• Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm me BF Augusti 2006 - tråd 18
  • Smurfan 81

    milimina
    Vet hur det känns... När Kevin var nyfödd var Christoffer sjukskriven och jag tog ut 3,5 dag i veckan... Men man lär sig att leva snålt!

    Christoffers pappa fyller 60 iår och har bestämt att han vill fira det med att åka till Val D'isere i april. Så det blir en resa till iår. Visserligen jättekul, men lite jobbigt att det blev så nära inpå. Så det blir till att leva snålt under våren!

  • milimina

    ja pappa och hans fru fyller båda 60 om ett par år och vill att alla i familjen ska åka med på resa för att fira det... gäller att börja spara redan nu om vi ska lyckas med det.

    leva snålt är inga större problem men det är mindre kul om nåt går sönder i huset för bufferten är ju inte oändlig och det finns inga större möjligheter att fylla på den... det mesta brukar ju gå på försäkringen men det är ju ändå självrisk mm.


    ♥storebror 0608♥lillasyster 0902♥
  • Smurfan 81

    Mmmm, det där med buffert... Vår tvättmaskin kommer rasa i bitar när som helst... Det får vi ta till hösten! Finns ju tvättstuga om det skulle krisa.
    Hade ju varit trevligt om de hade förvarnat med resan lite tidigare. Vi hade redan bokat och betalt Thailand när de meddelade detta och det är ju lite svårt att säga nej till en sån sak. Inte för att jag hade velat byta bort Thailand, så det kanske var bra att vi inte visste nåt innan!

  • Ancy

    Hallå allihopa! Äntligen är jag här igen... Har inte kunnat logga in på länge då jag har bytt mailadress och glömt lösenord, men jag har självklart hållt koll på er... . Orkade inte riktigt ta tag i det innan men nu är jag inloggad igen!

    Jag har börjat jobba igen efter - hör och häpna - FYRA år! Helt sjukt ju .
    Det är verkligen skitkul att jobba igen, även om hjärnan är helt mosig efter en arbetsdag...är ju inte riktigt van...
    Först nu när jag har börjat jobba igen, känner jag att jag verkligen har saknat nåt i mitt liv. Livet känns mycket mer fullständigt nu. Men man får tänka att det har varit bra för barnen, speciellt Savanna, att ha mig hemma så länge. Även om hon trivs på sitt dagis så är hon alltd hellre hemma, en riktig hemmatjej... . Gustaf däremot tycker mycket om att vara på dagis. Inskolningen i höstas gick hur bra som helst. Han var bara arg när han skulle hem efter några timmar. Sen har han trivts som fisken! Tänk att de är så olika där...
    Är det något annat barn på vår tråd som gillar att vara på dagis men ändå alltid hellre är hemma? Vet inte om man ska vara lite orolig över det...

    Just nu sitter jag på Hotel Anglais och bara pyser efter frukosten. Har haft en superhelg som Andreas har ordnat i samband med min fördelsedag. I fredags var vi ute och käkade på tapas restaurang och sen var vi på Avatar i 3D...Sååå häftigt!
    Igår fick jag helkroppsmassage på Sturebadet och sen slappade vi bara där i några timmar. Lunch på Sturehof, lite shopping, eftermiddagstupplur på hotellet och sen middag ute!

    Funderar på att gå och se Det regnar köttbullar med Savanna. Såg att det är några på tråden som har sett den. Hur funkade det med 3D för barnen? Tyckte de att det var kul, häftigt, läskigt?

  • Elisabethjz

    Ancy: Vad roligt att du trivs med jobbet!!!!!!!!!

    Benjamin ÄLSKAR sin förskola, en dag denna veckan när David kom innan eftermiddags mellanmålet för att hämta hnm så grät han och var helt förstörd hela vägen hem och sen hulkade han fortfarande när jag kom hem. Sötisen Det är det bästa med hela dagen tycker han, mellanmålet på eftermiddagen, varför vet jag inte, men tror han tycker det är msyigt!!

