• datub

    Att gå ner i vikt

    Hej

    Skriv gärna kort och sammanfattad, om du har erfarenhet att gå ner,
    Om du har råd, tips och ide, skriv det, kommentera inte andras. Tack-

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-02 21:48
    Sådan pulver som säljes på ICA, Willys och liknande, funkar det ?
    Har någon testad ?
    Det verkar man går ner och sedan när man sluta använda pulver, man går upp igen, är det så ??

  • Svar på tråden Att gå ner i vikt
  • Mamma till bröderna bus

    hej ts!

    Jag har precis börjat gå på itrim, jag tränar 2 gånger i veckan hos dom och går på en rätt hård diet ..  har 40,5 kilo att gå ner..

    Så här ser det ut: 3 första veckorna äter man extremt lågt kalloriintag (600/dag) efter 3 veckor går man över till 800 kallorier/ dag i ytterligare 9 veckor. under dessa veckor så tränar man regelbundet, dricker 2 liter vatten varje dag och går på gruppträffar varannan vecka där man jobbar med beteende förändring för att hindra att gå upp när man slutar hos dom. Efter 12 veckor på diet så ser det lite olika ut, jag kommer ha lång väg kvar så jag kommer gå på en diet som kallas handfast minus. två mål lågkallori (200/måltid) och två mål med typ gi. man trappar långsamt upp till vanlig mat men enligt tallriksmodellen och fortsatta träffar, jag har varit hos dom i 2 veckor nu och gått ner 5 kilo =)


    Felixmamman
  • ALJO

    Jag är en sådan som kommer att få kämpa hela livet. Gillar god mat alldeles  för mycket. Har provat viktväktarna och pulver. 


    Viktväktarna  funkar bra om man har tålamod  och gillar nyttig mat och  har mycket tid över att stå vid spisen. Dessutom får man några nya bra vanor som man håller varje gång man viktväktrar, och man får äta gott och onyttigt ibland.
    Pulver däremot funkar bra om man har mycket man vill ner. Och har  svårt att hålla självdiciplinen. Då talar jag om minst 20 kilo. Jag hade 35 jag ville ner. Problemet med pulver är att man tappar mycket vatten och även muskelmassa, jag går upp kanske 10 kg efter att jag har plågat mig på pulver. Alltså tycker jag det funkar bäst om man vill ner riktigt mycket. Jag har mest kört Cambridgekuren för att  dom smakar bäst och mättar mest. Provade några paket Allevo och Naruediet inköpt på coop nu, dom var inte alls lika bra med betydligt billigare. 
    Det är ju ändå så att allt handlar om kalorier + och -. Om man motionerar, äter nyttigt eller svälter sig, så går man ner så länge man förbrukar mer än man tillför. Sedan kanske man mår olika med olika metoder.
  • Fru Höstlöv

    Vilken metod att gå ner i vikt som fungerar bäst beror främst på VARFÖR du behöver gå ner i vikt?

    Är du en latmask som sitter i soffan och äter snabbmat, godis och glass varje kväll?
    Iväg med dej till viktväktarna eller liknande och lär dej äta rätt och hitta dina gränser.

    Är du tjock efter exempelvis en graviditet men vet hur du äter rätt och hur man gör för att hålla vikten?
    Varför inte gå ner med pulver så du blir av med kilonen snabbt.


    Angående tilläggskommentaren
    (och obs! ingen kommentar kring andras inlägg)
    Varför skulle pulverdiet inte fungera? Att äta mindre kcal än man gör av med är det enda som fungerar för att gå ner i vikt och detta bygger alla viktminskningsmetoder på. Pulver gör viktminskningen snabbare eftersom man (oftast) äter mindre kcal.

    Går upp i vikt gör man om man äter för många kcal. Då spelar det inte någon roll om man har gått ner med Viktväktarna eller med pulverdiet. Pulvret är inget magiskt pulver som kommer hålla dej smal för alltid. Om du missköter dej kommer du ALLTID gå upp i vikt.

    Sammanfattning: Med pulver går det snabbare men om du behöver lära dej bra matvanor så gå till Viktväktarna eller liknande.

  • datub

    Man skulle gå ut tillsammans,promenera och mottionera

    finss det nåt förslag ?

Svar på tråden Att gå ner i vikt