• Lea74

Hur ofta bajsar era 2 månaders gamla bebisar?

Hur ofta bajsar era ca 2 månaders gamla bebisar? Min bebis bajsade typ 7 ggr per dag men slutade med detta plöstsligt och har nu inte bajsat på en vecka. Jag helammar...

• Svar på tråden Hur ofta bajsar era 2 månaders gamla bebisar?
  • thaangel

Våran tjej som är 3 månader bajsar 2 ggr i veckan,hon får bara ersättning.Likadant då hon var 2 månader. Barn kan bajsa upp till 1 gång i veckan bara.Om hon/han inte verkar ha ont i magen eller blir illröd i ansiktet när den ska bajsa så är det ingen fara. Men om du överskridit en vecka så kanske du borde ringa bvc?

• Flickan och kråkan

Vår äldsta hade ett bajsbönster som liknade er TS. Han bajsade flera gånger varje dag tills han blev 1½ månad cirka. då kom det plötsligt inte bajs på 3-4 dagar. Var väl så 1-2 veckor, efter det bajsade han ganska regelbundet en gång i veckan (inte mer, rekordet utan bajs var 13 dagar) tills han var 5½ månad då jag började med smakisar och slutade helamma.

Lillebror bajsade också flera gånger varje dag tills han var 1½-2 månader, då började han bajsa 1-2 gånger varje dag och gjorde det tills jag slutade helamma honom.

barn är olika. Så länge du helammar är det ingen fara. Normalt att de då bajsar allt från flera gånger varje dag till en gång på 14 dagar....så länge han/hon inte verkar må dåligt så klart. Bröstmjölk är laxerande, så om de inte har någon annan magåkomma så blir inte helammade bebisar förstoppade. men verkar han/hon må dåligt så ska ni självklart kolla upp det.

• emmianttila
    thaangel skrev 2010-01-09 12:01:35 följande:
    Våran tjej som är 3 månader bajsar 2 ggr i veckan,hon får bara ersättning.Likadant då hon var 2 månader. Barn kan bajsa upp till 1 gång i veckan bara.Om hon/han inte verkar ha ont i magen eller blir illröd i ansiktet när den ska bajsa så är det ingen fara. Men om du överskridit en vecka så kanske du borde ringa bvc?
    Vad jag fått höra på min bvc samt barnakuten SKA ersättningsbebisar bajsa varje dag annars är något på tok :s Det sa dom iaf om våran lilla tös. :P
Svar på tråden Hur ofta bajsar era 2 månaders gamla bebisar?