-
katja74 skrev 2011-03-27 14:49:08 följande:Det var rätt!
-
Vem ska bort?
1. Carl von Linné
2. Gustav Vasa
3. Erik XIV
4. Sten Sture den äldre
-
Nope...lalasmama skrev 2011-04-04 14:24:21 följande:Carl von Linne kanske, för att han inte va kung?!? (vild chansning!)
-
Fel... (Samt att Sten Sture den äldre levde på 1400-talet och dog 1503Hillbillie skrev 2011-04-04 20:13:41 följande:Carl von Linné för han är typ 200 år yngre än de andra? (1700-tal/1500-tal)
)
-
Hihi...Hillbillie skrev 2011-04-05 20:07:04 följande:Jo men då hann han ju i alla fall uppleva några år på 1500-talet.... *bortförklarar*
-
Har visst glömt bort denna tråd, haha.

Hmm, ledtråd...
Kyrkor
-
Du får rätt för det.spöke skrev 2011-06-10 13:54:51 följande:Hmm... tänkte att svaret kunde ha med begravningsplats att göra. Linné och Gustav Vasa ligger ju i Uppsala domkyrka... men det gjorde tydligen inte någon av de andra herrarna. Hmmm...
Linné och Vasa är begravda i Uppsala domkyrka och Erik XIV i Västerås domkyrka.
-
3 av personerna ligger begravda i domkyrkor som jag skrev i några inlägg upp.
Och Sten Sture den äldre ska bort då han begravdes i ett kloster (men sedan flyttades hans stoft till Kärnbo kyrka och sedan ytterligare till Strängnäs domkyrka).
-
Vi har tidigare kört även t.ex. "vem" ska bort och inte bara "vad" ska bort, hehe.

Så det var därför jag denna gång hade "vem".

-
Rönn ska bort för det trädets blad är annorlunda med många delar än de andra tre trädens blad som är hela.
-
Eva ska bort för det har namnsdag på vintern och de andra 3 på våren.
-
Miranda ska bort då det har 2st A:an i namnet medans de andra 3 bara har 1st A.
-
Jag kom att tänka på länsbokstäver och att F för Jönköpingslän ska bort då det är en stad och de andra bokstäverna är för landskap.
-
Kör en ny, någon...

-
Singapura ska bort för det är en kattras...
-
Jag tror bordsfläkten ska bort för de andra sakerna kanske finns i något barnprogram eller film?! *gissar vilt*

-
Hoho... Här var det dött!