• Anonym
    Äldre 18 Jan 09:12
    48595 visningar
    11 svar
    11
    48595

    Blödning vid samlag med hormonspiral?

    Jag satte in en Mirena hormonsprial för ca 9 månader sedan. Har blött varje gång vi haft sex. Ingen jätteflod men alltid en liten blödning efteråt. Har inte haft så innan spiralen. Fyra månader efter insättningen slutade jag amma, då kom mensen tillbaka. Mindre än tidigare men fortfarande ca 8-10 dagar lång.

    Var på ett besök hos bm, för att kontrollera så att spiralen sitter rätt. Det gjorde den, men hon tog ut den då vi inte vet varför jag blöder. Om det inte slutar blöda vid sex så måste jag utredas vidare..

    Efter uttag började jag blöda ganska kraftigt, nu efter 5 dagar har det lugnat sig.

    Känns inte bra att spiralen inte fungerade. Jag har riklig mens och spiralen minskade blödningen. Samt att den gav mindre hormonella biverkningar än mini-pilelr som jag åt tidigare.

    Någon som varit med om detta?
    Usch det är lite oroande och tråkigt. Spiral är ju annars så bekvämt p-medel, och säkert..

  • Svar på tråden Blödning vid samlag med hormonspiral?
  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 18 Jan 16:55
    #3

    Min bm sa att spiralen bör tas ut eftersom blödningarna kan bero på andra saker tex cystor på äggstockarna som ger blödning vid samlag.. Hon verkade oroad över att jag blöder. Säkert är slemhinnorna känsliga, jag har också annars lätt att få t ex näsblod.

Svar på tråden Blödning vid samlag med hormonspiral?