Inlägg från: CarroW86 |Visa alla inlägg
  • CarroW86

BF Oktober

UL gick jätte bra!! :D.. Det fanns en liten krabat på 6 cm i magen med ett hjärta som slog så fint så :).

• CarroW86
    Idaar skrev 2010-03-30 07:35:06 följande:
    Ahh, visst ar det verkligen en otrolig lattnad !! Grattis vad härligt.
    Aa det var sån lättnad att jag fällde några tårar :).. Tack tack, nu stundar ett par veckors väntan innan det är dags för andra UL :)
  • CarroW86
    Hemi21 skrev 2010-04-01 06:33:15 följande:
    Det är mitt första, jag känner inte direkt riktiga sparkar men jag känner att det är något som rör sig som inte är mina tarmar :)
    Jag kände det också häromdagen när jag låg i soffan :D.. Helt underbart var det :D..
    poppiloll skrev 2010-04-01 20:17:47 följande:
    Shit va jag känner igen mig i ditt inlägg, Var på inskrivning i dag och fick då också ta ett tidigt UL för att bättre kunna beräkna hur långt gången jag var. I TVÅ hela veckor har jag väntat på denna dag och var enda dag var en ända hop med millioner av tankar. Klart jag försökte tänka så positivt som bara sjutton, men när man bara har sett på ett grav.test att man är gravid, så är det svårt greppa, eftersom det ju inte syns eller för den delen känns (jaja, vi bortser från trötthet, illamående och allt sånt). Hur kan jag veta att allt är som det ska djup där inne. Så fick jag och min sambo äntligen en bild av den lilla krabaten och se dess lilla hjärta slå. OMG, nu blev det greppbart och verkligt Hoppas ditt UL gick fin fin och att du känner dig lugnare.
    Mitt UL gick jätte bra och jag känner mig mycket lugnare nu :)..
  • CarroW86

Efter att ha hållt bebben hemlig i 13+1 veckor så ska vi idag avslöja den glada nyheten för våra föräldrar :D.. Det är första barnbarnet för mina föräldrar och jag gissar att de blir ganska så glada, i allafall min pappa som tjatat länge om barnbarn :D

• CarroW86
    Tejj skrev 2010-04-02 11:12:25 följande:
    Lycka till =)Är det fotoramarna som ska ges nu? =)
    Hihi nu var det fotoramen som gavs bort :).. Mina föräldrar blev jätte glada, fast sambons mamma tog nog priset, hon fattade det inte först och när hon väl förstod så hoppade hon runt, grät och skrattade samtidigt :).. Min mamma hade redan anat det, men hon blev glad ändå :)
    poppiloll skrev 2010-04-02 16:49:42 följande:
    Åh kul, riktigt så länge kunde vi inte vänta. Kanske är det för tidigt att berätta när jag bara är i vecka 10, men det kändes passande. Det känns så svårt fortsätta hitta på bortförklaringar till varför jag är så obota trött och sover mer än våra katter (inte riktigt kanske, men) Vi ska på middag hos min sambo's mamma på söndag och då har vi köpt små påskägg och fylt dem med lite godis. Men inuti locken har vi satt en liten lapp med "glad påsk farmor" och "glad påsk farfar", så får vi se deras reaktioner....hahaha...kommer bli sååå förvånade. Kameran skall absolut med =) Min pappa berättade jag det för på 1a april och jag tror först att han trodde jag skojjade. Jobbet kommer jag vänta med att berätta tills det är mer synligt och svårt att ha som hemlighet längre.
    Hihi hoppas att de blev glada :). Jobbet fick veta runt v 10, men jag jobbar på ett sånt arbete så det kändes som att det var viktigt att de fick veta.. Vi ville göra UL och KUB/NUPP innan vi berättade för våra nära och kära :)
  • CarroW86

Är nästan säker på att jag känt bebben ihelgen, det har bubblat och kittlas i magen ganska långt ner flera ggr :).. Hade även svårt att sova natten till idag (lör-sön) för det har stretat och dragit i magen, antar att det är växtvärk.. Har även som molnande värk neråt ljumskarna, är det någon annan som har det också?

