• Anonym (dilemma)

    Han får inte upp den... varför!?

    Ska försöka dra det kort;

    Jag har träffat en ny kille efter ett långt förhållande som tog slut i höstas. Han är jättefin och bra på (nästan...) alla sätt. Romantisk och skämmer bort mig med bio och middagar. Han har väl varit den som tagit mest initiativ, mest för att jag fortfarande inte "återhämtat" mig efter uppbrottet i höstas. Jag har berättat det för honom så han vet hur läget är.

    Till saken. Det tog ett par veckor innan vi hade sex första gången, jag kände att jag ville att det skulle vara speciellt eftersom killen kändes så bra & rätt, så man kan säga att jag byggde upp en viss spänning och förhoppning...

    ...men första gången var SÅ en besvikelse! Det tog max två minuter innan det gick och han var knäpptyst hela tiden. Jag låg vaken större delen av natten & undrade om det är såhär mitt sexliv ska se ut framöver. Sen tänkte jag att det är klart att det kanske inte är tiptop första gången, har var säkert nervös osv.

    Nu har vi haft sex några gånger till, de gånger det går för honom så går det på några minuter - och de andra gångerna slaknar han. 

    Igår tillexempel hade vi inte haft sex på en vecka (tror båda drar sig lite av rädsla för att han ska slakna?) men båda var jättepå, han hade riktigt stånd och var jätteupphetsad. Men SÅ nervös att han skakade, så vi fick avbryta. Han säger att jag är den snyggaste tjej han haft så han blir nervös, det blir en psykisk spärr, och typ att han tänker att det inte får hända och då händer det. Efteråt var han jättelåg och var vaken under natten.

    Jag har aldrig varit med om det här! Jag tar ju såklart åt mig och tänker att det beror på mig. Han säger  att han verkligen VILL, och jag kan inte förstå varför han annars skulle fortsätta träffa mig och fortsätta försöka ha sex? Vad gör man? Kan det bli bättre? Ska jag försöka prata mer med honom eller ska man försöka att inte lägga så mycket fokus på det?

    Jag känner att sexet är en SÅ viktig bit och om det inte kommer funka vet jag inte om det kan funka med killen heller... Saknar mitt gamla sexliv som var galet bra.

    Tacksam för hjälp och erfarenheter.

  • Svar på tråden Han får inte upp den... varför!?
  • rimmadlax

    Låter helt klart som det är 100 % nervositet sóm ligger bakom. Har varit i samma situation då jag varit i en relation där man kände sig "underlägsen". Dvs att jag var upp över öronen kär i tjejen och jag var inte säker på om hon kände samma sak. Detta leder till enorm prestationsångest om att man måste prestera så tjejen ska fatta att man gillar henne och så att hon ska känna sig åtrodd och på det viset bli lika kär i mig som jag är i henne.... typ.

    Att han kommer fort när ni väl får till det tror jag beror på samma sak. Han är nervös och när man väl får till det och man är hård nog för att ha sex så släpper en mental spärr och det går för fort. Det är min personliga erfarenhet i alla fall. Utan nervositet, mycket längre samlag.

    Tråkigt svar kanske men prata mycket om sex. Berätta vad du gillar, fråga vad han gillar och avdramatisera det hela. Förför honom gärna så han känner att du verkligen vill, det släpper också en del nervositet.

    Det kommer att ge sig, tro mig. Ni kommer ha underbar sex efter ett tag.

  • Anonym (förstår...)

    Hade på sätt o vis samma problem fast med maken. Helt plötsligt så funkade det inte längre lika smidigt.

    Vi införde "samlagsstopp" dvs vi hade bara icke penetrerande sex en period och fokuserade på njutningen mer än prestation om du fattar vad jag menar.

    Nu har vi vanligt sex igen men maken behöver betydligt längre startsträcka än tidigare  (beror säkert delvis på åldern) så  helst klarar vi av min orgasm först, har samlag och sedan, om det inte "går" för maken så fixar jag det efteråt. På så sätt får vi dels intimiteten och dels njutningen.

