• Anonym (TS)

    Jag vill ha ett blandbarn!

    Hej
    Detta kan verka löjligt men vill bara få det ur mig.. Jag är gravid i andra månaden, min man kommer från Irak.. Detta är vårat första barn.. Jag har nu börjat tänka (redan?) på barnets utseende.. Exempelvis, min man har lite mörkare drag i ansiktet, medans jag har blondt hår och blåa ögon.. Vill ju att mitt barn skall få en blandning mellan oss (jag vet det låter störtlöjligt men det är så jag tänker) Jag vill gärna ha ett blandbarn.. Jag älskar min man samtidigt som jag VET att jag kommer älska mitt barn oavsett vilka drag h*n får..
    Tänk om mitt bebisen helt får mina drag, med blondt hår och blåa ögon, mao inte alls likt honom.. Kanske man inte ens ser att det är han som är pappan.. (jag vet dumt dumt dumt tänkt!)

    Ni kanske kan tycka detta är en dum trådstart och vill inte att någon ska ta illa upp utan vill bara höra hur det har varit för er, om ni har likadana "problem" som jag..

    Nu kanske det blev lite luddigt i min ts men hoppas ni förstår mig..

  • Svar på tråden Jag vill ha ett blandbarn!
  • Anonym

    Om man blandar svart med vitt så är givetvis den mörka färgen mer dominerade så chansen för att ert barn blir lite mörkare är större. Känner några blandbarn och har aldrig varit med om att ett barn blivit blond med blåa ögon, 2 st har fått blåa ögon och mellanbrunt hår. Själv är jag den mörka och önskade tvärtom. Jag ville mitt barn skulle se mer "svenskt" ut. Nu blev han brunögd och brunhårig men mkt vit i hyn. Man kan ana att han har en liten blandning men många säger att han ser ut som en svensk.
    Det är normalt att fundera på hur fostret/barnet i magen ser ut. Som du säger så kommer man älska sitt barn oavsett . Grattis till graviditeten förresten.

  • Bevabus

    Jag har en fillipinsk/svensk kompis som ser helt ut som en fillipin förutom att han har blåa ögon. Det är det enda sättet man kan se att han ähar lite svenskt blod i sig haha!
    Det där kan man aldrig veta hur det blir, men i det stora hela så spelar det väl ingen roll eftersom att barnet kommer vara 50 % av er båda oavsett hur han/hon ser ut


    I'll never harden my heart, but I've toughened the muscles around it
  • Anonym (TS)

    Ja! absolut, helt klart.. Är bara lite nojjig över det, vill som sagt inte (helst) att mitt barn skall blir helsvensk, utan få lite mer mörkare drag..

    Jag har som sagt funderat ett tag över detta men hoppas naturligtvis på det bästa och kommer älska det oavsett =) Men är man gravid får man lov att vara nojig..

  • Anonym (TS)
    Bevabus skrev 2010-01-12 22:41:21 följande:
    Jag har en fillipinsk/svensk kompis som ser helt ut som en fillipin förutom att han har blåa ögon. Det är det enda sättet man kan se att han ähar lite svenskt blod i sig haha!Det där kan man aldrig veta hur det blir, men i det stora hela så spelar det väl ingen roll eftersom att barnet kommer vara 50 % av er båda oavsett hur han/hon ser ut
    Sant det med, är bara jag som är nojig.. Tycker det är otroligt fint med blandbarn =) Och hoppas faktiskt på ett!
  • Eisa

    Alla irakier har väl bruna ögon? Så barnet får säkert bruna ögon iaf.

  • Anonym

    De blandbarn som finns i min släkt är alla mörkblonda med grönblå ögon, en flicka blev helt blond och blåögd trots att bägge föräldrar är mörka (vi är sydeuropeer), men flickans mamma var blond och blåögd. Det är ju så att mörka pigment är dominerande men troligast är att du får ett barn med mörkblont hår som mörknar med åren. Jag skulle hoppas på ljusa ögon om jag var du, grönblå eller blå, tänk så vackert det gör sig med mörka ögonfransar

  • Det ljuva livet

    Jag har fått fyra söner med en mörk man. De har alla fyra blivit mycket mörkare än vad jag själv är och ljusare än maken..

    Tycker själv att barn med lite mer färg är sötare än helsvenska *dah, konstigt när jag har fyra stycken *


  • LillaZ

    Min sons pappa är mörk och jag ljus. Pojken är blond, blåögd och jätteljus. Det enda han har ärvt av sin pappa är typ näsan och öronen

  • MiaAnnette

    Vår dotter tog de flesta drag från pappa! Mörkt lockigt hår och mörk bruna ögon. Men mer min ansiktsform, näsa etc... Spännande att se den lilla sen!


    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Emmis Memmis ♥ღ¸.?°¯)★ www.kardemummagumman.se ♥ღ¸.?°¯)★
Svar på tråden Jag vill ha ett blandbarn!