Mariohn skrev 2010-01-12 16:13:00 följande:
Helt ärligt behöver man verkligen inte vara en perfekt mamma för att förstå att man ska mata sitt spädbarn med näring när det vill ha näring. Det känns som du tyvärr haft en EGEN dålig upplevelse här på
FL som du projicerar över här.
TS har uttryckt klart och tydligt att hon är en perfekt mamma som minsann fått tillstånd att adoptera och allt. Hon är inte ett dugg osäker i sin mammaroll och har inte startat tråden för att söka hjälp! Så när du sitter och skriver som du gör bevisar det bara att du inte har en blek aning om vad du pratar om. Du säger emot allt
TS säger i ett försök att hålla med henne.
Blanda inte in sakfrågan - för det är inte den jag tar ställning till. Jag är inte ute efter att ge min synpunkt på om det är rätt eller fel att ge en baby vatten eller inte. Jag håller alltså varken med ts eller inte.
Jag vänder mig emot det bemötande ts har fått av flera här inne - däribland av dig Mariohn! Jag vänder mig mot ditt ordval - dina utrop och din aggressiva attityd mot denna mamma.
Oavsett om man tycker att det är helt uppåt väggarna att ge ett spädbarn vatten så kan man ändå framföra det på ett civiliserat sätt - utan att hojta om anmälan och barnmisshandel.
Sedan spelar det ingen roll om ts är säker i sin mammaroll eller inte - jag skrev att om det är en mamma som INTE är det så kan denna mamma bli ganska så knäckt av ett sådant bemötande som ts fått här.
(Och btw så har jag själv bara haft utmärkta upplevelser av FL - så här långt. Har hängt här sedan i våras och har bara blivit bra bemött. Det är därför jag reagerar på den obehagliga tonen i denna tråd.)