• Linnea1986

    Brodera!

    Känner att jag skulle vilja börja brodera, allt för att ha något o göra när ja sitter framför tv,n om kvällarna.. Finns det någon internet sida där man kan köpa saker för att börja? har sökt men ja hittar typ inget..
    Eller förslag på affärer dit man kan gå o köpa..
    Snälla, hjälp mig..

  • Svar på tråden Brodera!
  • Lillfjant

    Vad är det du vill brodera? Är det korsstygn eller typ dukar med tex. stjälksöm.
    http://www.dittbroderi.com  här finns det massor av olika broderier att beställa, både färdiga kit med allt i och bara materialet om man vill komponera något eget.

  • beami

    Prova atelje margareta, dom har rätt mycke sen kan jag rekommendera att gå på bokantikvariat där kan man hitta en del böcker om broderier.

  • Linnea1986
    Lillfjant skrev 2010-01-29 22:57:00 följande:
    Vad är det du vill brodera? Är det korsstygn eller typ dukar med tex. stjälksöm. www.dittbroderi.com  här finns det massor av olika broderier att beställa, både färdiga kit med allt i och bara materialet om man vill komponera något eget.
    Både korsstygn och stjälksöm..
    Får gå in o kolla där..

    Ingen annan som har några sidor, eller affärer där man kan gå o handla??
  • Lillfjant

    Det är väldigt ont om handarbetsaffärer numera, iaf häromkring där jag bor. Men prova att googla handarbetsaffär och din ort så kanske du har tur att det finns nån kvar

  • Tuvessonskan

    Jag är en tokigt nörd när det gäller att brodera.
    Sitter varje kväll i soffan framför tv:n.
    Speciellt roligt nu när man väntar barn och kan brodera saker till bäbisen.
    Jag köper ifrån atelje marghareta men har oxå köpt en del på tradera.
    Affärer finns det inte så många längre tyvärr, på marknader under sommarperioden har jag dock hittat lite kul saker med.
    Lycka till

  • Alexander76

    Hej,

    bra och billig material hittar du på nätet t.ex. tradera.se, ebay.co.uk och brudera.se
    Jag har en butik och säljer där också olika sorts broderigarn från 2 SEK per docka.

    Du kan hitta mina erbjudande t.ex. på följande länk.
    http://www.tradera.com/category/category.aspx?ftgnr=1847931

    Det vorre kanske bäst att köpa ett set som inkluderar redan allt som behövs för att prova vilken sort broderi du gillar t.ex. korsstygn.
    Inspiration för mönster finns på www.cross-stitch-corner.de eller www.cross-stitch-board.com.

    Hälsningar
    Alex

Svar på tråden Brodera!