• Anonym (ej festare)

Förfest - hur fungerar det?!

Jag har aldrig varit på en typisk förfest men nu under nollningen är det en sådan före utgång till diverse pubar och jag undrar hur man egentligen gör på en sådan. Ska man ta med sig något eget alkoholhaltigt att dricka dit? Eller kommer de bjuda på sådant? Eller kommer ingen att dricka något före man väl kommit till puben? Jag är så osäker på hur sånt här fungerar =) Om man tar med, ska man bara ta med till sig själv?

Vill ju inte vara den enda som har med något men samtidigt vore det tråkigt att vara den enda som inte har det om man nu ska det.

Vad är i så fall bäst att ta med? Vanligast? Hjälp =)

• Svar på tråden Förfest - hur fungerar det?!
  • Anonym
    Ta med ngt att dricka som du själv tycker är gott. Öl, vin ,cider - what ever. Förfest innebär att man blir lite smålullig innan utgång. Typ. Hoppas du får kul.
  • mayasmama

förfesten brukar vara det roligaste på hela kvällen enl min mening, man får en chans att prata med alla och komma i stämmning - och ja, du skall nog ta med dig ngt att dricka, men inte för mkt.

• Frontline
    mayasmama skrev 2010-01-20 06:40:30 följande:
    förfesten brukar vara det roligaste på hela kvällen enl min mening, man får en chans att prata med alla och komma i stämmning - och ja, du skall nog ta med dig ngt att dricka, men inte för mkt.
    Precis förfesten är oftast det som är kul...

Men en typisk förfest för oss är att man samlas på kvällskvisten och man har med sig egen dricka, sen sitter man och dricker, pratar skit och lysnar på musik.
    Ibland kan det bjudas på lättare tilltugg och lite snacks...

Men alkohol får man ha med sig själv om man inte bjuder in på födelsedagsfest då kan man stå för det...
  • Anonym (ej festare)

Okej, hur mycket bör man ta med sig (om man är ovan festare =P)?
    Ska man ta med ngt att äta också? Typ snacks? Eller verkar det konstigt?

tack =)

• FixarFrasse

En fest under pågående nollning kommer att innebära att ni kommer att dra i er duktigt ute på pubarna! Och om du som du skriver en "ej festare", så hinka inte i dig för mycket under förfesten. Men det är ju inte hela världen ifall man har en halv flaska vin för mycket med sig, ifall någon annan glömt. I värsta fall bara att låta stå, efter varje förfest finns det många halvdruckna flaskor kvar. Och du - ha det kul!

• FixarFrasse

Aldrig fel att ta snacks med - blir uppskattad för inte många tänker på det. Beror såklart på vem som är värd också.

• Björnmossa

3-4 öl eller cider brukar vara lagom om man inte dricker så fort. Vill du inte ha alla är det bara att inte öppna dem och ha till en annan gång, eller lämna dem till värden. Öl och cider är inte heller lika starkt som vin så de räcker längre så att säga.

Eftersom du är student vill du kanske kunna ta ett par glas ute på puben sen också. Studentkrogar är billiga menar jag, om jag ska till ett dyrt, vanligt ställe brukar jag inte vilja köpa så mycket. Men när man kan få en god drink för sådär 40 kronor är det roligt att prova någon eller några.

Svar på tråden Förfest - hur fungerar det?!