• SvenskEngelsk

    saras måbra tråd är starkare än någonsin

    Hej Gamla som nya Måbra tjejer...
    Tur jag har er som påminde att det var dags för ÄNNU en ny tråd.....5 år sedan nu! WOW.......
    I denna tråd, hjälper vi alla varandra med tips & ideer på maträtter, motionsformer, och andra MÅBRA tips!
    Ordet BANTA finns inte utan vi kämpar alla med att hitta en balans mellan knopp & kropp, lättare sagt än gjort...TRO mig!!!!

    SJälv har jag små delmål denna våren, tex komma i finklänning till festen i London 13feb, sedan MÅBRA psykiskt / fysiskt då jag drar ensam till väninnor i Stlm, i mars, sedan väga 2kg mindre än nu vid min Hängbuksplastik!!!!! Som kommer ske förmodligen i mars.....

    SEN, Bygga vidare på min tatuering i Halmstad 27e mars!!!!

    Så nu drar vi vidare.......Välkomna alla!


    Måbra är så mkt mer än kilona på vågen
  • Svar på tråden saras måbra tråd är starkare än någonsin
  • MagdaA

    hittat hit!

    laddad och peppad till 1000!

    Var ute och invigde mina nya dubbade löparskor idag! har även planerat veckans tränings så nu 17 ska jag komma igång igen!!!


    Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • SvenskEngelsk

    Hello Girls!

    Inkommen från en dubbelrunda, BEHÖVS efter de sista dygnen.....
    Hoppas att er helg var Trevlig!!! Mysig..Och LITE onyttig,,, ha ha!

  • Tindra04

    Har oxå hittat hit!


    Tindra 04 - Stolt tvillingmamma till Tuva & Elliot
  • MagdaA

    morrn morrn!

    Har startat dagen bra men ett pass på ct:n, bara 15 min, men det känns som en lagom start. Efter dagislämningen blir det 1 timme på gymmet, inte varit där sen i mitten på november så det lär väl kännas i morgon! Jobbar ju dessutom 12-22, så ingen slappardag direkt.

    Nu är det dax för frukost.

    om nån är nyfiken, mitt nya jobb! Ska bli spännande att se den "riktiga" artikeln i tidningen, risk att jag är med på nån bild, men hoppas att jag inte ser allt för galen ut!

    http://allehanda.se/start/ornskoldsvik/1.1729511


    Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Nelly06

    Hej Nu har jag hittat hit med!!

    Nu ska jag lämna barnen hos dagmmamman och sen blir det gymet. Väldigt lungt har fortfarande lite förkylning kvar i kroppen men jag måste dit!!!

    Magda snygga bilder i öa!!!


    Julia -06 & Arvid -07
  • MagdaA

    Nelly: åh! vilken tur! Ska köpa ÖA när jag åker och tränar.


    Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • SvenskEngelsk

    Hej Tjejer!
    Hade en skitkväll, ångest så in i helvete, o vräkte i mig allt ja kunde hitta,
    Fy farao så mår man såhär idag, att jobb imon känns overkligt o hemskt!

    Nu har jag iaf ätit gröten + 2 ägg samt kaffe.....
    Så trött på mig själv....

  • Kaya

    Nu hittade jag också hit, tyckte väl det var konstigt att ingen skrev ett enda dugg i tråden på ett par dagar... Tur att du finns SE som startar en ny tråd varje gång, man blir ju helt vilsen utan den!

    SE, såna dagar har man, och så dagen efter, shit vad ledsen man är att man har varit dum mot sig själv, det är för hemskt. Varför denna ångest, får jag gissa att det var jobbigt med det besöket som du hade? Kramar till dig!

