Inlägg från: Trynträ |Visa alla inlägg
  • Trynträ

Ni som är gravida dricker ni coca cola?

Kaffe är mycket värre än cola så du kan lugnt fortsätta dricka. Sockret däremot är väl inte så bra om man dricker mängder.

• Trynträ
    Liselottang skrev 2010-01-27 18:58:23 följande:
    Nej, varken förra graviditeten eller den här (är bara i v 10 nu). Vill inte utsätta mitt lilla barn för sockerchock.
    Käkar du inte andra sötsaker heller?
  • Trynträ
    Liselottang skrev 2010-01-27 19:25:00 följande:
    Enligt studier kan barn som föds (där modern intagit mycket socker under graviditeten) vara sockerberoende och får alltså ta konsekvenserna av "abstinensen". Därav avstår jag onödiga mängder socker.
    Fast bröstmjölken och ersättningen är väldigt söt också så då får ju barnet ändå i sig sött.
  • Trynträ
    Liselottang skrev 2010-01-27 19:34:42 följande:
    Fast det är ju inte alls jämförbart med socker som man tillsätter i födoämnen. Ersättningen är väl framställd med lagom mängd "naturligt socker". Du tror väl inte att en amning/flaska ersättning innehåller samma mängd/samma sort socker som om man skulle ge sitt barn en flaska coca cola?En 33 cl burk coca-cola motsvarar 10 sockerbitar. Helt galet mycket!
    Nä det vet jag men sockerberoende får man även av andra typer av söta saker. Fruktsocker ska man ju också undvika t.ex om man inte vill vara beroende av socker. Det är ju den söta smaken som triggar beroendet och inte vilken typ av socker det är.
  • Trynträ
    Nintendo skrev 2010-01-28 11:20:01 följande:
    Nej jag dricker inte Coca Cola men det gör jag inte annars heller. Jag dricker aldrig läsk, det är för sötsliskigt för min smak. Det enda som jag kan dricka är jul/påskmust men då dricker jag bara några glas i veckan om ens det.Skulle jag gilla Coca Cola hade jag försökt att dricka så lite som möjligt pga koffeinet. Själv dricker jag två koppar te om dagen och där får man också i sig lite koffein, men det är så små mängder att det inte utgör någon fara.
    Oj must som är så sött. Det är ju t o m sötare än cola.
  • Trynträ
    Fru Orange skrev 2010-01-29 16:36:04 följande:
    Inget koffein över huvud taget... Sparar det till de huvudvärkstabletter jag tar som är baserade på koffein, då vet jag att jag inte riskerar att överdosera. Varför riskera MF om man inte behöver - det är ju så kort tid av sitt liv man är gravid.
    Fast varför ta huvudvärkstabletter med koffein i när det finns såna utan?
Svar på tråden Ni som är gravida dricker ni coca cola?