt med svenska tjejer sedan när dom har trönnat åker dom till hemlandet och hämtar hit sin fru. Så det är både ja och nej i vad du skriver faktiskt.

    Jag själv är från mellans öst och ska gifta mig med en kurdisk kille och jag gifter mig med han för jag ser verkligen att han tar mig på allvar, så som att ha vårat brölopp i kurdistan framför hela släkten och familjen då kan man känna sig säker på killen.

    Jag har levt 20 år i sverige inte för att skryta men jag förstår då både invandrar killar och svenska killar.
    Undrar jag med.
  • Anonym (Många kompisar)
    Anonym (Fördomar) skrev 2021-06-20 18:11:41 följande:

    Snacka om fördomar. Döm inte andra invandrare efter dina kompisar!


    Har du många kompisar?
  • Anonym (Fördomar)
    Anonym (Många kompisar) skrev 2021-11-20 08:43:04 följande:
    Har du många kompisar?
    Hur så?
  • Anonym (Många kompisar)
    Anonym (Fördomar) skrev 2021-11-20 10:20:05 följande:

    Hur så?


    Tänkte att du är en fördomsfri person som har många kompisar?
  • Anonym (Fördomar)
    Anonym (Många kompisar) skrev 2021-11-20 10:25:38 följande:
    Tänkte att du är en fördomsfri person som har många kompisar?
    Ja, men jag förstår fortfarande inte hur det har med saken att göra.
  • Anonym (Många kompisar)
    Anonym (Fördomar) skrev 2021-11-20 10:35:42 följande:

    Ja, men jag förstår fortfarande inte hur det har med saken att göra.


    Du tänker att frågan handlar om förhållanden har du en pojkvän med utländskt påbrå
  • Anonym (Fördomar)
    Anonym (Många kompisar) skrev 2021-11-20 10:40:21 följande:
    Du tänker att frågan handlar om förhållanden har du en pojkvän med utländskt påbrå
    Vilken konstig fråga... Läs ts så ser du väl vad tråden handlar om.
Svar på tråden Hur kan du veta om din utländska partner menar allvar?