• Leelo

Hur mkt har ni gått upp i vikt och i vilken gravidvecka är ni?

Vilken vecka är ni i och hur mkt har ni gått upp i vikt?

Jag är i v 24, har gått upp 4 kg, fr 55.5-59.5 kg, första barnet, förväntar mig att det kommer att ticka snabbare uppåt nu på vågen..

• Svar på tråden Hur mkt har ni gått upp i vikt och i vilken gravidvecka är ni?
  • Nrk79

Jag vägde mig i morse och upptäckte att jag nu gått upp 4 kg från min plusvecka! Jag har mått illa och inte kunnat äta en del lagad mat, så har blivit mackor o mellismat. Jag är bara så rädd att jag ska gå upp en himla massa då jag kämpade med min vikt innan graviditeten och hamnade då på 71 kg, ville egentligen till 66 kg men hann inte dit innan plusset. Usch!

• Soluppgång
    Soluppgång skrev 2014-10-27 10:57:02 följande:
    Idag vecka 33+6 vägde jag 71 kg, d.v.s. har nu gått upp 20 kg.
    Så här såg jag ut igår vecka 34+1.
    (Jag är som sagt 164 cm, och min startvikt var 51 kg och två dagar före fotot togs hade jag gått upp 20 kg.)

(Byxbenen är för stora för jag har svårt att hitta byxor med OK utseende med tillräckligt stor midje-mudd, nu är även dessa för små i midjan så jag inte kan ha mudden över magen utan bara under magen.)

I måndags sade barnmorskan att barnet är ruckbart, d.v.s. inte fixerat. Det hade huvudet neråt.

• tomsfru

vecka 26 +2 kg
    behövs dock inte så mycket då jag har bmi på 30 sedan innan, så lagom för mig skulle jag säga

• Nylny

v.36, +10 kg, (från 63kg till 73kg)
    Det mesta har kommit nu de sista veckorna vare sig man äter lite eller mycket, det bara läggs på. Tyst

30-årig förstföderska i nov-dec 2014.
  • Brunette
    Soluppgång skrev 2014-10-30 14:23:02 följande:
    Så här såg jag ut igår vecka 34+1. smile1.gif
    (Jag är som sagt 164 cm, och min startvikt var 51 kg och två dagar före fotot togs hade jag gått upp 20 kg.)

(Byxbenen är för stora för jag har svårt att hitta byxor med OK utseende med tillräckligt stor midje-mudd, nu är även dessa för små i midjan så jag inte kan ha mudden över magen utan bara under magen.)

I måndags sade barnmorskan att barnet är ruckbart, d.v.s. inte fixerat. Det hade huvudet neråt.
    smile1.gif
    Vilken vecka är du i nu? :)

Jag är 175 o vägde 66 nu 86+ :/ fattar inte hur detta hänt... Måste varit lussebullarna till frukost :)
  • dalin79

Nrk79 Har också kämpat med vikten innan jag plussade och ville egentligen ner till 60 kg men vägde 68,8 då jag plussade. Jag är dessutom ganska kort, 160 cm och 35 år. Är i v.6 bara och oroar mig lite för viktuppgången....Men det är väl bara att äta så sunt man kan nu fram tills det är dags för det lilla pyret att titta ut.

Tar gärna emot tips om kost, träning m.m och gärna från er som varit gravida tidigare och har erfarenhet av att försöka tappa gravidkilona.

Trevlig helg till er!

Svar på tråden Hur mkt har ni gått upp i vikt och i vilken gravidvecka är ni?