• Cornelia13

Här peppas det, del 9

Dags för ny tråd igen... vad tiden går fort när man har roligt!

Det började som en pepptråd att försöka att inte tänka för mycket på BIM, äl och så vidare... men det gick väl så där. Nu är majoriteten gravida eller fått sina små men vi fortsätter peppa varandra genom livets små egenheter!

Vi är ett glatt gäng som försöker hålla oss positiva och hoppfulla inför framtiden! Nyckelordet är peppning!

Del ett: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m28982418.html
    Del två: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m31971257.html
    Del tre: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m34566905.html
    Del fyra: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m37399791.html
    Del fem: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40459553.html
    Del sex: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m43231212.html
    Del sju: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m45762972.html

Stella 25/2-06 Minde 3/6-09
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-31 14:37
    Del åtta:www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48217365.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-31 14:38
    Går inge bra för mig
    Del åtta: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48217365.html
  • Svar på tråden Här peppas det, del 9
  • Miniluvan

Tekla: Här är allt bra förutom min förkylning och Bastians feber. Nu har han haft feber i tre dagar, pendlat mellan 39,5-39,8, har den inte gått ner till imorgon så går jag till vc med honom. Magen växer och det sparkas, mysigt.

♥ Bastian 090615 ♥
  • Åttan
    MiAmore skrev 2010-04-06 19:03:40 följande:
    Jeskan: Grattis till v.14! Tråkigt att läsa om hur det är mellan din sambo o dig. Hoppas och tror att ni tar er igenom det och att det blir bättre mellan er Miniluvan: Grattis till att ha kommit halvvägs! Hur känns det?Milo har inte börjat med att lägga sig på golvet och skrika när han inte får som han vill, men visa humör när han inte får som han vill, har han börjat med. Blir riktigt arg när han inte får som han vill. *ler* Men han är bara arg en kort stund, sådan tur är *ler*
    Tack snälla.. imorgon ( läs idag ) onsdag går jag in i V15.. så du är en vecka sen..

Vet inte vad jag ska säga om "ditt dilemma" hoppas bara att det blir som du vill att det ska bli... håller tummarna för det.. :-9
    Hoppas att vår lilla 8:a vill stanna...
  • Åttan
    Tekla78 skrev 2010-04-06 20:12:58 följande:
    Jodå, den 24:e smäller det och jag blir Mrs Widö Bara lite drygt två veckor kvar och vi har inte fixat något till innan! Men ska det bli av måste det ske diskret... Konstigt bara att meddela jobbet och alla kompisar eftersom vi inte sagt något innan.MiAmore, spännande... Vet hur det är detdär med att egentligen inte vilja men samtidigt hoppas. Åh, chefen var inne med sin lilla 5-dagars bebis idag!!! Fick alldeles ont i magen så liten var den :)Hur mår ni preggosar? Allt bra med er med graviditetssymptom och annat? Cravings?
    Spännande.. vad ska du ha på dig? blir det i kyrkan el borgligt?

Jag mår fint.. är trött fortfarande men det har blivit lite bättre..  har lite foglossning då och då men det får man väl leva med.. har ju klarat mig ifrån å spy å det är jag myckte tacksam för.. är som bakfull vissa dagar bara.. men mer än så är det inte..  är mycket sugen på salt å fet mat.. har varit så nu sen jag fick reda på att jag var gravid.. väntar å ser om det kommer upp något mer sug... något mer nyttigare kanske..
    Hoppas att vår lilla 8:a vill stanna...
  • MiAmore
    Mensen kom i natt.. Lite blandade känslor är det eftersom att jag ändå på något vis hoppades, även om det inte passar in alls just nu, att vara gravid. Men mest är jag bara lättad, just pga att det inte passar så bra just nu att vara gravid

Tekla: Åh vad kul att ni ska gifta er! Grattis och lycka till!
  • Tekla78

MiAmore, Skönt ändå så kan ni förbereda er bättre mentalt när det väl är dags.

Jeskan, skönt att det inte är värre än så. Hoppas foglossningen och illamåendet håller sig i schack.

Har ingen aning om vad vi ska ha på oss. Något fint bara tror jag. Vi har bokat ceremoni i stadshuset och Ludvig ska vara med, men den är ju över på 5 minuter, hihi. Det blir bara vi tre och inlånade vittnen från Stadshuset. Sen ska vi ju ha inflyttningsfest för kompisarna då vi ska meddela folk, inte ens släkten får vara med.

Miniluvan, uffa, jobbigt med Bastian feber o din förkylning. Själv har jag börjat få dunderont i halsen. Kom plötsligt under eftermiddagen och kvällen. Annars brukar det väl komma under natten tycker jag.

• MiAmore

Åh vad jag hatar denna ovisshet!! Blir nästan lite deprimerad av att inte veta.. Dem skulle höra av sig efter påsk angående tjänsten jag sökt och varit på intervju för, men dem har inte hört av sig ännu. Jag har känt mig super positiv sedan jag var på intervjun, för att det kändes verkligen som att vi fick riktigt bra kontakt och att intervjun gick riktigt bra. Men ju längre det dröjer innan jag får besked, ju mer osäker blir jag. Just nu känner jag inte mig alls säker på att jag kommer få tjänsten, snarare tvärtom. Detta jobbet betyder verkligen mycket för mig! Jag är SÅ trött på att gå på olika sorters vikariat och inte ha något fast arbete att gå till.

• Miniluvan

MiAmore: Sorry missade din fråga innan. Jo det känns bra att vara halvvägs. Hinner inte riktigt känna efter som sist, Bastian tar all tid och uppmärsamhet. Dock är det mysigt att känna sparkar igen.

♥ Bastian 090615 ♥
  • Miniluvan

Har lagt in en bild i galleriet på magen nu så här i v 22. Ni får gärna titta men låtsas inte om alla fula bristningar. *kramar*

♥ Bastian 090615 ♥
  • Cornelia13
    Miniluvan skrev 2010-04-11 12:11:46 följande:
    Har lagt in en bild i galleriet på magen nu så här i v 22. Ni får gärna titta men låtsas inte om alla fula bristningar. *kramar*
    Hihi...din mage ser ut som min....fast jag är ju inte gravid så med andra ord tycker jag ju att den är så söt så *Kram tillbaks*
    Stella 25/2-06 Minde 3/6-09
Svar på tråden Här peppas det, del 9