Inlägg från: Jenny S |Visa alla inlägg
  • Jenny S

Barnmodell?

Linelus.
    Håller helt med dig om ditt andra stycke här ovan.
    Men angående det tredje stycket så säger jag tvärnej!
    Jag vill inte exploatera mitt barn den dagen jag får ett.
    Anledning?
    Jo, detta kan kanske verka långsökt för vissa, men det är min anledning...
    När jag hade min slutplacering inom psykiatrin var jag på en låst avdelning. Här hade vi bla en hel del dömda pedofiler. Deras lycka var när någon lyckades smuggla in en katalog från Ellos eller liknande. De satt då och runkade till dessa små söta barn.

Just av den anledningen vill jag inte exploatera mitt/mina barn.

Sen om någon är avundsjuk....tja, då får man väl göra något åt det.

Jag vill visa mina barn att de är vackra både till utseende och personlighet och på så sätt stärka deras självförtroende. Men inte genom att låta dem vara modeller. Det kan jag klara på så många andra sätt!

• Jenny S

Vi kan ju bara se här på FL.
    Här tillåts inte nakna barn. Why??
    Jo just för exploateringen.
    Rekomendationerna är ju just att man tänker både en och två gånger innan man postar en bild på sitt barn.
    Jag har fullaste förståelse för att man vill visa upp sitt barn för hela världen. Det är ju ens mirakel!!!
    Men det måste inte innebära att man placerar dem i trosor och nån bhliknande variant i ellos. Det finns så mkt annat.
    Varför lära sina barn att utdeendet är viktigt?
    Det är ingen merit!
    Du kan inte söka till universitetet med usla betyg men säga "Men...jag var ju barnmodell"
    Det funkar inte!!

Varför inte låta sina barn utvecklas inom andra område. Man kan ju på så sätt också få visa världen att de är vackra och underbara.
    Om jag tvingas välja mellan ett barn som modellar och ett barn som flitigt läser läxor och på så sätt kan uppnå en hög utbildning och klara sitt liv på detta så vet jag utan tvekan vad jag väljer.
    Visst, det ena måste inte utesluta det andsra och det var lite grovt draget, men jag hoppas ni förstår min poäng.

• Jenny S

Davids fru!

Inlägg som ditt får mig att känna.................................
    RESPEKT!

Väl skrivet!

Svar på tråden Barnmodell?