skolios?
Någon vars barn har skolios?
min lille pojke verkar ha det han klagar ofta att han har ont i ryggen.
vad beror skolios på? vad kan dom göra åt det?
Någon vars barn har skolios?
min lille pojke verkar ha det han klagar ofta att han har ont i ryggen.
vad beror skolios på? vad kan dom göra åt det?
Hur gammal är han?
Min syster har/hade skolios. Det upptäcktes när hon var kring 14 år. Hon hade inte ont vad jag vet, men plötsligt en dag såg mamma hur sned hon var i ryggen. Det blev till slut en operation, men man kan också försöka med korsett om det upptäcks tidigare. Har din son blivit undersökt av läkare?
Han är 7 år och han har ont i ryggen. Ja läkaren har tittat och han väntar på röntgen nu.
Är hon helt bra nu?
Var det en jobbig op?
Vad var orsaken till skoliosen?
kan skolios växa bort?
jag är 22 år och har skolios. fick veta att jag hade det när jag gick i 7an när man var hos sjuksyster på ryggkoll. då fick jag gå till läkare osv..
Man kan träna tex sjukgymnastik så att ryggens muskler blir starkare och då känns inte smärtan likamycket.
eftersom din son är ung borde han kunna få en stödkorsett! ta tag i det i god tid, det önskar jag att någon hade gjort för mig för jag blir bara värre och värre!
ja vi väntar ju på röntgen nu så det är på G.
Har du röntgat ryggen? är du mycket sned?
bra! det är ju skönt att fixa det i tid för då behöver han inte lida sen!
Ja jag är både sne (åt sidan) och ryggraden är även vriden (som när man torkar ur en blöt trasa lixom) och jag har ont varje dag. minns inte hur många grader sne jag är men det syns och jag blir dessutom några cm kortare än jag egentligen är pga att jag är så sne
stort lycka till!!
tack tack men jag är så orolig att det ska vara nåt allvarligt fel på ryggraden el nån tumör som gör den sned.
röntgade du oxå? el är det bara vissa som får det?
jag röntgade! jag har för mig att jag fick remiss från vårdcentralen.jag har röntgat mig ca 5 ggr..
Tror inte det behöver vara något allvarligt som gör det, det kan bara va en "lätt skolios" som läkarna kallar det och då går det absolut att träna!
han är lite överviktig och även rätt lång för sin ålder. Han är inte plattfot men går innåt med fötterna så han behöve specialsulor som han är dålig att använda. vet inte om detta kan spela in men vet att olika långa ben kan vara en orsak
ja där sa du något.... jag går nämligen in med fötterna, inte som koben utan dom pekar frammåt men lutar innåt och jag har pratat med läkare men dom har inte "fixat" det..
Tänk om det kan vara anleding ?? dumt!
Det är bra att du e så lyhörd på vad han har för "symptom" (symptom lät kanske lite dumt) men jag beundrar dig för att du tar tag i det när han är så pass ung!!
Jag har en väldigt liten scolios, fast den är liksom orsakad av yttre våld. Den är inte behandlingsbar med korsett osv, för den är för liten, men jag får tänka min hållning och på att träna ryggen för att slippa ha ont.
exakt så menar ja han är inte kobent utan fötterna lutar innåt hoppas det är orsaken så det inte är nåt fel typ cysta som trycker på ryggraden el så.
ska kolla upp om han kan få nåt special träningsprogram
tack för era svar