• skåne tjej
    Äldre 10 Jan 01:24
    50845 visningar
    12 svar
    12
    50845

    Hur mkt är kvalificerad övertid?

    Någon som vet hur mkt kvalificerad övertid motsvarar?


    Så länge min tanke är fri är jag okränkbar!!
  • Svar på tråden Hur mkt är kvalificerad övertid?
  • THEA och Grodan
    Äldre 10 Jan 01:27
    #1

    Vad menar du? Hur mycket pengar? Det är väl olika beroende på vad man har för typ av anställning samt hur hög ens lön är.


    ♥ Tilde 980430 ♥ Alexander 070818 ♥
  • Äldre 10 Jan 01:28
    #2

    Det beror på vilket avtal du går under, det brukliga är ju att det finns enkel övertid och kvalificerad Och det kan betyda efter klockan 18 är det enkel och efter klockan 20 kvalificerad, eller dylikt. Men det är en avtalsfråga.

  • skåne tjej
    Äldre 10 Jan 01:40
    #3
    THEA och Grodan skrev 2010-01-10 01:27:28 följande:
    Vad menar du? Hur mycket pengar? Det är väl olika beroende på vad man har för typ av anställning samt hur hög ens lön är.
    Jo det förstår jag ochså. men jag menade i % form. Annars så är det ju pmöjligt för er att svara på
    Så länge min tanke är fri är jag okränkbar!!
  • skåne tjej
    Äldre 10 Jan 01:41
    #4
    Aakashan skrev 2010-01-10 01:28:07 följande:
    Det beror på vilket avtal du går under, det brukliga är ju att det finns enkel övertid och kvalificerad Och det kan betyda efter klockan 18 är det enkel och efter klockan 20 kvalificerad, eller dylikt. Men det är en avtalsfråga.
    Jag är inbeordrad att arbeta inatt. så det är ju kval övertid på helgen.
    Så länge min tanke är fri är jag okränkbar!!
  • vap
    Äldre 10 Jan 01:44
    #5

    Kval övertid är enligt avtal. Och det är inte i % utan på timme. Brukar vara lika för alla på arbetsplatsen och räknas som ob.

    Kval övertid räknas endast efter dina 100% annars är det fyllnadstid (upp till heltid)

  • vap
    Äldre 10 Jan 01:47
    #6

    Ok du hann trycka i väg det där inlägget innan jag skrev klart.

    Ok du är där inbeordrad. Då är det inom vård antar jag. Tror att det räknas likvärdigt som storhelgsob (92.10)

  • vap
    Äldre 10 Jan 01:48
    #7

    Och dina 45 kr som helgob ger får du inte då det endast ges ett sorts ob per tillfälle.

  • THEA och Grodan
    Äldre 10 Jan 01:51
    #8

    Hmm, jag får 260kr ca i kvalificed övetid så det måste ju bero på avtalet man har. På min arbetsplats baseras även övertidsersättningen på vad man har i lön, men jag har ingen aning om vad dét ligger på i % eller vad det baseras på, tyvär.


    ♥ Tilde 980430 ♥ Alexander 070818 ♥
  • skåne tjej
    Äldre 10 Jan 02:07
    #9
    vap skrev 2010-01-10 01:44:20 följande:
    Kval övertid är enligt avtal. Och det är inte i % utan på timme. Brukar vara lika för alla på arbetsplatsen och räknas som ob.Kval övertid räknas endast efter dina 100% annars är det fyllnadstid (upp till heltid)
    Vi har fyllnadstid på vardagar och kval.övertid på helger.
    Så länge min tanke är fri är jag okränkbar!!
  • Tecken
    Äldre 10 Jan 11:36
    #10

    TS, vilket avtal går du under?

  • vap
    Äldre 10 Jan 11:51
    #11
    skåne tjej skrev 2010-01-10 02:07:18 följande:
    Vi har fyllnadstid på vardagar och kval.övertid på helger.
    ...ja det är klart. Den biten glömde jag ju {#lang_emotions_sunny}.

    Vet du det är verkligen massor av regler som folk inte vet om. Timvikarier som fått ett pass kan inte bli av med det, om du ska jobba fm pass men du får det ändrat till em istället =mer pengar osv.
    Följer denna tråd så kanske svaret hur det blir kommer så småningom.

    Du kan alltid kolla i pappren som ska finnas på din arbetsplats.
  • Äldre 11 Jan 00:02
    #12

    Beror bland annat på vilket kollektivavtal du har på din arbetsplats. Olika inom olika branscher.

Svar på tråden Hur mkt är kvalificerad övertid?