• Leelo

Hur mkt har ni gått upp i vikt och i vilken gravidvecka är ni?

Vilken vecka är ni i och hur mkt har ni gått upp i vikt?

Jag är i v 24, har gått upp 4 kg, fr 55.5-59.5 kg, första barnet, förväntar mig att det kommer att ticka snabbare uppåt nu på vågen..

• Svar på tråden Hur mkt har ni gått upp i vikt och i vilken gravidvecka är ni?
  • LängtansBlåaBlomma

V34 och har ökat +4 kg sen inskrivningen. 160 cm lång, startvikt 73 kg. Känns lagom. Har läst att har man som jag lite övervikt sen innan är 7-12 kg okej, och jag gissar att det landar på +10 kg precis vid förlossningen.

kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • Royalle
    Misscoopers skrev 2014-11-15 22:04:42 följande:

V 33 +15kg och jag hade ett BMI på 18 innan graviditeten.

Min förra graviditet hade jag också lågt bmi och gick upp 12 kg. Denna gången har jag mer normal vikt och har inte gått upp alls på samma sätt. Jag fick helt ok bmi efter att ha varit gravid men fick hypotyreos... Innan graviditeten hade jag det motsatta...
  • Soluppgång
    Soluppgång skrev 2014-10-31 09:12:03 följande:

Aha då har vi gått upp lika många kilo, 20 kg, fast jag har gått upp mer procentuellt.

Jag är idag i vecka 34+3, d.v.s. jag ser ut som på fotot.

I torsdags, vecka 37+2, hade jag gått upp 23,5 kg (från 51 kg till 74,5 kg, jag är 164 cm lång så startade på BMI 19,0). Jag tycker fortfarande jag ser normal (men höggravid) ut trots min viktuppgång.
  • Kpax

V 26 och +12kg. Inget som stör mig, och inget jag planerar att bromsa med desperata medel. :)

• Ninja1

Gick in i vecka 30 igår och väger egentligen bara +2 från startvikt. Men jag gick ner 7 kg i början pga illamående så jag har ökat 9 kg från det.

Efter att bara överlevt på yoghurt första delen av graviditeten så känner jag att jag är värd min viktökning. haha!

Nu känner jag att jag börjar samla vatten i händerna och fötterna.Det hatar jag! Känner mig ibland som en michelingubbe även ifall det inte syns. Obestämd

• ÄlskarMina

11+2 idag och +1kg änsålänge. Är glad om det inte blir så många extra då jag bär på fler kilon sen start än förra grav.

·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Arvid -10, "Grynet" bf juni-15*.¸¸.·*¨`·
  • akita

I vecka 35 (34+3) och +4 kg. Är 165 cm lång och började på 69 kg. Har varit orolig för att jag gått upp för lite, men bm säger att det är ok. Äter bra och regelbundet.

• aj 378

Är i v. 14 och har gått upp 4 kg redan. Livrädd för att gå upp mycket i vikt. Gick upp 35kg med första och det va inte roligt. Fick en megabebis också..

• Mpw

Är nu i vecka 29 och gått upp från 58 till 61,5 kg. Alltså 3,5 kg :)

Var rädd för att bli lika stor som min mamma blev men den risken är nog förbi nu, såvida jag inte går upp 22 kilo nu de sista 10 veckorna :9

Svar på tråden Hur mkt har ni gått upp i vikt och i vilken gravidvecka är ni?