• CarroW86

Såg att jag inte fanns med på listan så jag lägger till mig :)..

BF LISTA  Oktober

1:
    2: - Sozzo
    3: - Hemi21 - Ella1986 - LJ87
    4:
    5: - Idaar, Soffi83
    6: - Jamtland4ever - CarroW86
    7: - Pumsig
    8:
    9: - Emeliiieeee
    10:3busfrön,Annumen
    11:
    12:
    13: - mkTvOo5, Evve02
    14:
    15:
    16: anja1661
    17:
    18:
    19:Tifan
    20:
    21:
    22:Familjen Rockström, Lollinona
    23:
    24:
    25:
    26:
    27:
    28:poppiloll
    29:
    30:
    31:

• CarroW86

Har känt en massa kittlingar och bubbel i magen, men sedan ett par dagar tillbaka är det stendött och magen känns mjukare, usch nu är jag orolig :(

• CarroW86

Fick så himla ont i ryggen imorse på jobbet, det gör ont långt ner precis ovanför rumpan.. Att gå i trappor (bor på tredje våningen utan hiss) är en smärtupplevelse utan dess like, smärtan går heller inte över utan det gör ont i nästan varenda  rörelse jag gör :(.. Har googlat mig till att detta kan vara foglossning, ska ringa bm imorgon. Det som oroar mig är att alla rörelser i magen är som borta sedan imorse :(

• CarroW86

RUL gick jätte bra idag :).. Hjärtat slog som det skulle, nytt bf blev 5/10 istället för 6/10. Vi såg även en liten snopp så vi kommer att få en liten William :D

• CarroW86
    LJ87 skrev 2010-05-11 15:48:34 följande:
    åh va roligt.. =) själv har man tid den 7/6 för könultraljud i malmö... =)
    Könultraljud behöver vi inte göra då vi såg på RUL att det är en liten pojke vi har i magen, men vill ändå göra ett 3D då det är första barnet :)
  • CarroW86
    drömmaromsmått skrev 2010-05-13 00:37:59 följande:
    Vi köpte också en classic, köpte förra årets modell på rean och jag är framme och pillar på den varje dag och längtar tills vi får köra runt med den, iofs så kommer jag att tjuvstarta eftersom mina hundar är livrädd för den så vi får träna innan bäbisen kommer skulle jag tro =)
    Haha okej :).. Våra katter kommer inte se så mkt av våran vagn då vi förhoppningsvis får ett förråd i källaren, bor på tredjevåningen utan hiss :s. Oh jag vill också träna lite, men våran vagn kommer först om 3 veckor, vi beställde årets vagn men den blev inte så dyr eftersom man fick en himla massa rabatt i affären vi köpte den i.. Det jag tyckte var bra med vagnen var att det ingick så mkt som man får köpa med till andra vagnar..
  • CarroW86
    Mamma till W skrev 2010-05-16 21:58:52 följande:
    Hej tjejer! Nu är jag tillbaka efter ett fantastiskt bröllop! Enda negativa av vår dag är att mina fötter svullnade upp igår och har varit någon storlek större även idag! Är det någon av er som känt av något sånt? Kom inte i mina skor idag så lite problematiskt har det varit och aj aj aj vad ont det gjort! =) Men det är det värt! Efter den dag vi hade igår! Är i vecka 21 nu så halvvägs är passerat, dvs kortare tid kvar än jag gått här och räknat!! =) Det känns bra! =)
    När jag och sambon var och handlade lite kläder i lördags blev mina fötter så svullna att det slutade med att jag fick köpa mig ett par flipflop för att få plats i några skor :p.. Grattis till bröllopet :)
  • CarroW86

Från att ha kännt sparkar nästan varje dag så har jag sen i onsdags knappt känt några, är i vecka 20+3. Jag har läst mig till att detta är normalt och att man ska vara mer uppmärksam på om man inte känner rörelser när man kommer in i v26. Är det någon mer som först känt rörelser och sen inte? Jag kan känna att det är någon i magen om jag sitter framåtböjd länge men det är allt. Även fast jag läst att detta är normalt så kan man inte låta bli att bli orolig..

Svar på tråden BF Oktober