-
Har pratat med barnmorskan nu, hon sa att jag inte behöver oroa mig det är helt från person till person när man börjar visa symtom.. Fich tid för hälsosamtal den 18/2 också :)Delfinis skrev 2010-02-01 07:53:34 följande:skönt att höra.tack...men man är antagligen inte lugn förrän man har fått se den lille;)
-
Jag har mitt hälsosamtal den 18/2, då är jag i typ v.7.. Skulle få tid till inskrivning efter det..
-
Har läst en massa om att många ska göra vul, gör man alltid det? Har ju bara sätt sånta ul där de kletar den kalla krämen på magen och gör ul så :).. Nu börjar illamåendet komma för mig vilket faktiskt känns helt fantastiskt för nu börjar det kännas mer verkligt.. Har också börjat känna av hormonerna, idag började jag gråta till Biggest Loser, vilket kändes hel skumt helt plötsligt så grät jag bara :P
-
jag hade massa kläder redan innan jag blev med barn.. köper lite då och då :).. klickade hem en åkpåse idag, sambon skrattar och skakar på huvudet :).. Såfort vi passerat v.12 ska vi göra ordning ett rum till bebis, har redan gjort lista på det som ska köpas :)
-
Jag är i vecka 5, samma dag som jag går in i v7 ska jag på hälsosamtal..
-
Skrattade så åt mig själv igår kväll.. Magen var super svullen och det såg verkligen ut som om jag varit gravid hur länge som helst :p.. Trög i magen är jag också, vilket är jätte träligt eftersom jag behöver göra mina behov dagligen för att kunna fungera normalt.. I min familj på mammas sida (bland kvinnorna) så finns det tvillingar i varannan generation, enligt detta ska det vara min tur, är det någon som vet hur stor sannorlikhet detta är? :).. Sedan undrar jag lite om vul, hur tidigt kan man göra detta? Om man är jätte orolig kan man be om att få göra ett sådant då eller är det bara att vänta tills det är dags? Jag är i v 5+2 nu och har drömt om missfall flera nätter i rad nu.. :(.. Thweni, jag beklagar verkligen det som hände dig, fick tårar i ögonen när jag läste :(
-
Jag har som jag tidigare nämnt knappt några symptom alls, är i vecka 5+5 och har inte den där molvärken ni talar om, är detta onormalt? Reser jag mig snabbt, nyser hostar osv kan jag känna att det drar från livmodern.. Brösten har växt och ömmar till och från men inget som stör.. Har däremot börjat få en invasion av finnar i ansiktet.. Har aldrig finnar annars, men nu har det dykt upp flera stycken, speciellt på hakan och det är sådana som inte går att klämma, är det någon som känner igen detta??
-
Jag kommer att ta ut min semester i sept istället för HP, har pratat med chefen och fått det godkännt av henne..
-
Hur ska jag tolka detta??? Har haft molvärk och ömma bröst till och från, är i v 6+4, men idag är det som bortblåst, brösten känns mindre svullna och magen är inte alls lika svullen.. SNÄLLA någon svara på detta..
-
Tack så mycket! :).. Jag vet att jag kanske oroar mig onödan, men jag kan inte rå för det :). KramarFamiljen Rockström skrev 2010-02-15 13:18:46 följande:det är helt normalt vännen! nu har din kropp börjat vänja sig med alla hormoner. det var likadant för mig när jag väntade min dotter. det kan komma och gå nu i början :) kramarHaha nej snarare tvärtom, men jag har inte haft några kräkningar eller något..Monki skrev 2010-02-15 13:24:19 följande:Är det fler som har rasat i vikt? Jag börjar bli orolig, då jag redan gått ner 7 kg...