• Anonym

Helt plötsligt stinker jag svett!

JAg har aldrig ågonsin haft problem med svett lukt förut ,jag har kunnat anstängt mej/tränat jätte hårt & knappt luktat svett fast jag svettats jätte mycket.
    Och nu helt plötsligt efter jag fick andra barnet så har jag börjat lukta jätte mycket svett... Jag tränar mycket & motionerar mycket & då är det klart man kan svettas det är en sak. Men sen dom dagarna jag inte gör nånting så kan jag helt plötsligt börja stinka svett ,kan ta en dusch tvätta mej ordentligt under armarna osv använder ordentligt med deo men sen efter nån timme så börjar det lukta igen precis som om jag hade tränat..
    Detta ärså fruktansvärt irriterande ,gå runt å stinka svett hela dagarna(nu menar jag ju itne att det stinker på fler meters avstånd) utan jag känner ju det,har frågat min man om han känner att jag luktar men han säger nej. Men jag känner ju det..

Någon som vet varför jag helt plötsligt svettas så mycket av ingenting eller varför det luktar så?? kan man gör nått åt det??
    Snälla skriv isåfall !

• Svar på tråden Helt plötsligt stinker jag svett!
  • Xgirl83

Menade du att du nyligen fått barn, och att det började i samband med det? Under tiden jag ammade dottern (eller tiden efter hon var född, jag vet ju inte säkert om det just hade med amningen att göra) så upplevde jag nämligen att jag luktade svett på ett helt annat sätt än jag gjort tidigare. Det försvann igen! Så kanske nåt amningsrelaterat?

• Anonym
    Xgirl83 skrev 2010-01-08 10:58:13 följande:
    Menade du att du nyligen fått barn, och att det började i samband med det? Under tiden jag ammade dottern (eller tiden efter hon var född, jag vet ju inte säkert om det just hade med amningen att göra) så upplevde jag nämligen att jag luktade svett på ett helt annat sätt än jag gjort tidigare. Det försvann igen! Så kanske nåt amningsrelaterat?
    Jag fick barn för 2 månader sen. Men jag ammar inte längre slutade amma ungefär för en månad sen (pga att det inte komnågon mjölk).
    Så om det skulle ha med ammningen att göra borde det vl försvunnit nu!?
  • Xgirl83
    Anonym skrev 2010-01-08 11:36:16 följande:
    Jag fick barn för 2 månader sen. Men jag ammar inte längre slutade amma ungefär för en månad sen (pga att det inte komnågon mjölk). Så om det skulle ha med ammningen att göra borde det vl försvunnit nu!?
    Ja, jag vet ju som sagt inte om det hade med amningen i sig att göra (jag kommer inte ihåg exakt när det slutade) så det kanske kan vara så efter att man fått barn bara, och sen försvinna. Vi får väl hoppas på det i ditt fall!
  • Anonym (.)

Jag fick barn för ett år sen och har fortfarande problem med svett lukt. Min sambo säger att han inte känner någon lukt men jag gör det. Kan sitta i soffan och ta det lugnt och plötsligt känna hur det blir blött under armarna helt utan anledning.
    Ska gå till läkaren och kolla upp det om du tycker det är lika jobbigt som jag gör så ska du kanske också gå och kolla upp det.

• lokisse

det är mängder med hormoner som gar ur kroppen det luktar.

Difficile est saturam non scribere
Svar på tråden Helt plötsligt stinker jag svett!