• Pyris

    Har ditt barn, som är under 13 år, Facebook?

    Min 10-åriga dotter tjatar, tjatar och tjatar. "Jag vill också ha Facebook...."
    Nej, säger jag, för det känns inte som om så små barn ska vara där inne.
    Det går väl inte ens att göra ett konto med ett födelseår som är 1997 och uppåt väl?

    Men aaalla andra har ju det säger hon och tittar på mig först med stora valpögon tills hon inser att jag inte tänker ge vika alls.

    Hur är det.. har alla andra det och det kanske jag som överreagerar lite kanske.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har ditt barn, som är under 13 år, Facebook?
  • Pyris

    Jag är inte helt ute o cyklar iallafall och är inte en sådan elak, dum mamma då.

    Jag delar era åsikter som ni har skrivit här.

  • Pyris
    vindil skrev 2010-01-20 08:55:25 följande:
    Håller med lallamen, du skriver väldigt klokt. FB är ju verkligen bra på det sättet att det utestänger främmande människor. För ni tror väl inte att era kids inte kommer bli medlemmar på andra sajter? Det finns massa ungsomssajter, bra och mindre bra, där man diskuterar killar/tjejer, musik, film, dataspel, kyssar och sex. Ska ni då sitta och ha er trettonårings lösenord och ha koll på vad hon ställer för frågor om flytningar och onani? Nästan äckligt, hörrni.
    Vänta lite.. vad hade flytningar och onani med facebook att göra.
    Och i vilket fall som helst så är mina barn (än så länge) inte helt datoriserade, så jag är hetl övertygad om att dom kommer till mig eller deras pappa med sådana frågor.
    Jag ser min 14-åring som jag släppte loss både på facebook och msn. Jag ångrar det väldigt mycket faktiskt. Dels blev det mer msn och facebook före det som var viktigt, sen har hon väldigt svårt att slita sig. Det tas med tjafs o kiv hem och fortsätt på msn. Det gillar jag inte.
    Jag försöker lära dom i första hand att inte vara så himla naiva på nätet. Det tog lång tid. Jag håller med er om andra ställen och jag har förbjudit en del andra sidor också som ska vara till för barn, men som definitivt inte är barnvänligt. 

    Jag vet inte.. hon fick börja spela Stardoll vilket känns mer Barn. Där finns många av henns tjejkompisar och det finns spel.  Sen fick hon syn på den "vuxna" varianten av Stardoll och ville börja spela det. Nej, nej, nej!
Svar på tråden Har ditt barn, som är under 13 år, Facebook?