    Så mitt råd är att skippa prestationskraven, om han är för "ivrig" så får han se till att ge dig orgasm först. Eller, om han är ung o viril, låt honom komma först för att lätta på trycket så kan ni fortsätta i lugn o ro sedan.

    Ditt sexliv kan fortfarande bli galet bra men annorlunda mot hur du haft det innan.

  • Anonym (Tips)

    De e viktigt att man har kommunikation i sitt förhållande och sepciellt när det gäller sexlivet



    Prata om vad problemet är och hur ni kan lösa det tillsammans, vad som blockerar honom mentalt eller fysiskt etc och kom fram till en plan tillsammans :)



    Här e en liten checklista o gå igenom:



    * Har ni "bra" sex? Blir han kåt alltså, eller har ni haft sex som inte gör honom kåt och därför inte kan få upp kuken. Fråga honom om det är något han fantiserar om eller vill testa.



    *  Finn det en fysisk blockering? Han kanske blir kåt men har svårt att få blod till kuken, isåfall rekommenderar jag kegels, du kan läsa mer om det här: medlineplus.gov/ency/patientinstructions/000141.htm

    * Har han en mental blockering? Hans självförtroende kanske fått sig en törn efte alla misslyckade försök att få stånd, det är en platå som man behöver ta sig förbi. Många använder sig av potensmedel som finns att köpa i sverige (på tex ortensapotek.com eller liknande sidor där dom har vetenskapligt testade produkter) dom första gångerna för att få tillbaka självförtroendet och blåsa förbi platån.
    Om problemet är mentalt är det extra viktigt att ni pratar om det och är trygga i att vara 100% ärliga!


    // En vän
  • Anonym (11År)

    Men hallå du svarar på en 11 år gammal tråd

  • 21UppeVidFem
    Anonym (11År) skrev 2021-02-23 12:46:12 följande:

    Men hallå du svarar på en 11 år gammal tråd


    Grabben måste ha googlat frågan för att ge svar åt den. Underligt.
  • Balkongsong89

    Först och främst så handlar det ju om att han ska vilja bli uthållig och vara tillmötesgående. Om så är fallet och du har tålamod så kan ni börja träna. T.ex ha sex många gånger med kort tid emellan.

    Om han inte får upp den efter 20 min kan du t.ex. antingen prata om sånt som han tänder på. Du kan vara naken framför honom utan att röra honom till en början. Onanera framför honom.

    Om den inte blir hård av det så kan du suga av honom tills den blir hård. Men börja långsamt så det inte uppfattas som en stressaktion.

    En annan sak är att hitta rätt ställning, doggystyle t.ex. känns mer och är samtidigt mer dominant vilket kan göra det lättare att komma en t.ex missionären.

    Du kan rekommendera honom att tänka på avtändande saker, såsom gamla människor eller insekter osv.

    Be han köra in hela i dig, vänta där i 10 sekunder. Ut en gång och in igen. Vänta 10-20 eller stanna om det blir nära. Se det som en gradvis ökande process. Det kan vara najs för dig med om tempot börjar långsamt och ökar över tid.

    Be honom pulla dig med kloformade fingrar under korta pauser kan hjälpa. Så han vänjer sig vid dina ljud och sånt utan stimulering. Kan vara ett associations problem.

    Be han berätta något under sexet, något helt orelaterat. Stadigt tempo på meningarna och tydlig artikulering.

    Trycka tummen mot gommen ska kunna hjälpa vissa.

    Även att fokusera på kroppsdelar. Alltså inte bröst, fitta eller ansikte.

    Med ovan sagt, så krävs det ju ändå att ni båda vill samma sak och att ni försöker och har tålamod med varandra. Annars är der bara avbryta hela grejen.

    Hoppas det löser sig :)

Svar på tråden Han får inte upp den... varför!?