Queequeg skrev 2010-01-18 21:58:34 följande:
Har alltid matchande sängkläder. Skulle aldrig ha någon udda färg på kuddarna om de inte stämde överns med övriga sängkläder.Matchar alltid sänkläder till övrig inredning i sovrummet.Tycket det är viktigt ( för mig i alla fall) att sängen ser fräch och inbjudande ut, och att den alltid är bäddad."dekorerar" allltid sängen med två st överkast ett som ligger nervikt vid fotändan av sängen samt att som ligger över påslakanen men nervikt vid kuddarna. Har alltid en massa fina kuddar som ligger prydligt och snyggt uppställda vid huvudgaveln. Samt desan en pläd som ligger på snedden vid sidan av fotgaveln.Visst det hela tar väl en stundatt plocka bort på kvällen och lägga dit på morgonen men det är det värt tycker jag.Är likadat i dotterns sovrum fast hon har bara ett överkast som ligger över hela sängen med en massa kuddar och en pläd vi fotändan av sängen.
Ok DET tycker jag känns lite mycket!
Det finns gränser - för mig i alla fall.
Jag har inget i sängen som jag inte vill ha i sängen med andra ord inget överkast och inga prydnadskuddar. Fina lakan och mysiga kuddar som vi faktiskt även sover med.