  • milimina

    smurfan,
    jo det är ju bra när man bor i lgh. vi har bara vår egen tvättstuga {#lang_emotions_tongue_out} och torktumlaren är trasig så vi skulle behöva en ny, men det känns som lite lyx för egentligen behövs den ju inte (mer än att det är så mycket skönare att slippa hänga sängkläder, badlakan och mitt hatobjekt STRUMPOR!)

    no way att jag hade bytt thailand mot snö. det har vi så det räcker (50cm djupt...)

    ancy,
    jag vet inte om junior är nån direkt hemmakille. inte så att han blir arg när det är dags att gå hem från dagis (det har nog aldrig hänt), men han säger ofta att han vill dit på helgen osv. och han vill ofta, ofta åka hem till andra och fika och leka. vi tycker att 15h är lite i minsta laget för honom, för på måndagar när det är fyra dagar sen han sist var på dagis är han så uppskruvad att han typ klättrar på väggarna, oavsett om vi gjort en massa saker på helgen... så han är nog en riktig dagiskille. han behöver mycket stimulans från andra barn och så har han varit sen han var liten bebis. räser däremot är nog en liten hemmakatt. hon är nöjd att leka själv och greja på hemma. jag tror hon kommer gilla dagis med, men det är sån tydlig skillnad i behovet av stimulans. när junior var runt året, så som hon är nu, hade vi fullt sjå att åka runt på alla öppna förskolor för att hålla honom tillräckligt sysselsatt.


    ♥storebror 0608♥lillasyster 0902♥
  • Smurfan 81

    milimina
    Det stod en tortktumlare i lägenheten när vi flyttade in. När tvätten inte var torr efter 2,5 timme åkte den ut... Har inte brytt mig om att skaffa nån ny, tar bara upp massa plats. Så här hängs det i lägenheten, på sommaren står ställingen på balkongen. Använder bara tvättstugan om jag har större laddningar, som nu! Körde 4 maskiner igår och sen blir det 3 maskiner ikväll. Upptäckte att torkskåp var väldigt skönt, men det har vi verkligen inte plats med i lägenheten...

    Nä, solen ser man ju inte så ofta här så det var verkligen värt det!

  • Twixie

    Ancy - Melvin är en hemmakille på det sättet att han tycker om att vara inne när vi är hemma (har efter mamma ). Bara mysa hemma. Har inte alls något behov av att vara ute. Malte däremot är hemma kille så att han vill vara med mig på dagarna. Inte så att han misstrivs på dagis för vi har inga problem med lämningarna men så fort jag kommer så ska han hem och blir tokledsen när vi av någon anledning måste gå in. Han är också mycket lugnare de dagar han får vara hemma med oss. Han är helt klart hellre hemma än på dagis även om han inte misstrivs. Lite som en hund - han tycker om att ha flocken samlad


    (¯`°?.¸ ღ Melvin ღ¸.?°´¯) ♥ (¯`°?.¸ ღ Malte ღ¸.?°´¯)
  • Bebbilina

    Ancy: F har nästan aldrig bett att få gå till dagis. han verkar dock ha kul där vad man ser när vi hämtar, fröknarna säger att han verkar trivas och han har två jättebra kompisar. han är nog okså en hemakille, fast allt annat gillar han också, hälsa på hos folk, gå ut, åka nånstans etc. ibland blr jag orolig at han ändå inte trivs på sitt dagis.

    skrutt: F föddes en vecka över tiden, huga va trist det var att vänta den där veckan!

    smurfan. skönt med sol och bad! Jag var ju nyss borta en vecka men då lääängtade jag hem, kanske jag inte skulle ha klarat två!!!

  • Pesco

    Halloj! Låter trevlig med resor och tillsammans-tid!

    Jag fick tips att boka in en em per månad för tid tillsammans, när barnen ändå har barnomsorg. Åka skridskor, gå på utställning eller bara sitta o fika helt ostört. Lät som ett j*t bra tips!

    Sudden har skaffat företag nu, vid sidan om sin föräldraledighet. Pillar med anbud och sånt. Jag har med hjälp av en kollega fått en logotyp ordnad och visitkort. Hemsida ligger på framtiden, de första jobben får gå via kontakter.  Men väldigt nöjd med de små saker vi åstadkommit hittills!

Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm me BF Augusti 2006 - tråd 18