    Jag är så stressad så jag nästan exploderar. TOTAL jobbstress! Nya jobbet smyger liksom inte igång lite stillsamt utan det börjar pang bom med en ENORM TSUNAMIVÅG av uppgifter, nu när höstterminens kurser/uppsatser ska avslutas/betygsättas och vårterminens ska föreberedas o startas upp PÅ EXAKT SAMMA GÅNG... URK... Det hjälper inte direkt att jag är en sån där idiotisk "duktig-flicka-typ" som alltid ska prestera MAX och bara MÅSTE göra bra ifrån mig.

    Jag missade träningen igår pga denna jobbstress och pga familjeutflykt till bandyturnering, IKEA m.m. Och idag pajades mitt schema för träning igen, jag jobbade utan avbrott hela dagen och när jag väl hade fått hem barnen o vi hade ätit osv skulle mannen iväg på sin träning så nu har jag inte tränat idag heller (utom kort promenad)... Kanske jag skulle ta en KORT löprunda nu när han kommer hem bara för att trösta kroppen o psyket efter en hel dag ihopkurad framför datorn med världens stresspåslag??? Jag har ju dubbade skor o nya vinterlöparkläder (fodrade tights + UNDERBAR löpar/längdåkarjacka)... Kanske jag gör det.

    Maten går väl OK, även om det slinker ner ett och annat som inte riktigt kan räknas som näringsrik fitnesskost... Igår hade jag t ex inte ätit sen den enorma söndagsfrukosten (omelett, ekologisk bacon, stekt halloumi, surdegsbröd osv) som var för flera timmar sedan och så skulle vi äta på IKEAs restaurang. När jag står där och ska betala maten och är SÅÅÅ hungrig är det en skylt vid kassan "sockerfria chokladbollar"! Tror ni inte att jag bara måste ha TVÅ såna till kaffet efter maten? Och tror ni inte att de smakade precis som "riktiga" Delicatobollar och var HUR smarriga som helst??  (Hmmm jag vet inte om jag ska tro på det där med "sockerfria"...)

    Jag kompenserade detta frosseri med att äta hallon o kesella till mitt kvällste istället för den vanliga, numera DAGLIGA, dosen mörk choklad...

    Hå hå ja ja. Det är nog en bra bit kvar till mina vanliga hälsosamma vanor ändå. NÄSTA VECKA ska jag försöka skärpa mig, då är de allra värsta stressmomenten på jobbet undanstökade och jag går över till "jämna-plågor-fasen"!

    K

  • MagdaA

    haft en superbra dag! Jobbig, men bra! startade med 15 min ct, sen lite hemma-fix, lämnade pojken på dagis, direkt till gymmet ca 50 min, sen till jobbet. jobbat sen 12, ska snart gå hem, några småfix kvar bara.

    I morgon blir det nog också 15 min ct och sen jogg eller promenad efter dagislämningen, beror på hur sliten jag känner mig.

    Nu ska jag hem till min säng!


    Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • annika81

    Hej!
    Ja, jag fortsätter att leva efter mitt nya tankesätt, dvs att jag har bra och dåliga matperioder, eftersom jag alltid varit sådan, så jag har slutat inbilla mig att jag kan förändra mitt liv för alltid. Så , ja jag har ätit en himla massa osunda saker det senaste men utan ångest, och nu blir jag mer och mer sugen på nyttigheter i stället. I går, gud så gott det var med en morot, godare än godis! Har godis hemma nu med, men inte alls sugen. Så på sätt och vis är jag på väg in i en nyttig period igen, utan att jag haft ångest av all onyttighet, utan att jag bestämt mig för att nu ska jag leva sunt igen utan bara för att jag längtar efter nyttigheter och tycker det är det godaste. Det här är ett stort steg för mig, har aldrig kunnat ha godis hemma förut utan att äta upp det.

    Kaya, åhh  känner så väl igen mig i din stress. Men glöm nu inte , det duger om du gör ett ok jobb, det måste inte vara perfekt. Se det som en utmaning i att prioritera bort allt som inte är akut superviktigt. Och håll oss uppdaterade i hur det går!

Svar på tråden saras måbra tråd är starkare än någonsin