Inlägg från: Tekla78 |Visa alla inlägg
  • Tekla78

Här peppas det, del 9

MiAmore, läser vartenda ord, men ibland är det svårt att veta vad man ska svara på frågor som man inte har en aning om. Dessutom läser jag oftast inläggen i telefonen och då är det ibland knöligt att svara. Håller tummarna för en utebliven undersökning i alla fall.

Helt ärligt (och hoppas du inte blir arg på mig nu) så är det lite tröttsamt att läsa om ÄL/BIM/tempningar/flytningar etc. Skulle mycket hellre läsa något om Milo och hans framfart

Vi har hur som helst haft en underbar påsk. Såååå fint väder och mycket utomhusvistelse. Till råga på allt hann vi med att fixa hemma idag också! Vi har köpt en balanscykel "(vanlig" cykel fast utan trampor) till Ludvig, men då det blev så många nya intryck för honom på landet i helgen tänker vi att det är bättre att vänta till nästa helg.

• Tekla78

ber om ursäkt. Nu känner jag att det blev plumpt det jag skrev. Jo, självklart är det viktigt att få skriva av sig. Det ska vara en pepptråd det här. Som jag skrev, jag läser varenda ord och känner med dig. Vill även att det ska vara en härlig tråd och menar att jag gärna läser om annat också. Jag har inte så många råd eller svar att ge när det gäller tempning och sånt då jag inte är påläst och då svarar jag inte alltid. Inte meningen att jag ska diktera villkoren för vad som skrivs här, men jag är ärligt intresserad av vad som händer i Milos (och alla barnens) liv och skulle gärna höra lite mer om det också.

• Tekla78

6,2 kg är verkligen inte dåligt, bra jobbat! Själv gör jag något träningsryck ibland, men tycker det är svårt att komma igång ordentligt. L pratar också massor. Favoritsången är bockarna bruse. På dagis leker de bockarna bruse när se går på utflykt (ca 150m från dagiset) vid en bro som går över en uttorkad bäck. Varje gång han ser en bro utbrister han "tolleboooon".

• Tekla78

MiAmore, Låter lovande. Håller tummarna för att det blir plus för er denna månad (och en liten tå för mig också )

• Tekla78

Nå, då har jag kollat upp min BIM och den är 6/5. Hade satt 8/5 för mig själv för att vara på den säkra sidan, men nu har jag alltså kollat. Tecken? Jodå, huuuungrig. Idag kände jag ett hugg i ligamenten på vänster sida när jag reste mig. Trodde jag slutat tappa hår också, men i morse kom det en rejäl tova på hårborsten.

Allt kan ha sin naturliga förklaring. Hungern kan definitivt vara för att jag tränat måndag, tisdag och har rejäl träningsvärk. Jag vill inte tänka på det hela så mycket och förväntar mig en mens i början av nästa månad för att inte bli besviken.

Hörde igår att en kollega på jobbet är gravid. Väldigt tidigt ännu, bara v. 8, men jag blev ändå glad. Däremot spänner jag käkarna lite extra när jag ser min andra kollega som ska ha barn 1/9 då jag var beräknad 20/9 även om jag såklart är glad för hennes skull också så blir det en lite konstig situation.

Cornelia, härlig och inspirerande blogg!

• Tekla78

Grattis!!! Äntligen! åh, jobbigt m op. även om det bara är polyperna. Nu återstår bara att se om mina hungerattacker är mens eller grav

• Tekla78

Grattis till den fantastiskt fina tjejen med det vackra namnet! Alltid lika intressant att läsa om förlossningar, helt olika varje gång. Hoppas E är bättre från förkylningen. L hade ögoninflammation förra veckan och vattkoppor denna:-/ Hoppas det blir relativt lindrigt, men tydligen var L prickig över hela kroppen nu (i morse hade han någon enstaka, har inte kommit hem än då jag varit hos frissan i 3!!! timmar)

• Tekla78

MiAmore, usch, vad jobbigt det låter. Jag har haft tur "båda" gångerna och sluppit illamåendet. Försök tänka positivt och att det kunde varit värre. En kollega till mig mådde så illa första månaderna så att hon absolut inte kunde ta sig upp ur sängen. Hon sa att bara hon tänkte på att typ blinka så kräktes hon. Nu mår hon "bara" gravidilla, hehe. Nä, jag hoppas att jag slipper illamående nästa gång också.

Hoppas det går över snart för dig hur som helst.

• Tekla78

Här är det bra. L har börjat vilja somna själv efter nattning med välling och bokläsning, eller det har hänt två gånger nu så han vill väl visa att han börjar bli stor nu?! Han ligger där så snällt och somnar, plutten

• Tekla78

Jakeline, tänk när vi fick Ludvig gick vi inte ut på flera dagar och bara bebis-bubblade oss hemma. Annat lär det bli med nr 2 MiAmore, håller med Jakeline. Skönt att du slipper konstant illamående, men jobbigt med kräkningar. Har det börjat synas mycket? Ego, har ÄL i dagarna och tycker för tillfället att det är rätt trevligt att försöka

Svar på tråden Här peppas det, del 9