• längtareftersol

    Vad tycker du som förälder om fritids?

    Jag är nyfiken på vad föräldrar tycker om fritids?

    Vi fritidspedagoger tycker att barngrupperna är för stora, personalen för få, för få utbildad personal, pedagogiken urlakas alltmer och det är för lite pedagogisk aktivitet, lokalerna för trånga och inte anpassade, vi har svårt att se till varje enskilt barns behov, det är en stressig miljö för barn mm.

    Men vad tycker ni om fritids?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du som förälder om fritids?
  • längtareftersol

    Skriv gärna en rad om hur ni ser på fritids!

  • Ninette

    Jag är inte nöjd med fritids pga stor barngrupp små lokaler etc men mycket nöjd med pedagogerna.

    På vårt fritids är det många barn inskrivna men sällan som det är hälften ens där samtidigt. Gäller både under terminer och lov, de dagar under jullovet dottern var där (3 dagar) så var det 2 barn där ena dagen, ca 7 tror jag de andra två dagarna. Trots stor grupp, trånga lokaler och rel lite personal så känner vi föräldrar att dom ser vår dotter den tid hon är där (hon är på fritids i snitt ca 7-8 tim/vecka).

  • Asereht

    Självklart skulle det kunna vara bättre men det fritids som vi har är väldigt bra under omständigheterna. De har rymliga lokaler, mkt personal (om man jämför med många andra ställen) och aktiverar mycket. Så jag tycker att just vårt fritids är mkt bra.


    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & snart lilla Sladdens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Elli47

    Mina barn har jättebra fritids och det är dessutom så enkelt att det är skolan som förvandlas till fritids när dagens lektioner är slut! Är jättenöjd och de är verkligen flexibla och jättebra på alla sätt och vis. De är även bra på att hitta på olika aktiviteter med barnen.

  • Pinje

    Jag är till 90% nöjd med fritids, men när tycker man egentligen att någonting är perfekt. Fritidslokalerna är samma som 6-årsverksamheten, sedan finns det en speciell lokal för de i åk3 och uppåt. Roliga aktiviteter med bygglek, singstar, massage, 'så skall det låta' mm. Visst finns det struliga barn men de hålls efter så mycket som möjligt. Det jag inte gillar är att de får se film/tv på fritids, tycker de kan leka istälet när de är många kompisar men det händer kanske en gång i veckan att de ser film, 1 gång/månad skulle väl jag tycka var lämpligare på fritids. Min son går i ettan, vi bor i Norrbotten.

  • planerat09

    Hittills har jag inte behövt något fritis till mina barn.
    Men var i behov av det vid några enstaka tillfällen och det var då jag bestämde mig för att jag ska försöka pussla ihop det på bästa sätt för att slippa fritis igen.

    De gånger de gått till fritis har varit dels på morgonen. Då har det inte funnits någon personal som tagit i mot i dörren. Utan vi fick gå och leta efter "någon" som var där.
    Hur tryggt är det för barnen som ska vara där?! De grät och ville inte alls vara där, men vad gör man när man har jobbet som vänta!

    Även när man skulle hämta barnen så fråga man personalen var barnen var.. Öhh.. Ja du.. Ska titta efter!! Hmm.. man blir ju mörkrädd av såna svar och hur verksamheten fungerar. Så nej tack till fritids igen!
    Nu ska jag inte måla fan på väggen bara för att vi har kass fritidsverksamhet. Finns säkert suveräna sådana också, men jaghar bara skräckexempel att komma med tyvärr.

    /Mamman som gör allt för att sina barn ska slippa skräcken igen!

Svar på tråden Vad tycker du som förälder om fritids?