Barnmodell?
En liten fundering...
Varför vill du att ditt barn ska vara med i reklamfilmer? Eller i postorderkataloger?
En liten fundering...
Varför vill du att ditt barn ska vara med i reklamfilmer? Eller i postorderkataloger?
Mårbackapelargonen: exakt mina tankar.
Visst är min dotter världens sötaste och jag är oerhört stolt över henne, dock inte enbart över hennes utseende. Hon är ju SÅ mycket mer. Hon är snart 10 år och jag har lyckats bra med att få henne att förstå att man inte dömer människor efter utseende.
TS: Ok, du är stolt över ditt barn. Visst, vem är inte det?!
Men VAD får ditt barn ut av att vara med i reklamfilmer/modekataloger?
Tänk att man inte får komma med följdfrågor till TS, utan att det dyker upp små poliser som skriker "påhopp".
Jag vill ju fråga TS, därför frågar jag här inne och inte någon annanstans.
Och om TS inte vill svara så, fine. Men jag tror nog hon är vuxen nog att säga ifrån själv utan hjälp från någon annan.
Barn2: Det beror nog på vilken sorts "framgång" man vill uppnå.
Att helt cyniskt bara acceptera att "så är det nu" är att ge upp, tycker jag.
Vad händer när barnet växer upp och kanske inte alls "passar" längre? Hur känns det då?
När mamma inte får tillfredsställelsen att visa upp sitt barn?
Och till er som tycker att man gör "påhopp" för att man börjar diskutera i en tråd, och som tycker att man ska starta en ny tråd;
TS har fått svar på sina frågor, och tråden har kanske utvecklats till en diskussionstråd.
Varför starta en ny då? Här inne finns ju människor som tycker detta är intressant att prata om.
TS väljer ju att fortsätta komma in och svara, så jag antar att även hon tycker om att diskutera.
Hon har ännu inte sagt något om "påhopp", utan verkar villig att diskutera.
Kala skriver: "Jag anser att om barnen är småa o trivs med att göra de så varför inte??
Inte blir dem "skadade" för livet av de om dom sen ser ut som en "normalsvensson", tror inte man känner sig värdelös senare i livet för de"
Om barnen trivs??? Det handlar inte om att trivas/vantrivas framför en kamera, det handlar om vilka värderingar man ger sitt barn.
Och de värderingarna sitter ofta väldigt djupt rotade när du blir äldre.