• Svinto

    medgivande ålder o barnens ålder...

    Jag bara undrar lite över medgivande åldern...
    Hur mycket går länderna efter denna?

    Vad hade ni för medgivande o hur gammalt var barnet ni fick?

    Vår tjej hade vi medgivande på 0-12 mån o då vi fick henne på hennes ett års dag så fick vi öka medgivandet med några månader för säkerhets skull.

    Denna gången kommer vårt medgivande vara 0-24 månader. Kommer man då få ett barn som är närmare två år än 0 månader?

  • Svar på tråden medgivande ålder o barnens ålder...
  • bebis ja tack

    Vi hade medgivande upp till ej fyllda 4 och fick en flicka från Nigeria som var 6 månader när vi hämtade henne. De matchade helt enkelt mammornas ålder med de aktuella barnens, dvs vi fick den yngsta eftersom jag var jämförelsevis ung. Det är säkert väldigt olika hur de resonerar kring medgivandeåldern i olika länder.

  • Emeli

    Frågan går inte att besvara generellt. Det beror på vilka barn som behöver föräldrar och på hur de resonerar i just det land som ni adopterar från.

  • Bibimbap

    När det gäller Korea är de allra flesta barnen runt halvåret vid barnbesked, oavsett medgivandeålder. Men det finns också enstaka barn som är äldre och har man då ett högre medgivande kan man förstås bli aktuell för dessa barn. Jag vet att det finns några stycken familjer på Korealistan som hade 0-24 månader och fick barn i den övre delen av det åldersspannet.

  • mammamys06

    TS, du vill väl inte ha ett för litet barn heller, vad jag förstått på dig, hihihi


    Lycklig nybliven tvåbarnsmamma!
  • Svinto
    Bibimbap skrev 2010-01-11 08:47:56 följande:
    När det gäller Korea är de allra flesta barnen runt halvåret vid barnbesked, oavsett medgivandeålder. Men det finns också enstaka barn som är äldre och har man då ett högre medgivande kan man förstås bli aktuell för dessa barn. Jag vet att det finns några stycken familjer på Korealistan som hade 0-24 månader och fick barn i den övre delen av det åldersspannet.
    Precis det svaret jag sökte-tack

    mammamys-hehe,ja du vet...{#lang_emotions_wink}

    Självklart är jag glad för det jag (vi) får men det finns ju alltid en önskan-precis som med kön...
  • mammamys06
    Svinto skrev 2010-01-13 06:24:09 följande:
    Precis det svaret jag sökte-tack mammamys-hehe,ja du vet...Självklart är jag glad för det jag (vi) får men det finns ju alltid en önskan-precis som med kön...
    Alltså en inte för liten men ändå liten runt året flicka då ? Eftersom ni stod i Kinakön för syskon länge och där är det väl flest flickor eftersom det inte var 48-timmarslistan? Du vet väl ändå att det är många många pojkar som kommer från Korea? Önskar och hoppas att ni snart får bb därifrån, så spännande Kram
    Lycklig nybliven tvåbarnsmamma!
  • Svinto
    mammamys06 skrev 2010-01-13 09:33:38 följande:
    Alltså en inte för liten men ändå liten runt året flicka då ? Eftersom ni stod i Kinakön för syskon länge och där är det väl flest flickor eftersom det inte var 48-timmarslistan? Du vet väl ändå att det är många många pojkar som kommer från Korea? Önskar och hoppas att ni snart får bb därifrån, så spännande Kram
    Precis
    Jag VET att det kommer flest pojkar från Korea o självklart blir jag jätteglad för en sådan också men som sagt- man har ju sina drömmar{#lang_emotions_wink}.

    Nä, vi stod inte i 48-timmars listan.

    Kram tebaks
  • mammamys06
    Svinto skrev 2010-01-14 14:01:20 följande:
    Precis Jag VET att det kommer flest pojkar från Korea o självklart blir jag jätteglad för en sådan också men som sagt- man har ju sina drömmar.Nä, vi stod inte i 48-timmars listan.Kram tebaks
    Hmmm, tänk lite på hur du uttrycker dig, så det inte kan tolkas att det är som att beställa en soffa eller liknande...det är ändå barn vi pratar om, du hade inte kunnat beställa flicka om du blev gravid heller, att säga" att du blir jätteglad om det blir en sådan också", jaha, en vit soffa men du vill helst ha en grå. Klart man får drömma men man kanske ska ta det liiiite lugnt med hur man uttrycker sig och vad man önskar....

    Själv önskade jag mig BARN båda gångerna jag blev föräldrar och min dröm gick i uppfyllelse jag fick ett BARN genom adoption första gången och jag var superlycklig! Andra gången fick jag också ett friskt BARN, en flicka och var superlycklig, vi fick helt klart rätt barn.

    Hoppas ni får bb och att era drömmar slår in - oavsett kön. Tänk inte barn i kön utan i BARN= individer! kram
    Lycklig nybliven tvåbarnsmamma!
  • Svinto
    mammamys06 skrev 2010-01-16 09:28:19 följande:
    Hmmm, tänk lite på hur du uttrycker dig, så det inte kan tolkas att det är som att beställa en soffa eller liknande...det är ändå barn vi pratar om, du hade inte kunnat beställa flicka om du blev gravid heller, att säga" att du blir jätteglad om det blir en sådan också", jaha, en vit soffa men du vill helst ha en grå. Klart man får drömma men man kanske ska ta det liiiite lugnt med hur man uttrycker sig och vad man önskar.... Själv önskade jag mig BARN båda gångerna jag blev föräldrar och min dröm gick i uppfyllelse jag fick ett BARN genom adoption första gången och jag var superlycklig! Andra gången fick jag också ett friskt BARN, en flicka och var superlycklig, vi fick helt klart rätt barn. Hoppas ni får bb och att era drömmar slår in - oavsett kön. Tänk inte barn i kön utan i BARN= individer! kram
    Nämen-vad är nu detta??
    Jag tror nog det är rätt normalt att ha en önskan när man ska ha barn. Oavsett om man ska adoptera eller ha biologiskt barn. Vet flera som önskat sig ett visst kön vid en graviditet (sen att man blir glad oavsett kön när man får det är ju självklart). Ska vi inte få göra detta bara för att vi adopterar utan vi får vara enbart glada att vi får något BARN???
    Nä, nu blir jag faktiskt lite besviken
    Jag pratar inte om en jävla soffa!
  • mando

    Folk överreagerar så mycket när det kommer till att önska kön. Jag tror att det är för att det är så lätt att uttrycka sig klumpigt och för att det i mångas ögon är ett "känsligt ämne". Jag tror att majoriteten önskar lite, men att det inte är något mer än en önskan. Jag t.ex. vill ha 3 barn och, fantiserare som jag är, har jag drömt om att få 2 flickor och 1 pojke. Men betyder det att jag sätter mig med armarna i kors och tjurar om det råkar bli 2 pojkar och 1 flicka ex.? Nej! Inte alls. Det är ju bara önskningar, inga krav..  Så - önska på du!

Svar på tråden medgivande ålder o barnens ålder...