Inlägg från: Kan inte bli bättre än såhär |Visa alla inlägg
  • Kan inte bli bättre än såhär

Brukar du köpa svindyra märkeskläder till dig själv?

Alltid dyra kläder! Ny dunjacka varje år för minst 7000 och till dottern för ca 5000. Varför inte? Har mycket sparat och har råd att unna mig det jag vill och gör det. Lågger mig inte i hur andra gör och förutsätter att inte andra ifrågasätter vad jag gör.

High Heel Bitch skrev 2010-01-15 11:14:41 följande:
    Nej, det är bara egoistiskt
    På vilket sätt då?
    La Lola skrev 2010-01-15 12:11:02 följande:
    "För att man kan"....hm...jag är för sparsamt lagd helt klart...
    Ja men man behöver inte ha hur mycket som helst sparat heller..
    Primrose skrev 2010-01-15 22:07:43 följande:
    Ja, inte minst eftersom flera av de dyra märkena tillverkas i Kina till mycket låga produktionskostnader. Armani och Ralph Lauren t ex. När jag ser det ("Made in China") köper jag inte kläderna, det är ett som är säkert.
    Mina Armani kappor är då tillverkade i Italien men min apdyra skinnrock från RL är tillverkad i China men trots det så underbar kvalité, den är som ett andra skinn.
    Lady Dahmer skrev 2010-01-15 22:45:37 följande:
    nej jag köper inte märkeskläder. Däremot så lägger jag och maken ner enormt mycket pengar på dyra antikviteter och annat till vårt hem. En liten ask till rökelser för 800 spänn, en soffa för 30.000 eller ett lakan till sängen för 9000.har man råd varför inte liksom? Jag förstår inte problemet?
    Åh, berätta mer om sänkläderna...jag är sängklädes fetichist(stavning?)
    Lady Dahmer skrev 2010-01-15 22:56:40 följande:
    åh de är helt uuuunderbara! Men det är TVÅ set jag köpte. Det ena kostade 4.000 och det andra 5. fan vad heter de...? det ena paret är lila med silverbroderier. köpta på Dis inredning. Egyptisk bomullssatin, hög trådtäthet. (minns inte... tror det var 900) Jag hade drägglat i ett år innan karln äntligen gav med sig. det andra var samma kvalitet fast MJUKT- sjukt mjukt. NK inredning. Guldfärgad. Har ingen

Vackert! Jag har bara set från Lexington och Gant då jag tycker om den bomullen. Har varit på väg att titta på Lars Wallins serie för att se vad det är men har inte haft tid denna veckan. Håller med, det är superviktigt med bomullens täthet, jag skulle nog inte kunna sova i vanliga från Hemtex tex
Svar på tråden Brukar du köpa svindyra märkeskläder till dig själv?